Crystalio II

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 88

Tråd: Crystalio II

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Crystalio II

Den første Crystalio II er ankommet Norge nå. Det kommer forhåpenligsvis noen raske tilbakemeldinger. :razz:

Førsteinntrykket rapporteres å være svært lekkert. Den er iførste omgang bare prøvd på en IN76, og der var bildeforbedringen STOR!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg hørte også bare lov ord om denne. det er vel ikke lenge til det står en slik her i huset og .

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva folket her på formuet sier.. Hva er egentlig veil pris?

Mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Blir spennende å høre hva folket her på formuet sier.. Hva er egentlig veil pris?

Mvh
    C2 var en rask tur innom AVshop også, men den ble fjernet igjen ganske fort. Det er vel bare HT-Tech som har denne?

Blir spennende å se hva den yter, spesielt i forhold til HQV prosessorer. GUI ser i hvert fall meget bra ut...

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Demo av Crystallio2

Jeg hadde besøk av Bjørn H på fredag. Han hadde ned seg en C2 for demo mens han venter på første levering.

Vi koblet vekk C1'en og monterte inn den nye C2'en og vips var bildet oppe.
    Bruker grensesnittet på den nye C2 er helt fenomenalt. Onscreen meny, lett å sette opp med mange valg muligheter, rask og problemfritt skifte mellom kilder.
    C2 ble satt opp med 1080P ut og resultatet var imponerende.

På HD (D-VHS) var bildet mye bedre med bedre farge, dybde, skarphet og uten noen problemer med syncing.
    På vanlid DVD med SDI var ikke forskjellen så stor men fremdeles var bildet klarere og hadde mer dybde en for C1 .

I tillegg kan jo denne brukes som en lydswitch. Når man bytter bilde kilde bytter man lyde kilde samtidig. Lipsync hadde den vistnok også.

Produktet oste av kvalitet og jeg hadde ikke lyst til å gi den fra meg så jeg foreslo at han skulle la den stå igjen. Det gikk jo selsagt ikke. Så nå venter jeg første leveranse av C2'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Crystlio II 3800 Pro

Venter min inn i begynnelsen av juni.....i silver

PerS

Her er oppdaterings planen deres for året til til Crystalio II

May
    R/G/B individual channel gamma correction
    20 point gamma correction
    two stages gamma correction
    . input/video gamma correction (1st stage)
    . output gamma correction (2nd stage)
    More internal test patterns
    1080p24SF output
    Import/Export of Profile and customized settings
    Passthru to analog output
    Audio delay profile
    16:9 letterbox (1.85:1) and 16:9 letterbox (2.40:1) aspect ratio

June
    HD internal Media Player
    Interlaced video output format
    Passthru of SDI and Component video
    DynamicVP with "Film"/"Video" condition
    DynamicVP splitted into DynamicVP-Input and DynamicVP-Output
    . DynamicVP-Input/Output change Image/Output characteristics
    . DynamicVP-Input/Output is associated with Input port/Output port
    RS232 Control Protocol

July
    Macro definition
    NLS Image aspect ratio
    Secondary passthru (dual video processing/passthru path)

August
    Picture in Picture/Picture by Picture
    Action Link (to be confirmed)
    Auto crop image source (to be confirmed)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk min vps 3800 idag. var å hentet den på posten før jeg gikk på jobb. Fikk lite lyst til å gå på jobb idag gitt.

ikveld er det duket for bildefest

gleder meg fælt!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Någon som testat CII med Ruby än? Hur mycket bättre blir 1080i matrial via CII? DVD? Och om man har bra LD också?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det gått en uke....på tide med noen brukererfaringer, Tor

Jeg er veldig interessert i å høre hvordan Gennum'n klarer PAL video-deinterlacing...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier bare. løp å kjøp!!!.

Den er en åpenbaring for en bildefanatiker. jeg har hatt både lumagen hdp, dvdo hd+ og crystalio før, men denne er i en klasse for seg. den er den komplette scaler og tryller fram noen helt vidunderlige bilder.

har bare testet den på dvd og laserdisk. Bildet fra dvd er "glatt", skarpt og gir en dybde jeg aldri har sett før. spiller man filmer med store kontraster i bilde slik som f.eks en kampscene i verdensrommet, så er det nesten som om man har på seg 3d briller :O.

jeg har ikke testet en pal video basert dvd enda med gennum deinterlacing, men det skal bli gjort. har bare kjørt på pal film basert materiale.

Det er også på tide å børste støv av den gamle laserdisk samlingen for det den gjør med et kompositt signal fra laserdisken er helt utrolig. det har vært nevnt i andre fora at det er ene og alene verdt investering og det sier litt. jeg ble ihvertfall satt litt ut.

Det er mye å sette seg inn i men i utgangspunktet så er det bare plug and play og finjusteringer kan komme etterhvert når man får satt seg inn i funksjonene.

Gleder meg til den interne mediaspilleren blir aktivert nå. det er sagt rundt midten av juli, så det er jo lov å håpe . Da blir det nok virkelig bildefest når jeg får foret den med noe skikkelig 1080i materiale.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig!

Har du testet sharpness-kontrollen enda? Siste firmware-oppdatering til VantageHD fikk en slik, og rapportene sier at denne omtrent kan skrus på maks uten at man ser ringing/halo (norsk??). Det er i så fall imponerende. Hadde vært interessant å høre hvor bra Crystalio'n gjør dette. Det er lettest å teste med en kalibreringsdisk.

Du sier at du bare har testet den på DVD (og laserdisc) hittil. Jeg regner med at du mener filmer. I utgangspunktet mener jeg da at de-interlacinga ikke har fått kjørt seg noe særlig. Hvis du får et godt detaljert bilde uten at feks undertekster comber fra tid til annen kan vi gå ut ifra at 2:2 cadence detection fungerer som den skal, men å kun flette sammen hele bilder burde være grei skuring for oppegående VP'er. Hva med skalering og kantutjevning - ser du jaggies i noen grad? Moire? Har vertikale linjer en tendens til å skjelve litt ved rolige (spesielt vertikale) kamerabevegelser?

Har du prøvd støyreduksjon, feks på HQV testdisken?

Når det gjelder video de-interlacing, så mener jeg at man får testet dette ganske godt ved å se på TV-sendinger en kveld. Kanskje ikke så veldig aktuelt i en hjemmekino, men likevel. Sportssendinger som fotball og basketball/håndball feks. Eller programmer med delvis bevegelig bilde og statisk og rullende tekst som disse nattprogrammene (svisj etc). Ytelsen til en videoprosessor i daglig bruk, mao. Tror mange plasmaeiere kunne tenkt seg å høre mer om dette. Inverse telecine av 1080i .TS skal vi heller ikke glemme.

Jeg spør og graver litt nå, men det hadde vært lærerikt å satt fokus på de forskjellige problemområdene - kanskje ved å lage en liten liste med punkter man gikk gjennom. Det er lett å overse en eller flere av en VPs oppgaver.

Crystalio'n var litt for kostbar for meg akkurat nå, men jeg har bestilt en VantageHD som jeg gleder meg til å teste. Sammenligninger med Gennum VXP er jo da spesielt interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testa litt mer igår.

sharpnesskontrollen er helt utrolig bra, må bare oppleves. den gjør akkurat det den skal gjøre, Nemlig å gjør bildet skarpere uten å skape irriterende bieffekter som f.eks. mer framtredende haloing. man kan nesten bli lurt og tro at enkelte dvder er hd. i tillegg gir det en vanvittig 3d følelse.

smooth scaling er også en grei funksjon som jeg har lengtet etter

skal få testa no video materiale ikveld.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det men får kjøpt, event. mulighet for en demo av denne?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

kjøpte min fra www.httech.no.

snakk med Bjørn hegelstad. Han kan sikkert hjelpe deg godt på vei

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer den innebygde medieavspilleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er ikke aktivert enda. skal visst være klar ganske snart.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det mulig å bruke denne på en satelittuner med kun scart utgang? Finns det kabler som gjør dette mulig? Noen som har testet dette og hvis ja, hvordan blir bildet?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er det mulig å bruke denne på en satelittuner med kun scart utgang? Finns det kabler som gjør dette mulig? Noen som har testet dette og hvis ja, hvordan blir bildet?

Jeg har koblet min Nokia 9902 S til en Sony HX 1010 ved help av en modifisert Scart kabel slik at jeg får RGB ut fra satellitt tuneren. Sony'en er koblet til Crystalioen med en RGB kabel.

Bildet ble mye bedre. Det ser faktisk ut som om Crystalio II forberdrer bilde fra satelitt tuneren mer en hvis man sammenligner med bildet en DVD spiller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Har noen hørt noe om hvorvidt denne vil kunne takle 1080p via HDMI? Er jo litt kjipt å investere så mye penger i en prosessor dersom den ikke kan takle det beste signalet en kan få fra BlueRay/HD DVD..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takle 1080p? Det trenger den ikke å "takle" i det hele tatt, det signalet skal vel bare passere urørt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •