Crystalio II - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 88 av 88

Tråd: Crystalio II

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har lånt en VPS3300 boks i ett par uker nå og må si at den gjør mye bra med bildet. Spesielt skalering av vanlig SD digital tv. Dette blir matet inn med svideo så utgangspunktet er ikke allverdens men bildet ut av scaleren blir helt fri flimmer og mye bedre. Har testet litt med dvd via interlaced komponent også og her også er det mye å hente. Kjører fortiden ut på vga fra scaleren til projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå som jeg har fått sony pearl så er det på tide og opgradere softwaren i crystalioen til 1.24. blir gøy å teste den interne mediaspilleren

noen her som har testet den?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er endel som har MB200 (egen tråd for den). Mon om den som sitter i C2 er identisk?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel i utgangspunktet samme sak, men den som sitter er CII har litt vassere spec.

Precision clock
    Video circuits and audio delay circuits are clocked by 1ppm high precision low jitter TCXOs (temperature compensated crystal oscillators) and produce the highest quality standard of video and audio output.
    Jeg regner med at mediaspilleren i CII dra nytte av prosessorens bildeprosessering?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MB200 er liksom "audiofil-utgaven"...som en annen nevnte i en annen tråd er den store grunnen (bortsett fra at importøren ikke tar inn MB100) til å velge denne at man slipper å lure på om storebroren var bedre....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den interne mediaspillerens signaler rutes direkte inn i vxpen og kutter derved alle bilde forringende mellomledd. jeg har sittet med ettpar kammerat er i noen timer nå og vi bare satt og måpte over hva den gjør med selv de dårligste hd kildefilene. bildene er enda renere og penere å se på enn det som kommer ut ifra den eksterne mediaboksen.

Nå er dette riktig nok et uferdig produkt og jeg oppdaget noen feil som, f.eks lipsync problemer på enkelte filmer som blir værre jo lenger ut man kommer i filmen, spilleren henger seg opp, spoling fungerer ikke tilfredstillende ++. dette forbedres nok i framtiden ved release av ny firmware, men det tar nok sin tid kjenner jeg pixelmagic rett.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar switching mellom inputs på CII? Det tar fortsatt 10-15 sekunder på VantageHD, og Calibre sier at de ikke klarer å gjøre det stort raskere pga HDMI handshaking og jeg vet ikke hva.

I kombinasjon med MB200, som bytter frame rate avhengig av hva som spilles, er det temmelig irriterende. 50hz i menyen og 60hz på mye av det jeg har liggende, det er moro hvis man leter etter en bestemt episode av en tv-serie, ho hoi......

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Hvor lang tid tar switching mellom inputs på CII? Det tar fortsatt 10-15 sekunder på VantageHD, og Calibre sier at de ikke klarer å gjøre det stort raskere pga HDMI handshaking og jeg vet ikke hva.

I kombinasjon med MB200, som bytter frame rate avhengig av hva som spilles, er det temmelig irriterende. 50hz i menyen og 60hz på mye av det jeg har liggende, det er moro hvis man leter etter en bestemt episode av en tv-serie, ho hoi......

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=14459&cat=all

Meget rask, og like bra bildekvalitet som CII.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •