DVDO® iScan™ VP30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool DVDO® iScan™ VP30

Da er siste software sluppet til VP 30 version 1.0.7
    Inneholder følgende:
    This release version of our software contains the following new features:

‘Deinterlacing’ Menu
    The soon to be released Precision Deinterlacing Card adds several new deinterlacing modes that the iScan VP30 did not support previously.

Modes previously available under ‘Input Adjust —> Film Mode’ were:

Off
    Film Bias
    Auto
    New modes available under ‘Input Adjust —>Deinterlacing’ are:

Auto – This mode is the default.
    ‘Auto’ represents the best balance between automatic detection of film and video sources, bad edit detection, and identification of mixed-mode sources. This mode should be used when the content may be a mix of film and video content or you are not sure.

Film Bias Mode – This mode is intended for use on content that is known to be film-based.

Video Mode - This mode is intended for use on content that is known to be video-based.

2:2 Even – This mode should be used when the user knows that the source is high-quality 2:2 pulldown (i.e. film-based content played back in a country with a 50Hz video standard) and wants to avoid any loss of cadence lock while watching that source. This mode weaves two adjacent fields together starting with an even field and combining it with the following odd field. This will provide a higher quality overall signal than the ‘Auto’ or ‘Film Mode’ settings, providing that the source really is 2:2 pulldown and does not have bad edits. Only one of the ‘2:2’ Deinterlacing settings is correct for any given source and the correct mode can be chosen by simply trying both of them and selecting the one which does not result in combing artifacts.*

2:2 Odd – This mode is very similar to ‘2:2 Even’ except that that this weaves two adjacent fields together starting with an odd field and combining it with the following even field.*

Game Mode 1 - This mode is intended for use with game consoles (like those from Sony, Microsoft and Nintendo).This mode gives you minimal latency with edge-adaptive processing. The total amount of delay with source-locked output mode set on the VP30 is about half a frame of delay. Unlocked frame rates will increase this delay.*

Game Mode 2 - This mode is intended for use with game consoles (like those from Sony, Microsoft and Nintendo). This mode gives you minimal latency with both motion and edge-adaptive processing. The total amount of delay with source-locked output mode set on the VP30 is about one and a half frames of delay. Unlocked frame rates will increase this delay.*
    * These modes are only available if the Precision Deinterlacing Card is installed.

Display Profiles Increased to 10
    The amount of Display Profiles is changed from 4 to 10.

Enhancements in Beta 1.06

Factory Default on ‘Auto Frame AR’ Set to ‘Off’
    The factory default on the ‘Auto Frame AR’ feature is now set to ‘Off’. To change this setting, go to the ‘HDMI Config’ submenu under ‘Input Adjust’.

Automation Message Timeout = 1000msec
    The automation message timeout ahs been changed to 1000msec.

Direct Automation Command for ‘Curtain’ Added
    There are now discrete codes to both open and close the ‘Curtain’.

Front Panel Status LED Defeatable
    By setting the ‘LED Brightness-> Normal’ setting to ‘0’ the user can turn off the Status LED.

Automation Commands Added
    These commands have been added to the automation protocol:

Direct Automation Command for ‘Curtain – Open’/’Curtain – Close’

Direct Automation Command for ‘Display Profile - Save’

Direct Automation Command for ‘ Input AR Preset - Save’

This software version also addresses and corrects the following bugs:

Major Audio Fixes

The time the VP30 takes to react to a change in incoming SPDIF "channel status data" was shortened to approximately 35 msec (formerly was up to 1 sec). This means that when the input changes from PCM audio to compressed audio (e.g. Dolby Digital) or vice versa, the outputs of the VP30 will reflect the new format much, much sooner.

The receiver channel status bits are copied/ created correctly to the transmitter channel status bits for any audio signal input/ output configuration. This means the transmitter should always identify and correctly transmit the audio stream regardless of the input. Previously the bits were merely copied from receiver to transmitter, which could have caused the VP30 to transmit an incorrect format.
    Additional Display Profiles (5-10) added in 1.06 were not working correctly.

Improved Video Switching (Including SDI switching)

‘User’ Input Aspect Ratio was not saved when scrolling through different default IAR presets

Changed clock polarity bit to avoid potential noise with 1080p output.

Mvh

PerS
    http://www.dvdo.com/update/beta_agreement.php

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Precision Deinterlacing™ Card til iScan VP30

The Precision Deinterlacing Card will dramatically improve the 480i/576i deinterlacing performance of your iScan VP30. This upgrade is user-installable and includes a DVD to assist in setup of your iScan VP30 and to evaluate the performance of the Precision Deinterlacing Card and other deinterlacers.

480i/576i Source, Motion & Edge Adaptive Deinterlacer
    Five-field motion adaptive deinterlacing
    Edge adaptive processing for smooth diagonal edges
    Three frame video processing delay (Max)
    Game modes with very low latency
    Sub-1 frame delay with edge adaptive processing
    2 frame delay with edge and motion adaptive processing

Arbitrary cadence detection (any:any)
    Including DV, HDV, Vari-Speed, Animation, and Anime cadences
    Reliable 2:2 pull-down detection for 50Hz countries
    Detection of 2:2 to/from 3:2 cross fades and out of phase cross fades
    Detection of multiple source types within a frame for example video titles over film
    Bad edit detection to minimize artifacts caused by sequence breaks in film content

Mvh

PerS
    http://www.dvdo.com/pro/pro_acc_abt-102.php

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, når kommer ABBT102 kortet?
    Venter og jeg venter...

Bestilt Vp30 og ABT102 fra et firma i statene, men ting tar jo tid hos DVDO. Vil ha NÅ!
    Gleder meg stort til det ankommer slik at jeg kan se hvordan totalen blir. Ny PJ er i posten også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=mtm]Men, når kommer ABBT102 kortet?
    Venter og jeg venter...

Bestilt Vp30 og ABT102 fra et firma i statene, men ting tar jo tid hos DVDO. Vil ha NÅ!
    Gleder meg stort til det ankommer slik at jeg kan se hvordan totalen blir. Ny PJ er i posten også [QUOTE=mtm]
    Iflg. min kontakt hos DVDO skal shipping starte nå i Mai.
    Fikk mail i går at det nå skal være klart til å rulles ut!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=pers1][QUOTE=mtm]Men, når kommer ABBT102 kortet?
    Venter og jeg venter...

Gleder meg stort til det ankommer slik at jeg kan se hvordan totalen blir. Ny PJ er i posten også
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Iflg. min kontakt hos DVDO skal shipping starte nå i Mai.
    Fikk mail i går at det nå skal være klart til å rulles ut!
    Så også på avsforum at ABT102 kortet er "sluppet". Hmm? lurer på hvor jeg er køen... Bestilte vel i slutten av mars.
    Burde uansett begynne å skje noe nå. Krysser fingrene for at alle ledd er optimaliserte mhp thruput. Tolla/posten her til lands er vel det jeg er mest bekymra for. Juni tror jeg blir en fin måned

PJ kom i dag, så det kan bli en kort dag på jobb i dag...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yay!

-Da har jeg akkurat installert mitt nye DVDO ABT102D Precision Deinterlacer kort, pluss en sølvfront til VP30 (siden mono.no hater meg (?) måtte jeg handle et annet sted, men det gikk også greit).

Installasjonen gikk knirkefritt - husk å oppdatere firmwaren først, for du ha 1.07 installert for at det nye kortet skal bli gjenkjent av VP30. Etter å ha satt inn kortet og skrudd sammen boksen (jeg oppdaterte firmware for mange dager siden), og satte den inn i systemet, var det som å slå den på som vanlig - alle mine innstillinger var der, og ingenting var forandret. Har lest et par innlegg av brukere som opplevde at bilde forskjøv seg og at et par andre innstillinger måtte gjøres på nytt, men det måtte altså ikke jeg. Kanskje disse brukerne installerte firmware 1.07 først etter å ha installert ABT-102 kortet, for når man legger inn ny firmware må man legge inn alle innstillingene sine på nytt.

Litt tidlig å komme med 'synsinntrykk' ennå, da jeg nettopp har satt VP30 inn i systemet igjen når dette skrives. Men jeg mener jeg allerede kan bekrefte at på gode signaler (jeg har digital UPC kabel boks), er resultatet meget bra. Det var allerede meget bra fra før, men det ser ut som jeg har vasket vekk et lag med støv fra skjermen. I tillegg er jo diagonale linjer etc. kvitt trappetrinn, 'kamming' og 'jaggies'.

Fornøyd så langt!

Har ikke oppdatert minHjemmekino ennå - må uansett ta noen nye bilder.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for noe egentelig? Beklager, men må bare spørre ,er ganske ny :razz:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva en skaleringsprosessor er? Det er et stort spørsmål...

DVDO VP30 er mange ting (mulig jeg glemmer noe i farta her nå); den er en 'hub' man kan koble mange videokilder til, enten via analoge eller HDMI tilkoblinger. Den deinterlacer signalet på en måte de færreste DVD-spillere etc. klarer (gjør det om fra interlaced til progressivt).

Den skalerer bildet til den oppløsningen man måtte ønske/trenge, slik at man kan få 1:1 pixel mapping på sin skjerm/projektor (slik at hver pixel ut blir tilegnet sin pixel på skjermen og man derfor får f.eks. nøyaktig 1360x768 pixler ut til panelet, og bildet blir dermed skarpere enn om man ikke får til 1:1 pixel mapping).

Man kan zoome inn og ut og panorere fra side til side, og på denne måten fintilpasse bildet slik at det blir 100% sentrert på skjermen og man ser hele bildet (man "mister" ofte et par cm. av bildet rett fra en kilde, p.g.a. fabrikkinstillingene som kanskje ikke passer 100% med din skjerm).

VP30 kan også tilkobles digitale lydkilder, og man kan legge til forsinkelse på lyden for å oppnå 'sync' med bildet.

Og med VP30 blir bildet fra de fleste kilder rett og slett mye bedre enn om man kobler kilden rett til TVen/projektoren. Klarere, skarpere, roligere... pluss pluss.

ABT102 som jeg snakket om over, er et nytt kort man kan sette inn i VP30, omtrent som nye kort man setter inn i en PC for å få høyere ytelse (grafikkort f.eks.). Dette kortet øker ytelsen på deinterlacingen, slik at denne blir enda mer nøyaktig.

Har du spørsmål om deinterlacing, tror jeg du bør søke på forumet.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for forklaringen John P.! er det det samma som ofte er kalt en video prosessor her på forumet? Hva koster en sånn sak da egentelig?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videoprosessor, ja.

De koster gjerne flesk - rundt 20000,- for den modellen jeg har.

Så man skal vel være over gjennomsnittet interessert i lyd og bilde for å investere i en sånn.

Når det er sagt, har jeg (foreløpig) en "gammal haug" (tre år) av en plasma, og det DVDO iScan VP30 gjør med bildet på den er rett og slett ganske utrolig. Tror de fleste ville få hakeslepp av bildekvaliteten jeg har nå, med tanke på "hva jeg har å jobbe med" for å si det sånn.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jaggu meg ikke billig nei!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Det var jaggu meg ikke billig nei!
    Hvis du ikke er villig til å blakke deg for en VP30, kan du sjekke bruktmarkedet for en eldre versjon. Kom selv over en brukt DVDO HD for en rimelig penge, og selv om denne er 2-3 år gammel, blir bildet fra tv/dvd BETYDELIG bedre!!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080i..

Hvor bra er denne til å konvertere 1080i signaler til 720p?

Har veldig lyst på denne.. men en skulle jo tro at disse vil gå vesentlig ned i pris etterhvert som teknologien blir mer utbredt og volumet øker.. :-|

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest, skal VP30 være bra på 1080i --> 720P. Den kan også gjøre 1080i til 1080P, men gjør det ikke på den beste måten ("den beste måten" koster mer). DVDO kommer med en ny scaler sansynligvis til høsten som vil gjøre om 1080i til 1080P på den beste måten (inverse telecine).

Når det gjelder de eldre DVDO modellene, er jeg enig i det som sies over her. Rent bildekvalitetsmessig, er vel en DVDO iScan HD kanskje 90% som en VP30. Man har ikke like mange tilkoblingsmuligheter, og ikke noe HDMI, men iScan HD er bra den. Nå er den vel et par hakk dårligere enn en VP30 m/ABT102 kortet montert når det gjelder deinterlacing av video, men ellers skal den være ganske nære i bildekvalitet.

Prisene på slikt utstyr vil jo gå ned etterhvert. Det er så absolutt ikke noen investering man får igjen penger på dette her - men det er det vel ikke noe elektronikk som er.

Etterhvert vil jo denne teknologien finne vei direkte inn i TVene. Man finner jo samme type teknologi i TVer og DVD spillere allerede nå, men det er forskjell på hvor bra elektronikken gjør den samme jobben. Man betaler fortsatt for kvalitet.

Når det gjelder bruk av videoprosessor, er det viktig at man bruker den riktig.
    Enkelte tenker nok at det å fore TVen sin med 1080i må være det beste "for da får jeg jo best bilde inn i TVen", men det er ikke riktig. Det beste resultatet får man når man setter opp videoprosessoren til å sende ut i nøyaktig den oppløsningen som TVen har (og progressivt).

Dersom man f.eks. sender ut 1080i til en plasma med 1366x768 vil TVen "tenke" 'Oj, her var det et signal jeg ikke uten videre kan sende til panelet; best å skalere det ned'. Dermed gjør TVen den jobben videoprosessoren var ment å gjøre, og man får ikke maks ut av videoprosessoren. Dersom man sender (i dette tilfellet) nøyaktig 1366x768P til plasmaen, vil den derimot "tenke" 'Her er jo alt i orden, så her gidder ikke jeg å gjøre noe med signalet'.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ABT 102 DeInterlacing card

Mono har fremdeles noen på lager kun en oppdatering for de med VP30

Dette DeInterlaced korte gjorde en vesentlig bedre jobbe en de som sitter i mine spillere.

Bl.a

Meridian 800DV4
    Philiphs 9000
    Denon 3910

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool TEST.DVDO - iScan VP30 HD Video Processor with ABT Precision De-interlacing

"This product brings up some new issues though. The Benchmark has always been a very intensive set of tests for SD video processing, and even now the majority of video processing solutions still have trouble with it. However, with the recent introduction of video processing solutions like the new ABT chip, the bar has been raised. Processing that we never really considered once is now achievable, and with that, the testing needs to change. We at Secrets will be adding new tests to the Benchmark over the next few months that will push the limits of video processors and incorporate the capabilities of the high-performance units out there such as the ABT design"

Se mere på denne linken

Link
    http://www.hometheaterhifi.com/cgi-b...=128#DVDOiScan VP30 HD Video Processor with ABT Precision De-interlacing (HDMI)

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har en ønskeliste til en scaler:
    * min. 3 HDMI/DVI innganger (Støttes)
    * 1 component inngang (Støttes)
    * 1xHDMI/DVI utgang (Støttes)
    * 1080i inverse telecine (Mangler VP30)
    * Mulighet for nedskalering av 1080p (Støttes?)
    * Forskjellige aspect ratios ved trykk på en knapp. (f.eks. automatisk
    maskering/flytting av bilde ved 2.35 film på 16:9 duk.) (Støttes?)
    * optional: HDMI->i.link audio.. <optimistisk! > (Mangler VP30)

VP30 støtter nesten alt dette(?), er vel bare 1080i inverse telecine den ikke støtter.. Samt de HDMI-> i.link greiene.. (Veldig kjekt om en slik scaler kunne sende ut Dolby TrueHD som i.link PCM.. jupp.. veeeldig optimistisk.)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    * 1080i inverse telecine (Mangler VP30)
    * Mulighet for nedskalering av 1080p (Støttes?)
    * Forskjellige aspect ratios ved trykk på en knapp. (f.eks. automatisk
    maskering/flytting av bilde ved 2.35 film på 16:9 duk.) (Støttes?)

VP30 støtter nesten alt dette(?), er vel bare 1080i inverse telecine den ikke støtter.. Samt de HDMI-> i.link greiene.. (Veldig kjekt om en slik scaler kunne sende ut Dolby TrueHD som i.link PCM.. jupp.. veeeldig optimistisk.)
    VP30 støtter ikke inverce telesine av 1080i, det stemmer. Den nedskalerer vel allikevel 1080P om ønskelig, men jeg er usikker på om den gjør det på den best mulige måten (tror den gjør det, i og med at det allerede er progressivt).

Forskjellige aspect ratios ved et tastetrykk støttes. I tillegg kan man lagre en haug av egendefinerte Presets, som kan være i akkurat den spesialtilpassede størrelsen man måtte ønske. Da må man en tur innom menyen for å skifte Preset, men det er fort gjort.

Skal komme en DVDO scaler i løpet av året som også gjør skikkelig inverse telecine a 1080i.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som har VP30 så har jeg et spm.

Litt bakgrunn:
    Bestilte en Vp30 med ABT102 for år og dag siden (1.april) fra USA, så jeg har ventet lenge. Nå fikk jeg endelig melding om at den var ankommet butikken, og klar for test før avsending til meg.
    Fikk melding om at power-knappen foran ikke funket, og at de har tatt kontakt med DVDO om dette kan fikses i "felt" eller må rep. hos DVDO.

Så det jeg lurte på var hva type knapp vi snakker om. Er det en soft-off knapp (type stand-by) eller er en den en hard-off ("svenske-knapp" )
    Kan jo være så enkelt at det bare er en løs ledning...
    Men, nå begynner jeg å bli lei av å vente... har jo tatt uker og måneder...
    Og bare for å spare noen usle tusenlapper... hehe...

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hva en skaleringsprosessor er? ... Den deinterlacer signalet på en måte de færreste DVD-spillere etc. klarer (gjør det om fra interlaced til progressivt).
    Ønsker ikke å spore av tråden her, men jeg skjønte ikke helt hva du skrev over.
    Kildematerialet på DVD er jo progressivt så DVD-spilleren gjør ikke noe de-interlacing. Om noe så må DVD-spilleren interlace signalet for å kunne vise det på en CRT TV.

Å la DVD-spilleren interlace signalet for så å la DVDO VP30 de-interlace det igjen er jo meningsløst. (Med mindre DVD-spilleren IKKE kan levere ut et progressivt signal.)

At DVDO VP30 skalerer det progressive signalet fra DVD-spilleren er jo en annen sak...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •