Pixelmagic HD Mediabox - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 101
    Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var mediaboxen MB200 vel i hus. Dvs. har hatt den et par dager nå. Jeg er meeget godt fornøyd! Jeg kjører den via DVI inngangen i Crystalio VPS2300 scaleren min og til Barco Graphics 808s med HD144 linser, kalibrert av Bjørn Hegelstad. Bildekvaliteten er vanvittig bra på HD materiale, har ikke testet SD materiale og har heller ikke behov for å teste det for å si det sånn.. Alle irritasjonsmomenter som jeg opplever fra DVD mediet er forsvunnet. Skarphet generelt, og dybdeskarphet spesielt er veldig bra, bedre enn jeg noengang har sett det her i huset Jeg ble advart om at PM boxsen ikke var helt i mål softwaremessig, så de "issuene" jeg har å bemerke er forventet. Jeg har som andre har hevdet også full tillit til at PM kommer til å fikse de "bugs" som har blitt avdekket. Jeg er heller ikke så godt "vant" da min primære bildekilde til nå har vært Phillips 963SA SDI moddet og full av særegenheter :-) Boksen blir i hvertfall stående her i huset. Nå sitter 4 utålmodige unger her og maser på film, så jeg klarer ikke konsentrere meg om å skrive mer. Snurr film :-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gut_man
    Da var mediaboxen MB200 vel i hus. Dvs. har hatt den et par dager nå. Jeg er meeget godt fornøyd! Jeg kjører den via DVI inngangen i Crystalio VPS2300 scaleren min og til Barco Graphics 808s med HD144 linser, kalibrert av Bjørn Hegelstad. Bildekvaliteten er vanvittig bra på HD materiale, har ikke testet SD materiale og har heller ikke behov for å teste det for å si det sånn.. Alle irritasjonsmomenter som jeg opplever fra DVD mediet er forsvunnet. Skarphet generelt, og dybdeskarphet spesielt er veldig bra, bedre enn jeg noengang har sett det her i huset Jeg ble advart om at PM boxsen ikke var helt i mål softwaremessig, så de "issuene" jeg har å bemerke er forventet. Jeg har som andre har hevdet også full tillit til at PM kommer til å fikse de "bugs" som har blitt avdekket. Jeg er heller ikke så godt "vant" da min primære bildekilde til nå har vært Phillips 963SA SDI moddet og full av særegenheter :-) Boksen blir i hvertfall stående her i huset. Nå sitter 4 utålmodige unger her og maser på film, så jeg klarer ikke konsentrere meg om å skrive mer. Snurr film :-D
    Er det mulig å spørre om hva du bruker MB200 sammen med?
    Tenker da på hvor du har lagret film/media osv.
    Bruker du NAS eller lokal HD i en PC, eller kun intern HD i MB200 osv?

Vurderte selv MBx00 lenge, men fordi jeg ville ha noe NÅ (har sett etter en erstatter for min aldrende streamer alt for lenge...), så ble det en Tvix, siden denne nå har fått orden på de tingene jeg syntes var viktig.
    Jeg skal også bruke Tvix'n via en scaler (VP30) så jeg er meget nysgjerrig på hvordan det vil bli.
    Legger vel inn mine erfaringer (via VP30) når alt er oppe og går, og jeg har fått surret meg. Må vel se endel HD-materiale først

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig brukes den med intern HD, Samsung sin på 250Gb som ble anbefalt av leverandør. Har prøvd såvidt med ekstern usb HD, men ikke lenge nok til å kunne konkludere med om det fungerte. Regner med at dette kommer på plass etterhvert, da en tidligere software versjon visstnok støttet dette. Et annet lønnlig håp er at det skal kunne gå an å bruke et HD-DVD eller Blue Ray rom drev via USB. Det går jo an å bruke en ekstern DVD-rom. Har ikke teknisk peiling nok til å vite om det lar seg gjøre, men det er jo lov å håpe....

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort spm.
    (mulig det besvares i PM sitt eget forum)

Men, hva kreves av shares m.m for nettverks-streaming?
    Tenker da på om en må ha et hardkodet share på NAS/PC, eller om kan spesifisere hvilket share en ønsker å bruke.
    Evnt. også krav til brukernavn/passord, er de hardkodet?

UPNP er vel noe de kan finne på å putte inn, men ikke planlagt med. Eller?

M.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp hatt en lite gjennombrudd med den nyinnkjøpte Logitech Harmony 895 fjernkontrollen

For oss som har en blandet samling med divx, DVD'er (NTSC og PAL) og HD .TS liggende på harddiskene, har MB200 to meget viktige egenskaper:
    1) Den kan selv svitsje mellom 50 & 60Hz.
    2) Med to tastetrykk på fjernkontrollen kan man bytte mellom 480i/576i/720p/1080i ut.

Med en ekstern scaler (VantageHD i mitt tilfelle) kjører man så komponent for SD og HDMI for HD til scaleren.

Så til Harmony 895 fjernkontrollen. Jeg laget 3 aktiviteter:
    MB200 SD
    MB200 720p
    MB200 1080i

Når man så velger en av aktivitetene velger den rett input på scaleren og setter rett utgang på mediabox'n. Frekvens velger den selv. Jeg har sagt det før; dette er MEGET viktig for å få maksimal bildekvalitet, og nå er det tilogmed så enkelt at mor kan klare det.

Hittil har Crystalio 2 Pro hatt en fordel med den innebygde mediabox'n, men nå er forspranget utlignet for oss som bruker en annen scaler. Hurra

Edit: Jeg har testet disse 3 aktivitetene med HQV-disken (rippet til harddisk) samt en 1080i .TS (vertrez1080.ts). Resultatene taler for seg selv. Det er nå veldig enkelt å se forskjellen mellom prosesseringen til HD Mediabox 200 og VantageHD. Vha et tastetrykk kan man skifte frem og tilbake.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen nye flotte saker hva PM boksen angår siste tiden. Veldig rolig her nå...
    Har de f.eks fikset NFS/Samba til å funke bra nå.
    Andre ting?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Er det noen nye flotte saker hva PM boksen angår siste tiden. Veldig rolig her nå...
    Har de f.eks fikset NFS/Samba til å funke bra nå.
    Andre ting?
    Det er nylig sluppet en ny firmware. Denne har jeg ikke prøvd, men det sies at HDMI i hvert fall er mye mer stabilt enn det var tidligere. Må selv få tak i en lang kabel før jeg får prøvd dette.

Nettverk begynner også å bli bedre i følge forumet til Pixel Magic. Det er nok et stykke igjen enda før det er perfekt, men det kommer seg. Selv bruker jeg ikke nettverksdelen i det hele tatt. Jeg laster alt jeg skal se inn på den interne HDD'en.

Det begynner å bli en del klaging på forumet til PMS. Det er litt dumt og egentlig lite konstruktivt. Tror en del som har kjøpt denne boksen hadde forventet at den skulle fungere perfekt. Slik er det ikke... Den fungerer greit og blir gradvis bedre. Møter selv ganske lite problemer med den. Det er egentlig oftere problemer med kildematerialet som av og til kan være fullt av feil. Ikke alt er like lett med forskjellige dataformater.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på 1.3beta eller 1.3.1(?). Ikke siste, altså. Boksen fungerer stort sett greit. Jeg spiller av filmer utelukkende fra nettverk. Samba er bare å glemme, men NFS virker fint. ProNFS har fungert såpass greit at jeg valgte å hoste opp $40 for den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt boksen i en måneds tid nå. Fant plutselig ut at samba fungerte helt fint det, så lenge bitraten ikke er for høy på kildematerialet. Er det dette dere mener fungerer bedre på NFS? Kunne ellers ønske meg at avspilling via usb og eksterne disker hadde funket :-( 250gb interndisk er full for mange uker siden, og jeg synes det er litt mye dilldall å laste til den hver gang jeg skal se en film. Det tar en stund å gjøre denne operasjonen! Har landet på å teste om filmen funker å streame via Samba (og det gjør de stort sett), hvis ikke laster jeg den over til interndisken. Det største irritasjonsmomentet mitt, er den forb.... hdmi kontakten. Signalet faller ut til stadighet, og hele konseptet med hdmi virker mekanisk elendig!! DVI er mye bedre sånn sett! Ellers har jeg vært plaget med at boksen låser seg når jeg prøver å åpne enkelte filer, stort sett avi filer. Disse spiller helt fint på media playeren i pc'en min. Kanskje også noe som blir bedre ved ny software! Har også måttet skru ned volumet ut fra boksen da signalet ble overstyrt inn i preampen min. Bildet er meget bra når kildematerialet er bra! Er spesielt imponert over fargegjengivelse foruten om de sedvanlige forbedringene kontra dvd. Har ikke sammenlignet med HD-DVD, men regner med at det blir et av de kommende HD medier på meg etterhvert. Med HD mediaboxen i hus har jeg det plutselig ikke så travelt med å gå til innkjøp av de nye mediene med alle barnesykdommer som tydeligvis finnes. Jeg sitter på gjerdet til disse er luket bort og en vinner er kåret i formatkrigen, eller at multispillerne kommer og eliminerer formatkrigen....

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noe nytt på denne fronten da...?? jeg lurer også på en slik sak...primært for å streame fra nettverk, har i dag xbox med xbmc, men den klarer ikke divx hd..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software er kommet, men den virker ikke helt stabil så jeg har ikke installert den. Når det gjelder streaming via nettverk, går det helt fint. Jeg streamet LOTR fellowship of the ring 1080p via nettverket mitt i går kveld, det gikk helt smertefritt. Jeg opplever av og til hakking ved streaming av ts. materiale, da restarter jeg router, mediabox og pc og vips funker alt sammen igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også installert siste firmware versjon.
    Ventet lenge i spenning på forbedret subtitle support.
    Det har jo vært et problem at tekster med ÆØÅ vises med en mindre tydelig font.
    Nå kan man justere størrelsen og farge, men problemet er dette fungerer svært dårlig etter mitt syn. Fonten blir forstørret, men er alt for smal og ser rett og slett rar ut.
    Jeg forstår ikke at det er mulig å få orden på dette, dette er finesser som er helt vanlig på billige DVD spillere med DivX support (Altså at fonten er tydelig og fet).

I tillegg er det fortsatt problemer med at det ikke er mulighet å vise lengden på .AVI filer, dette er også ganske uforståelig.

Det har også blitt problemer med at det ikke er alltid at Auto Aspect Ratio fungerer.

Jeg er stort sett fornøyd med mediespilleren, men det er fortsatt irriterende at Basic funksjoner fortsatt ikke fungerer tilfredstillende.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg forstår ikke at det er mulig å få orden på dette, dette er finesser som er helt vanlig på billige DVD spillere med DivX support
    PMS selger en liten håndfull av disse spillerne, Samsung selger en gazillion av rimelige DVD-spillere og har derfor en utvikling- og ikke minst testavdeling som er noe større

Jeg tror vi skal glede oss til det kommer en spiller med Sony eller Pioneer på fronten. Inntil det så kan vi kose oss med MB200'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    PMS selger en liten håndfull av disse spillerne, Samsung selger en gazillion av rimelige DVD-spillere og har derfor en utvikling- og ikke minst testavdeling som er noe større

Jeg tror vi skal glede oss til det kommer en spiller med Sony eller Pioneer på fronten. Inntil det så kan vi kose oss med MB200'n.
    Sant nok, men med tanke på prisen på produktet så må man kunne stille vise forventninger/krav til ytelsen.
    Nå skal det sies at Pixelmagic er veldig imøtekommende og lytter veldig til input/feedback fra sine kunder, så det er nok ikke viljen det står på.
    Siden de bruker kundene aktivt som beta testere, så forklarer vel kanskje det at de ikke har den største testavdelingen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvordan takler MB200 streaming av .bin og .img filer?
    Ser at en del media spiller sliter med dette. Har selv en moddet xbox, og eneste grunnen til å oppdater fra denne er avspilling og oppskalering til HD format (720p)

Newcomer Mr.Xindak sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gir denne ut på VGA?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stream fra dreambox

Noen som har denne boksen og kan svare på om den klarer å spille av en stream fra en dreambox. Tenker da på HD kanaler.

Thomas

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gjøre en test for meg? Sett frame rate til 60Hz og autoframerate ON. Begynn spilling av en 50Hz DVD eller annen videofil. Stopp avspilling slik at man kommer tilbake til menyen. Start igjen. Hvor lang tid tar det før TV og MB200 er ferdig med HDMI handshaket hver gang og har "locket" på den nye frekvensen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Mb200

hei, har hatt lyst på en slik jeg selv
    en kompis kjøpte den tidlig
    kan dere gi meg noen linker, til andre mediaspillere, kan jeg bruke denne på min Samsung 40 Lcd trenger vel ingen scaler lengre da?

hvor kan jeg få kjøpt den fra statene, dere sier det blir billigere, det passer bra for meg for tia..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så veldig spennende ut. Hadde tenkt å mekke sammen en HTPC med det formål å streame video. Denne ser ut til å gjøre det meste jeg ønsker.

Et par spørsmål til dere som har den: Støtter den x.264 og 5.1 lyd? Det er det jeg savner mest akkurat nå. Hvor ofte kommer det oppdateringer, og hvor brukervennlig er den?

Dette så virkelig interessant ut, så håper noen kan gi meg svar.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •