Er dette doping for TVen? (Vantage HD videoprosessor) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var god lesing på mandag morgen... til kaffen ;-)

Fremtiden er spennende det er helt sikkert.

Slik jeg ser det så er vel behovet for inverse telecine kun aktuelt for 1080i til 1080p, og så lenge de aller fleste sitter med 720/768 basert utstyr så er vel behovet deretter.

Selv er blod-dopingspakka mi i Drammen. Regner med levering i morgen av min VP30, så da begynner det å ligne noe.
    Etter hva jeg vet (og som noe har påpekt) så har denne ikke noe inverse telecine fra 1080i til 1080p. Fra 1080i til 720p så gjør den en ok jobb, den går ikke til 540p for deretter å upscale til 720p, men utfører en "utspekulert" (mangler ord for noe bedre...) upscaling til 720p direkte.

Noen som kan dope tiden fram til i morgen. Tiden går jo alt for sent når en venter på noe.
    Skal bli spennende å se på resultatet!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Noen som kan dope tiden fram til i morgen. Tiden går jo alt for sent når en venter på noe.
    1920x1080 50" plasma til 25.000,-

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    1920x1080 50" plasma til 25.000,-
    jatakk

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Regener med du snakker om Crystallio II når du sammenligner her LL, da den forrige Crystallio I (som man vel ser på bruktmarkedet nå i rundt samme prisleiet som vantagen) vel ikke var så veldig god på å ta vare på all informasjonen i 1080i materiale uten å gå veien om 540p , noe som på mange måter gjorde den til en stor skuffelse for mange HD hjemmekino entusiaster.
    Ja, du har helt rett. Jeg mener Crystalio II - tok det nesten for gitt. Crystalio I gir også bildemagi på SD-materiale, men har ikke samme funksjonalitet som den nye på HD-materiale. C2 fremstår som et drømmeprodukt, med kjempebra GUI, funksjonalitet og ytelse. Samtidig er den alt for kostbar (for meg i hvert fall) ettersom jeg også trenger en ny projektor snart. Personlig har jeg stor tro på kombinasjonen "rimelig" 1080p projektor kombinert med en avansert videoprosessor (VantageHD eller lignende). Jeg tror det vil gi et bedre bilde enn kun en dyr projektor.

Personlig er jeg ikke enig i det Lygren sier om aspect ratio. Jeg foretrekker at filmens format ikke er endret i forhold til slik den blir vist på kino. Det gir muligheten for å kjøre 2,35:1 lerret med en anamorfisk linse. En får ikke bedre kino enn det! En er da avhengig av å ha en videoprosessor som kan strekke bildet i høyden for å få utnyttet alle pixelene i projektoren. Dette er noe VantageHD dessverre ikke kan, men nok en gang er det en funsjon som de aller fleste ikke vil savne...

Takker forøvrig for alle bidrag som gjør dette til en meget bra tråd. De begynner å bli sjeldne i disse dager.

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Slik jeg ser det så er vel behovet for inverse telecine kun aktuelt for 1080i til 1080p, og så lenge de aller fleste sitter med 720/768 basert utstyr så er vel behovet deretter.
    Jeg tror også inverse-telecine kan ha noe for seg på 720/768p displays ettersom videoprosessoren beholder all informasjonene (detaljene) gjennom hele signalbehandlingen, før den til slutt skaleres ned. Jeg tror det vil gir et bedre resultat enn via 540p som er det vanlige. Likevel det er nok mindre marginer, men det hadde vært interessant å prøve en gang. Gratulerer med VP30, det blir spennede å høre dine erfaringer!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mener jo ikke at 2.35:1 ikke er optimalt, jeg vurderer faktisk å kjøpe meg et motorisert lerret med mulighet for både 1.85:1 og 2.35:1 maskering til min kommende VW100, men jeg mener allikevel at 2.35:1 på et 16:9 lerret ofte kan ødelegge litt av kinofeelen ved at det sorte over og under jo som oftest er grått... Mulig dette ikke er et like stort problem på type VW100 og andre projektorer med 10.000:1 ++, men det jeg har sett av VW100 så langt tilsier at selv denne trives best under maskerte omstendigheter!

Det er jo mulig det kommer mulighet for å strekke i høyden på VantageHD med nye firmware-oppdateringer da, synes det er rart at de ikke har inkludert denne muligheten på HD-materiale.

wotg - er enig i at 2 HDMI innganger er for lite, så for min del blir det nok å kjøpe et HDMI ekspansjonskort når dette blir tilgjengelig (gir 2 ekstra innganger). Eventuelt kan det fungere veldig greit å koble type XBOX 360 på komponentinngangen da, en har jo to av disse i tillegg til 2x HDMI.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •