crystalio vps2300 scaler og DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

crystalio vps2300 scaler og DVD spiller

Hei
    Nå har jeg fått meg en crystalio vps2300 og lurer på vilken DVD spiller jeg skal kjøpe. Har noen eldre dvd spillere hk 25 og pioner 444, og en momitsu som er for salg.Men jeg bør vel ha en med dvi utgang.

Er det greit nok å bruke en billig spiller, bare den har dvi eller må man opp i prisklasse for at det skal bli brukbart.
    Ender vel opp med en som har SDI etter hvert men kunne tenkt å drøye det en stund enda, men alikevell få kjøpt meg en som er bedre en komponent spilleren HK25.

Noen forslag

mvh
    Heddaen

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan prøve en billig DVD-spiller med SDI? http://www.crtprojectors.co.uk/dvd_players.htm
    Du kan sende en mail til Bjørn H.

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny scaler, du blir helt sikkert fornøyd med den!! Har også en sånn, og har kjøpt meg en billig Phillips 963SA uten SDI modifisering. Har planer om å kjøpe SDI sett (Bjørn H selger disse), og å få en kompis med tilgang til proff loddestasjon til å modde spilleren. Hvis du leser litt rundt, leverer Phillips spilleren suverent bilde SDI modifisert... Du bør kunne få tak i en slik spiller til 1500-2000 kr. SDI kitet koster rundt 1500kr. Jeg vurderte Primare DVD 30, men fant ut at jeg ikke ønsker å bruke for mye penger på et medium som sannsynligvis er på vei ut. I følge pålitelige kilder, gir Phillips spilleren et like godt bilde via SDI som Primaren. Hovedforskjellen på spillerne ligger visstnok på lydsiden, der Primare knuser all motstand :-). Forøvrig gir Phillips spilleren et flott bilde også via komponent..At DVI nødvendigvis gir bedre bilde enn komponent er en myte. Ta en telefon til Bjørn H, han kan gi deg gode råd på veien. Han har også meninger om DVI kontra komponent som du spør om.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moome (http://221.169.10.62/sdi_index.html) selger og SDI kit.
    Har akkurat bestillt et selv og skal prøve det ut på min Denon DVD-1920, finner ikke mye info om mpeg decoderen på nettet, eller andre som har gjort dette med denne spilleren, så det kan bli spennende
    Har med 90% sikkerhet funnet de 8 data pinnene

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BT656Pro SDI DVD Modification DIY Kit er settet som er på http://www.digitalconnection.com/pro...eo/sdikitp.asp det er mer info der og er mer beskrevet vilke spillere som det går å bruke på settet.
    men det skal bli spennende å høre om det går bra med din spiller Britax.

Heddaen

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat SDI moddet min Phillips 963SA, resultatet var kjempebra. Forbedringene er økt skarphet og spesielt dybdeskarphet. Dette gir mye bedre dybdefølelse i bildene. Detaljer i scener med mye informasjon står frem på en helt ny måte og gir et mer "hd" aktig bilde. Jeg er kjempefornøyd med oppgraderingen!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Du sier det var en kjempeforbedring, jeg lurer på hva utgang på dvden du brukte før. Det jeg er ute etter er om det er noe forskjel på dvi kontra sdi.
    Fra komponent så har jeg forstått at forskjellen er stor. Håper i så måte at det er stor forskjell på sdi/dvi, hvis ikke forsvinder jo poenget med modden.

Har foresten bestillt BT656Pro SDI DVD Modification DIY Kit som jeg skal
    montere i en Oppo spiller

Heddaen

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillips 963SA er vel en av de spillerene som gir best bilde hvis en SDI modder denne. Den er jo berømt for dette.

Kjører du DVI så er det ikke så mye å hente med en SDI modd, sånn i utgangspunktet iallefall. Har du crushed blacks eller hvit så kan du ta DVIen og kaste ut døra og heller SDI modde den.

K

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Phillips 963SA er vel en av de spillerene som gir best bilde hvis en SDI modder denne. Den er jo berømt for dette.

Kjører du DVI så er det ikke så mye å hente med en SDI modd, sånn i utgangspunktet iallefall. Har du crushed blacks eller hvit så kan du ta DVIen og kaste ut døra og heller SDI modde den.

K
    En liten rettelse! forskjellen på DVI og SDI er enorm hvis DVI spilleren har HDCP og du skal sende signalet via Crystalio og videre til en CRT, da får du ikke bilde med DVI men SDI derimot vil se nydelig ut som alltid.

En liten ting til HDMI eller DVI er ikke i nærheten av hva et SDI signal er, SDI er et rent digitalt signal som blir hentet direkte fra MPEG dekoderen og går helt uten filter eller kopibeskyttelse til skaleren.
    HDMI og DVI derimot går gjennom kopibeskyttelse flere filter og justeringer før det går ut av spilleren, det er ikke å foretrekke siden en del av disse spillerene det er snakk om ikke koster mer enn en pakke bokstavkjeks.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    En liten ting til HDMI eller DVI er ikke i nærheten av hva et SDI signal er, SDI er et rent digitalt signal som blir hentet direkte fra MPEG dekoderen og går helt uten filter eller kopibeskyttelse til skaleren.
    HDMI og DVI derimot går gjennom kopibeskyttelse flere filter og justeringer før det går ut av spilleren, det er ikke å foretrekke siden en del av disse spillerene det er snakk om ikke koster mer enn en pakke bokstavkjeks.
    Vil dette bli det samme forholdet på en plasma? Eller vil denne store forskjellen på bilde mest gjøre seg gjeldende på større tommer som pj/kanon??

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du modifisert spilleren, heddaen?

Har selv modifisert en Denon 2900, forskjellen fra komponent er som gut man beskrev:
    økt skarphet og spesielt dybdeskarphet. Dette gir mye bedre dybdefølelse i bildene. Detaljer i scener med mye informasjon står frem på en helt ny måte og gir et mer "hd" aktig bilde.
    Brukte Moome sitt SDI kort, som bruker samme SDI chip som pixelmagic systems. Totalt kom det på ca 650,- for hele modifiseringen, som jeg mener er verd hver eneste krone.

Meget fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    ja jeg har moddet spilleren nå og det ser ut til å være ok, men har ikke sett mer en fem minutt enda.
    Grunnen til det er at jeg fikk et annet problem og det er at fjernkontrollen til Oppoen styrer Crystalioen. Noen som har et forslag på hvordan jeg fikser dette.

Heddaen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei poster i denne tråden heller enn å lage en ny tråd. Temaet er også veldig nært.

Har en Crystalio VPS2300 og får ikke signal til projektor AE900. Har snakket med Bjørn H. men ingen(no pun intended) av hans tips hjalp.

Har en SDI modifisert Panasonic RP82 koblet via SDI til Crystalio. Har videre en 10 meter DVI kabel (OEM) og en Monster DVI-HDMI overgang til AE900.

Har sjekket;
    -det går signal gjennom både DVI kabel og HDMI overgang (sjekket med laptopp som har dvi ut)
    -Crystalio detekterer signal inn
    -input er satt til pal på SDI inngang
    -output er satt til DVI
    -har prøvd alle oppløsninger som er 1280x720 + 480 + 576
    -prøvde Crystalio med 1,5 meter DVI ledning uten resutat
    -projektor motar signal på HDMI (fra laptoppen via HDMI adapter)
    -har resatt til factory settings og deretter forsøkt alt en gang til

har ikke fått sjekket med en DVI-HDMI kabel (siden jeg ikke har dette i hus nå)

Lurer veldig på hva det kan være, håper at det er en brukerfeil. Kjedelig om DVI utgang ikke fungerer (forrige eier har ikke brukt denne da han hadde CRT)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •