Crystalio II - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 88

Tråd: Crystalio II

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Per Johnny: Fått prøvd noen scalere med realta chipen?
    Nope, men det ordner seg kanskje snart det også. Har vært mye problemer for produsentene som har valgt realta-løsninger, den er svært krevende å implementere.

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Når det gjelder tilkoblinger så er de vel ikke så ulike. Helt klart at CII designmessig ser mer 'sjef' ut, men antall tilkoblinger? 3 video, 3 s-video, 4 component/rgbhv og 3 HDMI på HD3000 er meget bra på en scaler i prisklassen under 20k. Alle 4 component/rgbhv tar både SD og HDTV noe som faktisk CII ikke gjør.:?

Etter å lest manualen til HD3000, så er den ekstremt avansert med tanke på justeringer, men den har foreløpig ikke custom-resolutions, noe som er til stor hjelp hvis du f.eks har crt-projector. De fleste idag kjører 720p eller 1080p likevel.

Jeg får ett eksemplar om noen dager, så jeg gleder meg til å teste. Klarer BjørnH og overbevise meg at CII er doblet så bra så kjøper jeg CII.;-)

Kjøper uansett ikke uten å ha sett, men det er litt vanskelig med CII'en.

Hvis ikke Optoma har 'bomma' totalt så bør den være langt bedre enn alt annen i den prisklassen ihvertfall.
    Du har nok tatt litt vel godt i når det gjelder input på Optomaen Per Johnny ;-)

Optomaen mangler SDI, HD-SDI og lyd prosessering men som sagt tidligere til prisen så får du helt sikkert en god scaler, men med CII så får du også en lyd switch av høy kvalitet + mediaspiller.

Jeg ser også frem til å teste Optomaen som burde bli et glimmrende alternativ for de som ikke absolutt trenger det beste

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Du har nok tatt litt vel godt i når det gjelder input på Optomaen Per Johnny ;-)

Optomaen mangler SDI, HD-SDI og lyd prosessering men som sagt tidligere til prisen så får du helt sikkert en god scaler, men med CII så får du også en lyd switch av høy kvalitet + mediaspiller.

Jeg ser også frem til å teste Optomaen som burde bli et glimmrende alternativ for de som ikke absolutt trenger det beste
    For min del så trenger jeg hverken SDI eller HD-SDI. Lydprossersering kan også ivaretas av forforsterker.

Medieaspilleren virker veldig attraktiv og vekker min appetitt mer enn SDI og HD-SDI. Skulle gjerne ha testet den delen.

Prøver bare å 'fyre' deg litt på en ellers gloheit sommerdag. :twisted:

CII er høyt på min ønskeliste. :wink:

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tom

Hvis du leser gjennom mine innlegg så ser du at jeg har vel ikke akkurat "blåst bort" noen av dem, jeg er veldig interresert i alle typer prosessorer og er på konstant jakt etter nye bedre prosessorer til gode priser.

De jeg sier er at jeg er realistisk og samme hvor mye jeg gjerne vil ha en prosessor til halv pris som gjør en like god jobb så blir jeg alltid skuffet.

Du sier du har hatt en del dyrt high-end utstyr, da vet du sikkert at det egentlig ikke er noen snarveier hvor du kan spare 20 000,- og få samme resultat.

Og som de fleste har merket så har Realta sitt gode rykte begynt å slå sprekker på grunn av at ingen ser ut til å skrive brukbar software til den, Realta kommer nå med en ny pakke der software er inkludert så kanskje Realta også klarer HQV test disken som de har laget:roll:

Kona mi ser jeg har massevis jeg ikke har brukt for men jeg forstår ikke hva hun snakker om:grin:

Jeg synes de fleste prosessorer på markedet er verd prisen, det er kun ett merke av de "seriøse" produktene jeg er svært skuffet over og det er Lumagen sine produkter som virker hjemmelaget og har store avik på inn og utganger som ofte lager store problemer ved kalibrering.(jeg har ikke tested Lumagen på en stund så dette kan ha bedret seg i nye sofware releaser)

Men som sagt tidligere jeg er spent på Optoma som bruker den glimmrende VXP chipen, den har et bra potensiale og som du sier god nok for mange men den er ingen erstatning for CII desverre!

Her har du et bilde av baksiden på CII og Optoma så ser du hva jeg mener!
    Jeg har ikke lest alle dine innlegg nei, men det jeg leste, da var min første tanke at du var litt rask med å "avvise" Optomaen.
    Syntes det var litt rart, 3 HDMI component m.m. vil ofte være nok for de fleste. Ellers tok du ikke bilde av fronten til Optomaen, der er det 3 innganger til

Det kan godt hende at CII er bedre en Optomaen, det vil tiden vise.
    Om det ikke er noen kvalitetsforskjeller (på bildet) er valget enkelt for meg.

Gir CII bedre bilde så kommer jeg til deg (desverre ser jeg nå for meg skyhøye priser )

Tom

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    For min del så trenger jeg hverken SDI eller HD-SDI. Lydprossersering kan også ivaretas av forforsterker.

Medieaspilleren virker veldig attraktiv og vekker min appetitt mer enn SDI og HD-SDI. Skulle gjerne ha testet den delen.

Prøver bare å 'fyre' deg litt på en ellers gloheit sommerdag. :twisted:

CII er høyt på min ønskeliste. :wink:
    Du har fortsatt overdrevet med antall inngangene på Optomaen, det kan jo skyldes varmen som du sier :grin:

Det er som jeg sier skal du ha det beste bildet er det heller ingen utvei utenom SDI på SD materiale, men nøyer du deg med sånn passe så trenger du ikke SDI det er jeg enig i :lol:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Jeg har ikke lest alle dine innlegg nei, men det jeg leste, da var min første tanke at du var litt rask med å "avvise" Optomaen.
    Syntes det var litt rart, 3 HDMI component m.m. vil ofte være nok for de fleste. Ellers tok du ikke bilde av fronten til Optomaen, der er det 3 innganger til

Det kan godt hende at CII er bedre en Optomaen, det vil tiden vise.
    Om det ikke er noen kvalitetsforskjeller (på bildet) er valget enkelt for meg.

Gir CII bedre bilde så kommer jeg til deg (desverre ser jeg nå for meg skyhøye priser )

Tom
    Jeg beklager men jeg kan ikke finne noen plass i mine innlegg der jeg avviser Optomaen!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har mere info om Optoma HD3000?
    Jeg fant en pris på en tysk side, 2000 euro. hvis det stemmer kjøper jeg nok heller den enn VP30.
    Synd at Crystallioen er så inmari dyr

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som de fleste har merket så har Realta sitt gode rykte begynt å slå sprekker på grunn av at ingen ser ut til å skrive brukbar software til den, Realta kommer nå med en ny pakke der software er inkludert så kanskje Realta også klarer HQV test disken som de har laget:roll:
    Calibre, Algolith, Yamaha, NEC etc sitter ikke og snekrer de-interlacing- og støyreduksjonsalgoritmer hjemme! Det er riktignok mulig å kjøpe en Realta uten software, men det vet jeg ikke om noen som gjør. Realta'en kjører i alle tilfeller Teranex-algorimer av høyeste klasse!

Jeg har også lest mange lunkne rapporter fra brukere. Tester i Widescreen Review sier derimot lite om problemer. Så får vi se om dette er brukerfeil eller problemer med implementasjonen fra Calibre og Algolith eller noe annet. Min spådom er ihvertfall at den overlegne prosesseringskraften til Realta-chip'n vil gjøre Crystalio II til andrefiolin når det gjelder bildekvalitet så snart de initielle problemene er løst :twisted:

Mer interessant fakta: Algoritmene til Silicon Optix/Teranex vil alltid forsøke å utnytte ledig prosesseringskraft. Det vil si at kvaliteten på feks skaleringen vil gå ned dersom støyreduksjon skrus på. Og per-pixel prosesseringen på SD vil være mer omfattende enn HD. Dette er meget fleksibelt, og det betyr at to VP'er koblet sammen vil gi et bedre bilde enn en enkelt. Så her er det bare å rydde plass i racket

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare et spørsmål jeg:
    Hvilken prosessor klarer å utføre en god behandling av 1080i/p, og i tillegg har mulighet til å benyttes i et "konstant-høyde" oppsett? (Dvs. at de kan brukes i lag med en anamorfisk linse på en 16:9 prosjektør.)

Vantage sine prosessor klarer vel å utføre 1080i->720p på en god måte, men takler (?) vel ikke 2.35 zooming.
    DVDO iScan VP-30 klarer vel å utføre 2.35 zooming, men mangler litt kraft (?) for å kunne utføre skikkelig 1080i inverse telecine (?).
    Optoma sin prosessor har jeg kun hørt om nå nylig, så den vet jeg ikke hvor bra er..
    Crystalia II regner jeg med klarer dette (?), men koster desverre noe mer enn det jeg helst har lyst til å bruke..

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager men jeg kan ikke finne noen plass i mine innlegg der jeg avviser Optomaen!
    "Optoma HD3000 er helt sikkert en glimmrende prosessor til 20 000,- men den mangler mye på å i heltatt kunne konkurere med CII så jeg forandrer nok ikke mening for dette er fakta."

konkurere med skriver du. Poenget mitt er som jeg sa før; om de er av samme kvalitet (bide som kommer ut), og man ikke trenger mer en de 14 innganger Optomaen har vil jeg si at den kan konkurere

Tom

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Har bare et spørsmål jeg:
    Hvilken prosessor klarer å utføre en god behandling av 1080i/p, og i tillegg har mulighet til å benyttes i et "konstant-høyde" oppsett? (Dvs. at de kan brukes i lag med en anamorfisk linse på en 16:9 prosjektør.)

Vantage sine prosessor klarer vel å utføre 1080i->720p på en god måte, men takler (?) vel ikke 2.35 zooming.
    DVDO iScan VP-30 klarer vel å utføre 2.35 zooming, men mangler litt kraft (?) for å kunne utføre skikkelig 1080i inverse telecine (?).
    Optoma sin prosessor har jeg kun hørt om nå nylig, så den vet jeg ikke hvor bra er..
    Crystalia II regner jeg med klarer dette (?), men koster desverre noe mer enn det jeg helst har lyst til å bruke..
    Det samme lurer jeg på... Skal snart få snekret opp min nye Ruby i taket, og ettersom jeg har fått fatt på et motorisert lerret med 2.35:1 maskering må jeg jo inn med anamorfisk linse og fast høyde jeg også...

Dumt at Vantagen ikke takler det da, da må det vel bli en Crystalio på denne allerede sterkt pengelense mannen også da vel? Kanskje Optomaen som dukker opp har støtte for dette? Problemet er vel egentlig ikke støtten på vanlige SD-signaler, det takler vel både DVDO og Vantage, men på HD er det noe annet... Når en først har inverce telecine støtte på Vantage synes jeg for øvrig det er rart at de ikke støtter denne type funksjon, da har en liksom ikke hele pakka inkludert. Nå kan det jo dukke opp støtte for det i kommende revisjoner av firmwaren da...

Uansett, denne tråden omhandler jo da Crystalioen, og hvis den støtter fast høyde også i HD begynner den å bli veldig fristende da... Streaming av video rett fra nettverksdisk er jo også veldig positivt, da kan jeg ha et stack med disker stående i boden, som selvsagt er kablet opp på cat7 rett til hjemmekinoen i mitt nye krypinn!

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den streaming via ethernet ?

Hmm, da må jeg ha meg en slik jeg også .... :???:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Calibre, Algolith, Yamaha, NEC etc sitter ikke og snekrer de-interlacing- og støyreduksjonsalgoritmer hjemme! Det er riktignok mulig å kjøpe en Realta uten software, men det vet jeg ikke om noen som gjør. Realta'en kjører i alle tilfeller Teranex-algorimer av høyeste klasse!

Jeg har også lest mange lunkne rapporter fra brukere. Tester i Widescreen Review sier derimot lite om problemer. Så får vi se om dette er brukerfeil eller problemer med implementasjonen fra Calibre og Algolith eller noe annet. Min spådom er ihvertfall at den overlegne prosesseringskraften til Realta-chip'n vil gjøre Crystalio II til andrefiolin når det gjelder bildekvalitet så snart de initielle problemene er løst :twisted:

Mer interessant fakta: Algoritmene til Silicon Optix/Teranex vil alltid forsøke å utnytte ledig prosesseringskraft. Det vil si at kvaliteten på feks skaleringen vil gå ned dersom støyreduksjon skrus på. Og per-pixel prosesseringen på SD vil være mer omfattende enn HD. Dette er meget fleksibelt, og det betyr at to VP'er koblet sammen vil gi et bedre bilde enn en enkelt. Så her er det bare å rydde plass i racket
    De var ikke helt det jeg mente at de snekret det selv, men fakta er at det er ny brikke og forbedret software på vei!

Widescreen Review er vel ikke akkurat kjent for å være kritiske overfor annonsørene sine :?

Og når det gjelder spådommer så er vel verdens undergang også spådd en del ganger og jeg føler ikke det ennå har tredd i kraft:evil:

Fakta er at CII er her nå og virker, det er faktisk ikke alle som kan si det samme:-P

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny brikke og software på vei? Ukjent for meg. Har du mer info...og en link?

Så fint at alt i CII virker. Det er ikke galt for et såpass ungt produkt. Mediaspiller-funksjonaliteten kommer vel snart, den også......

tklev og lygren, Vantage kan vise 2.35:1 med anamorfisk linse...om enn på en litt klønete måte etter hva jeg skjønner. Men det går.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny brikke og software på vei? Ukjent for meg. Har du mer info...og en link?

Så fint at alt i CII virker. Det er ikke galt for et såpass ungt produkt. Mediaspiller-funksjonaliteten kommer vel snart, den også......

tklev og lygren, Vantage kan vise 2.35:1 med anamorfisk linse...om enn på en litt klønete måte etter hva jeg skjønner. Men det går.
    Det står et stykke enten i et av de siste Widescreen Review eller Perfect Vision om ny software til Realta!

Jeg gjentar at CII virker, ikke at det som ikke er aktivert virker!

CII kan vise 2.35:1 med anamorfisk linse på en ikke klønete måte;-)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker ikke på lillebroren til Realta - mainstream-chippen Reon? Du får det til å høres ut som det er noe galt med Realta'n og at det har kommet en ny chip som skal erstatte den.

Ny software - gjerne for meg. Det er jo en programmerbar chip.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenker ikke på lillebroren til Realta - mainstream-chippen Reon? Du får det til å høres ut som det er noe galt med Realta'n og at det har kommet en ny chip som skal erstatte den.

Ny software - gjerne for meg. Det er jo en programmerbar chip.
    Jeg har aldri påstått at det er noe galt med Realta chipen, jeg håper bare som mange andre at vi kan få noe som ligner mer på Teranex'n enn det den har bevist hittil!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du insinuerer mer enn litt at noe ikke er helt som det skal og at det kommer en ny hardware:
    Og som de fleste har merket så har Realta sitt gode rykte begynt å slå sprekker på grunn av at ingen ser ut til å skrive brukbar software til den, Realta kommer nå med en ny pakke der software er inkludert så kanskje Realta også klarer HQV test disken som de har laget
    og
    De var ikke helt det jeg mente at de snekret det selv, men fakta er at det er ny brikke og forbedret software på vei!
    Ny firmware kommer alle med, også Pixel Magic, men ny hardware er seriøse saker. Så jeg er interessert i å høre hvor du har dette fra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du insinuerer mer enn litt at noe ikke er helt som det skal og at det kommer en ny hardware:

og

Ny firmware kommer alle med, også Pixel Magic, men ny hardware er seriøse saker. Så jeg er interessert i å høre hvor du har dette fra.
    Beklager det skulle ha stått at ny og forbedret software til Realta brikken er på vei!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CII kan vise 2.35:1 med anamorfisk linse på en ikke klønete måte;-)
    Høres bra ut.. Hmm.. En 2.35 film som er lagret i en 16:9 ramme vil vel bruke omtrent 33% av linjene til svarte linjer over og under.. Så med mindre mine kalkulasjonener er helt feil så vil det altså være kun 712.8 linjer som vil bli bruk til informasjon.. Så.. en 720p(med anamorfisk linse) prosjektør vil faktisk kunne vise all vertikal informasjon ifra en 1080p 2.35 film.. (Sorry, avsporing..)
    Edit: Tydeligvis regnet litt feil, er nærmere 796 linjer som blir brukt i en 2.40 film lagret i 1080p..

Sikle.. sikle. hvorfor må alt være så dyrt!!.. eller.. hva var uttrykket du brukte Ingen?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •