Min ønskeboks...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min ønskeboks...

Jeg skulle gjerne hatt en boks som hadde:

• Ethernet
    • SCART (inn/ut)
    • S-video (inn/ut)
    • Kompositt (inn/ut)
    • IR-interface (inn/ut)

Denne boksen skulle kunne ta videosignal fra en av sine innganger og generere en videostream (IP) som den pøste ut av ethernet-kontakten sin. I tillegg skulle denne boksen kunne motta en slik stream fra en annen slik boks og lage vanlig videosignal av den.

For dem som da har kablet nettverk i huset ville to slike bokser muliggjøre overføring av video fra f.eks en satellittmottaker/STB fra ett rom til et annet, eller f.eks til en PC som også står i nettverket.

Det finnes en boks som nesten gjør dette, men den kan bare generere streamen, ikke motta den. Egen tråd om Slingbox:

http://avforum.no/forum/media-og-streamingavspillere/36649-slingbox.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du (nesten) motparten du trenger.

http://www.nikolime.dk/index.htm

Ekstremt irriterende at de ikke får kommet seg ut på markedet. Sjekk størrelsen i forhold til funksjonalitet. Og ja, det er ikke bare bilder og konsept de har kommet på. Jeg har selv fått tilbud om å kjøpe X antall stk. til hjemmeprosjekt direkte fra han som står bak. Hadde bare ikke råd da det var aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mulig å bygge en slik maskin selv? Med riktig software så får man vel gjort slikt? Og kraftig nok maskin såklart. Eller er jeg helt på jordet? Har tenkt tanken selv, men aldri gjort noe med det. Men Høgskolen i Østfold gjør jo dette med radiosendinger, og TV sendingene til NRK så det bør jo være mulig... Krever jo litt maskinvare, men alt er mulig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •