Pixelmagic HD Mediabox - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 101
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Er det noen som kan si noe om hvordan MB200 er i sammenligning med Snazio og Kiss DP600?
    Snazio og Kiss er plastikk-spillere i forhold til MB. Kvalitetsfølelsen er en helt annen. Ser en bort fra dette er den største forskjellen i GUI, altså menyer og slikt. Snazio bruker i utgangspunktet standard programvare fra Sigma. Kiss har vel sitt eget akkurat som Pixel Magic.

I ren bildekvalitet vet jeg ikke om den ene utmerker seg fremfor den andre. Det som er helt sikkert er at Pixel Magic vet hva de driver med. MB200 er den samme mediaspilleren som sitter innebygget i dyreste utgave av Crystalio 2, så jeg regner med at det er gjort mest mulig for å få best mulig bilde ut fra spilleren. Den er i hvert fall ikke dårligere enn Snazio og Kiss. Jeg synes den er verd prisforskjellen, men det vil jo være subjektivt. Foretrekker å betale litt ekstra for mer kvalitetsfølelse.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville aldri gidda å være ufrivillig beta tester for KISS, men nå er de jo oppe i 3. FW oppgradering, slik at den minner mer om et komplett produkt. DP-600 har jo innebygd DVD spiller også, uten at jeg vet noe om kvaliteten på den. (Oppskalerer den? ).

5200Kr for MB200 får meg til å tenke på HTPC som man tross alt kan oppgradere og velge programvare osv. selv. Trodde hele poenget med en slik boks var at den skulle være et billig stillegående alternativ til HTPC. For meg ser det ut som de har nøyd seg med "stille"? For du får en grei HTPC til den prisen...

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joey, jeg vet ikke hvor mye du har testet en HTPC, men det er mange av oss som har blitt lei den saken. Min erfaring over mange år er at det skal svært lite til før noe går dritt. En HTPC har alltid vært en work-in-progress hos meg. Dessverre har det også blitt mye av det samme med eksterne bokser nå som firmware kan oppgraderes over nettet. Produsentene er mye mer ivrig nå til dags med å slippe produktene sine før de er ordentlig gjennomtestede. Av det jeg har lest er heller ikke Pixel Magic sin MB100/200 noe unntak.

Neste generasjon mediabokser tror jeg kan bli knall

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Joey, jeg vet ikke hvor mye du har testet en HTPC?
    Nok til å være enig med deg, men jeg har ikke lyst til å betale 2200,- ekstra i forhold til DP-600 bare for byggekvalitet på MD200 med mindre det er et overlegent produkt. Det kan virke som vi må (I rettferdighetens navn.) la produsenten av MD-200 få lov til å komme med et par FW oppdateringer til slik som KISS har gjort med sin DP-600 før den ble brukendes. Men det virker rimelig frustrerende å sitte å vente på FW som aldri kommer, eller når den kommer så fikser den ikke det den skal, eller bringer med seg nye feil. HTPC er det som regel din egen feil når det går noe galt med.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Nok til å være enig med deg, men jeg har ikke lyst til å betale 2200,- ekstra i forhold til DP-600 bare for byggekvalitet på MD200 med mindre det er et overlegent produkt. Det kan virke som vi må (I rettferdighetens navn.) la produsenten av MD-200 få lov til å komme med et par FW oppdateringer til slik som KISS har gjort med sin DP-600 før den ble brukendes.
    Det har kommet et par oppdateringer til MediaBox de siste månedene, men priduktet er enda ikke feilfritt. Den fungerer greit til det meste, men det er fremdeles noen issues. For øyeblikket arbeides det med en større oppdatering som skal forbedre en hel del ting - så det blir spennende å se hva dette gjør med produktet.

Forøvrig mener jeg MediaBox er et minst like ferdig produkt som Kiss DP-600. Forskjell, mener jeg, er et PMS er mye mer i møte kommende ovenfor sine kunder. Det er hele tiden tilgjenglige på supportforumet, noe som er veldig greit. Dessuten sitter det en MB200 i toppmodellen av Crystalio 2, noe som gjør det ganske sikkert at det vil komme firmware oppgradinger helt til produktet fungerer 100%. Folk betaler tross al 45K for en slik sak! Slik oppfølging tror jeg aldri du vil få av Kiss. Selskapet har ikke spesielt godt rykte på seg og ettersom spilleren er såpass rimelig som den er lanserer de heller en ny spiller enn å drive support på DP-600 i lang tid.

-bare mine tanker om saken-

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig amatør-spørsmål, men jeg har lyst til å gå for en mediaboks, hovedsaklig til musikkavspilling. Siden de normalt ikke har skjerm regner jeg med at man bruker TV-en? Jeg kommer til å ha både TV og PJ koblet til, PJ-en vil også være koblet til DVD-spiller. Noen vanskeligheter med slik tilkobling, dvs. flere displayer på én gang?

Er det noe poeng i å koble til en PC-skjerm også? Det eneste jeg vet sikkert er at jeg ikke skal ha HTPC med Windows (ønsker å ha et stabilt system), derfor virker en medieboks som en god løsning, men så var det dette med skjerm(ene) da...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Fryktelig amatør-spørsmål, men jeg har lyst til å gå for en mediaboks, hovedsaklig til musikkavspilling. Siden de normalt ikke har skjerm regner jeg med at man bruker TV-en? Jeg kommer til å ha både TV og PJ koblet til, PJ-en vil også være koblet til DVD-spiller. Noen vanskeligheter med slik tilkobling, dvs. flere displayer på én gang?

Er det noe poeng i å koble til en PC-skjerm også? Det eneste jeg vet sikkert er at jeg ikke skal ha HTPC med Windows (ønsker å ha et stabilt system), derfor virker en medieboks som en god løsning, men så var det dette med skjerm(ene) da...
    Om du primært skal ha musikk-avspilling kan Logitech Soundbar eller Squeezbox også være en god ide. Disse streamer musikk fra PC over datanettverk og fungerer noenlunde greit detdet.

Mediabox må kobles til skjerm, hvis ikke får du ikke tilgang til menyene. Den har ikke noe display. Det er bare sånn delvis mulig å koble til flere skjermer på en gang - jeg tror den gir ut bilde på kompositt-video utgangen hele tiden, så den kan du eventuelt brukes. Du bør høre med importør om dette. Det er egentlig ikke noe poeng å koble til PC'skjerm, det bør holde med f.eks. en liten 7" eller noe slikt tilkoblet kompositt-video utgangen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg igang med testing av MB200 jeg også.

Først en rettelse: firmware kan tilsynelatende oppdateres fra en USB-stick. Det tar grasalt lang tid, men ser ihvertfall ut til å gå (er på 30% nå).

Jeg kommer til å gå rett på firmware v1.3.0 (beta) for å teste NFS. En annen viktig greie for meg blir å se hvor lett det er å få boksen til å output'e de forskjellige formatene (480i60, 576i50, 1080i50, 1080i60). Jeg tror det blir SD på component-utgangen. Filmer i HD (samt alle andre ukurante oppløsninger) blir på HDMI.

Ellers synes jeg boksen er veldig fjong. Fjernkontrollen derimot vil jeg helst slippe å uttale meg om...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å bli veldig glad i denne boksen! Ikke alt er fryd og gammen, men jeg har fått et overveiende godt inntrykk så langt. Her er litt om boksens funksjonalitet:

Siste firmware (beta) har fått støtte for NFS. Samba er grisetreigt, det må jeg bare si, og det er en viss lidelse å navigere seg i mediabiblioteket sitt dersom man har endel. NFS derimot går kjapt. Omtrent som man skulle tro at alt lå på den innebygde harddisken...Anbefaler derfor at man tester siste versjon. Jeg valgte å installere ProNFS på serveren - den er enkel å sette opp og virker.

En av de viktigste grunnene til at jeg valgte å kjøpe en slik, bortsett fra at en HTPC generelt er vanskelig å få til å virke hele tiden, er muligheten for å sende ut riktig oppløsning/frekvens avhengig av kildemateriale. Hadde chip'n fra Sigma også støttet 480i/576i ut på HDMI ville den vært perfekt.

Gitt en ekstern videoprosessor og 720p prosjektør:

* TV mode 1: 480i60 / 576i50 ut på component. Overlater med dette de-interlacing og skalering til ekstern VP. Det beste valget for PAL og NTSC DVD'er. Testet med HQV-disken. De-interlacingen er ikke spesielt god og kantutjevning mangler helt på mediaboksen.

* TV mode 5: 720p50 / 720p60. Mediaboksen tar seg av skalering. Best for ymse divx i forskjellig oppløsning opp til 720p. Siden jeg har 720 prosjektør er det liten vits i å skalere opp til 1080 for så å la ekstern VP skalere ned igjen.

* TV mode 6: 1080i50, 1080i60. For HD-materiale. Ekstern VP de-interlacer og skalerer ned. Eneste mediaboksen klarer greit er 1080p24-materiale. Interlacet materiale bob'er.

Tv-modes skiftes enkelt med hurtigtast (to trykk) fra fjernkontrollen. Siden 480i/576i ikke kan sendes ut på HDMI betyr det et tredje trykk, denne gangen på fjernkontrollen til videoprosessoren for å skifte inngang. Greit nok.

Frekvens skiftes automatisk for DVD'er. Alle andre filer må man legge til _50hz eller _60hz i filnavnet for at den skal velge rett. Kjempesmart og funker fint.

Disse punktene mener jeg at gjør boksen verdt pengene og vel så det. Det gjør at man får maksmal kvalitet ut av alt man har liggende. For de heldige eierne av Crystalio II (når mediabox-funksjonaliteten blir tilgjengelig) er det enda bedre siden man ikke trenger å ta stilling til hvilken modus som skal brukes...

Komponent-utgangen ser ut til å holde bra kvalitet. Det er det eneste jeg har å si angående bildekvalitet - jeg bruker boksen stort sett som 'transport'. Bildene er i alle tilfeller meget gode.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å bli veldig glad i denne boksen! Ikke alt er fryd og gammen, men jeg har fått et overveiende godt inntrykk så langt. Her er litt om boksens funksjonalitet:

Siste firmware (beta) har fått støtte for NFS. Samba er grisetreigt, det må jeg bare si, og det er en viss lidelse å navigere seg i mediabiblioteket sitt dersom man har endel. NFS derimot går kjapt. Omtrent som man skulle tro at alt lå på den innebygde harddisken...Anbefaler derfor at man tester siste versjon. Jeg valgte å installere ProNFS på serveren - den er enkel å sette opp og virker.

En av de viktigste grunnene til at jeg valgte å kjøpe en slik, bortsett fra at en HTPC generelt er vanskelig å få til å virke hele tiden, er muligheten for å sende ut riktig oppløsning/frekvens avhengig av kildemateriale. Hadde chip'n fra Sigma også støttet 480i/576i ut på HDMI ville den vært perfekt.

Gitt en ekstern videoprosessor og 720p prosjektør:

* TV mode 1: 480i60 / 576i50 ut på component. Overlater med dette de-interlacing og skalering til ekstern VP. Det beste valget for PAL og NTSC DVD'er. Testet med HQV-disken. De-interlacingen er ikke spesielt god og kantutjevning mangler helt på mediaboksen.

* TV mode 5: 720p50 / 720p60. Mediaboksen tar seg av skalering. Best for ymse divx i forskjellig oppløsning opp til 720p. Siden jeg har 720 prosjektør er det liten vits i å skalere opp til 1080 for så å la ekstern VP skalere ned igjen.

* TV mode 6: 1080i50, 1080i60. For HD-materiale. Ekstern VP de-interlacer og skalerer ned. Eneste mediaboksen klarer greit er 1080p24-materiale. Interlacet materiale bob'er.

Tv-modes skiftes enkelt med hurtigtast (to trykk) fra fjernkontrollen. Siden 480i/576i ikke kan sendes ut på HDMI betyr det et tredje trykk, denne gangen på fjernkontrollen til videoprosessoren for å skifte inngang. Greit nok.

Frekvens skiftes automatisk for DVD'er. Alle andre filer må man legge til _50hz eller _60hz i filnavnet for at den skal velge rett. Kjempesmart og funker fint.

Disse punktene mener jeg at gjør boksen verdt pengene og vel så det. Det gjør at man får maksmal kvalitet ut av alt man har liggende. For de heldige eierne av Crystalio II (når mediabox-funksjonaliteten blir tilgjengelig) er det enda bedre siden man ikke trenger å ta stilling til hvilken modus som skal brukes...

Komponent-utgangen ser ut til å holde bra kvalitet. Det er det eneste jeg har å si angående bildekvalitet - jeg bruker boksen stort sett som 'transport'. Bildene er i alle tilfeller meget gode.
    Hei!
    Bruker du en Vantage som VP?
    Kan ikke lese det direkte ut i fra tråden her, men i andre tråder så minns jeg du hadde anskaffet en Vantage.
    Selv sitter jeg fortsatt på gjerde hva PM modellene angår, men begynner å bli utålmodig
    En evnt. streamer skal fore en VP30/ABT102, så jeg er også gira på 480/576i.
    HD har jeg ikke så mye av enda, så ingen krise i så måte.
    PM modellene mangler fortsatt god nok støtte for NAS (som jeg er blitt litt avhengig av), men de er på god glid. Nesten sånn at jeg bare må prøve jeg også. Ferien er over, og det er feriepenger igjen

M.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har en VantageHD.

Har ikke prøvd NAS. Kan man velge både Samba og NFS på slike?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har en VantageHD.

Har ikke prøvd NAS. Kan man velge både Samba og NFS på slike?
    Tja, husker nesten ikke.
    Jeg har en Infant ReadyNAS X6. Tror den har NFS...
    Kan evnt. sjekke.
    Den har også en UPNP server slik at en aktuell streamer for meg bør ha den funksjonaliteten også. Iallefall kjekt om jeg kunne "bypass'e" PC som mellomledd ved filmavspilling.

Føler liksom som om alle streamerene jeg ser på har en eller annen vital mangel.
    Enten så er det ikke støtte for .ISO, eller .IFO, eller så er det ikke UPnP, eller så er det mangel på nettverksbasert skriving til en evnt. intern disk, og sånn kan jeg holde på.
    Helios har en ny serie (X3000 og X5000) som nylig er lansert. De ser jo interesante ut, men heller ikke de er "perfekte"

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MB200 oppfører seg fortsatt pent og gir et nydelig bilde med HD, men noen striper i lakken har det blitt. En sjelden gang går boksen over i en slags hakkete slow-motion modus uten lyd. Etter en liten stund er den tilbake igjen. Jeg prøvde en gang å gjenskape feilen, men den ser ut til å være tilfeldig. Imidlertid kan jeg fint leve med dette - HTPC'n min har ikke vært uten feil den heller

Men den €%&€ fjernkontrollen, altså. Helt utrolig dårlig, både når det gjelder utforming, rekkevidde, trykkfølelse. Man må sikte rett på MB200, ellers er det bare å glemme. Lurer på hva Pixel Magic har tenkt når de har sluppet en sånn ut til kunder.

HTPC'n er nå permanent koblet fra....deilig!

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror nesten jeg må ha meg en sånn Mediabox. Noen som har et godt forslag til hvordan jeg kan forsvare (overfor skattemyndighetene) å kjøpe den inn til firmaet mitt som driver med undervisning?? Den har jo harddisk, så det kan vel gå å kalle den for en slags pc greie eller??

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart du kan. Stapp inn noen generelle undervisningsvideoer på harddisken. Også kan den vise slideshow.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) god ide....Da blir kanskje den boxen Bjørn tar med for demo i neste uke stående da!! Så slipper jeg å legge inn søknad om innkjøp hos konemor. Hun venter på nytt kjøkken og oppussing av stua, så jeg forstår at hun ikke er spesielt keen på flere investeringer i kinoen. For ordens skyld, hun skal få både kjøkken og ny stue...Holder på å ordne det med banken ;-) Ikke lurt å stikke kjepper i hjulene for sånne prosjekter nei. Det kan få langsiktige konsekvenser for fremtidige kino investeringer....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på pixel magic forumet at man kan kople til en usb dvd rom til mediaboxen. Kan man tenke seg at det vil være mulig også å koble til blue ray/ HD dvd rom drivverk når disse evt. kommer på markedet? Det hadde vært noe det, og gitt enda et kongeargument for innkjøp av produktet!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den €%&€ fjernkontrollen, altså. Helt utrolig dårlig, både når det gjelder utforming, rekkevidde, trykkfølelse. Man må sikte rett på MB200, ellers er det bare å glemme. Lurer på hva Pixel Magic har tenkt når de har sluppet en sånn ut til kunder.
    Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av fjernkontrollen. Min er responsiv og fin. Jeg har ikke merket noen problemer med rekkevidden heller. Videre er knappene intuitivt plassert, samt at det er godt med funksjon på kontrollen. Sist, men ikke minst, er det et greit bakgrunnslys på kontrollen som enkelt aktiviseres ved å trykke på enter-knappen. Kan du ha en defekt eksemplar TorAtle?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av mine 7 fjernkontroller er den klart dårligst. For å forsikre meg om at det ikke var batteriene byttet jeg mellom MB200 og VantageHD. Ingen endring. Jeg sitter 3.5m unna. Pek ca 20 grader vekk fra boksen og den slutter å virke. Det gjør den også etter 5 meter (pekende rett mot). Kapittel frem/tilbake burde vært på hver side av spoleknappene, ikke begge til høyre. Disse 4 knappene er også for langt unna start/pause og stopp. Start/pause burde også vært mye større. Ikke kan man trykke for fort på de heller.

Rimelig ille etter min mening.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp... PM MB ble det ikke noe av i denne runden. Anskaffer meg en Tvix 5000, men jeg følger med på tråden. Og så får jeg håpe at PM får orden på nettverksproblemene sine m.m.
    Det tok jo sin tid før Tvinco også fikk orden på 5000-modellen sin...
    Har litt tro på at PM sine bilde-algoritmer er bedre enn de andre streamerene der ute, men det er bare noe jeg tror... inntill det motsatte er bevisst.

M.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •