Rotel RSP-1069 - har noen noe info?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Rotel RSP-1069 - har noen noe info?

Da har det kommet meg for øret at RSP-1069 vil dukke opp i løpet av august, der bl.a. HDMI-switching vil være på plass. Er det noen som har mer informasjon om denne saken?

I utgangspunktet vil jo ikke en slik prosessesor være duganes for noe særlig før den støtter HDMI 1.3 samt de nye lydformatene, og da er spørsmålet hvor mye den egentlig kan tilby sammenlignet med 1068?

Ettersom det ser ut til at 1069 kommer før erstatteren til 1098 kan det kanskje tyde på at 1098 blir en skikkelig hi-end sak med HDMI 1.3 og støtte for de nye lydformatene?

Noen som har lyst å spekulere med meg?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok Rotel leverer HDMI 1.3 på alle deres kommende modeller.. De har nok ventet en stund på akkurat dette, men så var det de nye lydformatene, der tørr jeg ikke å spekulere i hva de har planer om..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hmm, spennende, i så fall er det jo bare å glemme 1068/1098, de blir jo eldgamle over natta... Noen som har noen bilder eller annen informasjon? Vurderer nemlig å enten kjøpe en billig 1068 eller vente på 1069/1099, og hvis det er sannsynlig at det blir HDMI 1.3 støtte er det jo ikke noe å tenke på, da venter jeg så lenge jeg må...

Da får jeg heller kjøpe en Pioneer VSX-1016 i mellomtiden eller noe og bruke pre-utgangene på denne til mine Midgard monoblokker.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er jo ikke så ofte ute med produkter, jeg vil tro at når de først slipper noe så er det med den nyeste teknologien, noe annet vil jo være bortkastet..
    Ta heller å spar de pengene og kjøp RSP-1099 når den kommer Den blir ikke akkurat no budsjett prosessor..

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent på om Rotel har tenkt noe på HD spillere.. sikkert milevis unna

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Problemet med Rotel er jo at de ikke kan video, og dermed må en uansett ha en VantageHD eller tilsvarende videoprosessor i tillegg for at ting skal fungere skikkelig... For å ikke blakke seg totalt er det derfor kanskje greit å handle i 10-15k klassen (1069) og heller legge de siste 15-20k i en skikkelig videoprosessor.

Uansett, jeg er sulten etter info, så hvis noen har noe liggende - KOM MED DET!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer slipper jo sin nye AX4S (eller noe sånn) i august. Den har støtte for de nye lydformatene.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I have this from a forum in Germany and talked with Rotel Germany. He said that's correct what's stand here and hope so.
    RSX-1058 (approx. EUR 2,300, -) and RSX-1068 (something over EUR 3,000, -): approx. september 2006, both with genuine video scaling up to 1080p and HDMI.
    RSP-1069 (approx. EUR 2,500, -): approx. september 2006, with genuine video scaling on 1080p and HDMI.
    RSP-1099 (approx. EUR 4,500, -): approx. december 2006, with TFT panel and genuine video scaling on 1080p and HDMI.
    The two RSP models will enable 4-zone-AV-functions as well as setup over PC by means RS-232.
    Over internal HDCP processing as well as decodable audio formats at present still no specifications are available.
    I also heard, that at this time or a little bit later will come a FM/DAB tuner in series 10 style. And it will also come a universal player with SACD with a cheaper price then the 1092.
    I think this are great news, but i also hope that this are not only informations, it will also come at this time.
    What you think about it?
    Rotel_Kef
    Dette er det eneste jeg har funnet av informasjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hvis Pioneer klarer, må jo Rotel også komme med støtte for de nye formatene da... Hadde jo vært rart hvis de ikke tok hensyn til disse formatene, sist gang de kom med nye AV-prosessor var jo en gang i 2003!

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Pioneer slipper jo sin nye AX4S (eller noe sånn) i august. Den har støtte for de nye lydformatene.
    Det kommer i følge Pioneer ikke støtte for nye lydformater eller hdmi v.1.3 til høsten. Spurte Pioneer Norge på mail om de hadde noen planer for recievere til høsten med støtte for nye lydformater og hdmi v.1.3. Svaret jeg fikk var at dette var noe de trodde skulle komme med på nye modeller, men at det viste seg å ikke stemme.

Gøran

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...:???:

Vel om jeg har misforstått noe så beklager jeg feilinformasjon. Vet nemlig at det var på trappene med støtte for dette. jfinneru vet vel noe mer om dette, vi finner nok ut det til den neste utgaven av Hjemmekino....;-)

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg ikke vet mer en det jeg fikk til svar på mail fra Pioneer her i Norge. Fikk inntrykk av at de også hadde trodd det skulle komme med, men at dette ble endret. Hvorfor var det ingen hint om.

Nå betyr jo et svar fra Pioneer Norge ikke at dette er den absolutte sannhet, jeg har opplevd at andre importører ikke har sittet med den hele og fulle oversikt og følgelig har endt opp med å gi svar som ikke viste seg å stemme. Jeg sier ikke at dette er tilfellet med Pioneer i denne omgang, men jeg tar nå alt med en klype salt inntil produktene står i butikken.

Jeg sitter litt på gjerdet og lurer på om jeg skal kjøpe ny reciever, men det haster ikke for min del og jeg har lyst til å vente til jeg kan få med de nye lydformatene og v.1.3. Om det kan komme noen ord i neste nummer av Hjemmekino som kan gi litt mer informasjon er jo det bare bra

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke "nye lydformater" er det snakk om at denne vil støtte?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den nye Anthem Statement D2 med Gennum VXP:
    http://statement.anthemav.com/HTML/Products/D2/D2.html#

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente forresten å lese at Rotel hadde tatt høyde for nye lyd/bilde utganger på 1068 og at disse skulle kunne oppgraderes. Det stemmer kanskje ikke?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den Anthem så jo helt vanvittig ut da... Når det gjelder oppgradering av "gamle" produkter er jeg alltid skeptisk til slike utsagn, for av en eller annen merkelig grunn "glemmer" jo så ofte produsentene å følge opp slike ting i ettertid... Norske projectiondesign er et hederlig unntak, men en av svært få!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ihvertfall håpe at den nye Rotel RSP 1069 blir tilgjengelig i helsort design. Noen som vet noe mer?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Mente forresten å lese at Rotel hadde tatt høyde for nye lyd/bilde utganger på 1068 og at disse skulle kunne oppgraderes. Det stemmer kanskje ikke?
    Rotel har en egen videoswitch/prosessor som du kan kople til din 1068, og som styres via RS232 porten. Rotel har aldri nevnt noe om oppgradering av bildedelen i 1068, det ville jo også medført at hele forforsterkeren måtte bygges om på serviceverksted.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,
    Jeg ringte Neby idag og spurte angående 1099.
    Fikk beskjed om at utgivelsen er utsatt til sommer 2007 pga HDMi 1.3
    Slik jeg ble forklart så slipper neppe Rotel ut noen av de nye modellene før dette er i boks.

mvh
    Frode

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det da dumt å kjøpe en 1068 nå til rundt 10 000? :-?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •