Pixelmagic HD Mediabox - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 101
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Feedback er bra. Keep 'em coming...

Siste jeg sjekket på PMS sine forum sider ang. PMS MB var at de ser for seg å legge inn mulighet for alternativt Linux filsystem (Ext3?) som skulle muliggjøre skriving til intern disk fra nettverk m.m (slipper mao å slepe boksen til nærmeste PC-uttak), samt NFS support.

May 2006
    External USB DVD-ROM drive support
    Resume playback after STOP for TS/AVI/MPEG files
    Minimize the gap between files when playing multiple files

June 2006
    FLAC playback (a popular lossless audio compression format)
    Option to format the internal HDD as writable native Linux file system; users can upload files to the internal HDD through the LAN
    NFS support, more efficient than the current SMB protocol

July 2006
    Internet radio (Shoutcast) support

Hele tråden her:
    http://www.pixelmagicforum.com/forum...ead.php?t=1141

Men, når kommer upnp da?
    Jeg må se å finne noe som tar filene mine fra NAS, uten å ha en hel PC i mellom...
    Jeg er klar til første oppgradering og resten av roadmappen ser ut til å gi svar på en del av de ønsker om forbedringer vi har.Gleder oss!
    Stølen

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg brukt MB200 i noen uker. Jeg må si meg meget fornøyd med spilleren, selv om den har noen issues.

Av positive ting kan jeg si følgende:
    1. Kjapp respons i menyene.
    2. Smart spolefunksjon hvor en bruker tallene 1-9 for å indikere hvor mange prosent av filmen en vil spole (5 = 50% av filmen).
    3. God oppfølging og support på PMS sitt forum.
    4. Forholdsvis god de-interlacing av 1080i materiale. Jeg ser ingen scan-linjer og få jaggies. Det er likevel bare "bob" de-interlacing, noe som betyr at 1080i går innom 540p, noe som ikke er optimalt.
    5. 50Hz og 60Hz støtte. Enkelt å bytte mellom dem med hurtigvalg på fjernkontrollen.
    6. Bakgrunnsbelyst fjernkontroll med intuitiv layout.
    7. Oversiktlig oppsett.
    8. Subtitlestøtte på mediafiler. Muligheter for hurtigvalg av subtitle-delay dersom denne er ute av sync. Ganske unik funksjon på slike produkter.
    9. Kjapp tilgang til de vanligste innstillingene under avspilling. Gjøres via OSD som kommer over filmen.
    10. Meget bra lydkvalitet fra coax utgangen! Jeg blir stadig overrasket over denne. Den imponerer meget på MB200 modellen.

Noen ulemper jeg har kommet over:
    1. HDMI fungerer ikke skikkelig med Panasonic PT-AE700. Svart er lilla i bildet og dermed ubrukelig.
    2. RGBHV 720p er alt for mørkt i forhold til andre innstillinger. Må kalibreres før bruk.
    3. UBS2.0 er litt treg til å overføre store filer.
    4. En kan ikke overføre filer via LAN til den interne HDD'en.
    5. Firmware update tar en liten evighet (ca. 1 time).
    6. En trenger intern HDD for å oppdatere firmware. Dette kan være en ulempe dersom en ikke bruker intern HDD...
    7. Andre problemer med HDMI. På AUTO innstilling får en underlig støy på bildet, noe som gjør denne innstillingen umulig å bruke. På 720p innstillingen er det ikke støy, men da er bildet lilla (som nevnt over).

Alt i alt må jeg si meg meget fornøyd. Har sett på endel materiale i 720p og 1080i og skuffelsen er stor hver gang jeg går over til oppskalert DVD-materiale på min Momitsu V880N. HD er bedre, selv på såpass moderat utstyr som PT-AE700. Nå er det bare å glede seg til en bedre projektor en gang i fremtiden.

Jeg håper selvfølgelig at PMS får fikset problemene med HDMI-utgangen. RGBHV fungerer greit, men HDMI hadde vært bedre.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    1. HDMI fungerer ikke skikkelig med Panasonic PT-AE700. Svart er lilla i bildet og dermed ubrukelig.
    Har du testet HDMI mot andre enn AE700?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg kjører mot en Barco 808s og det funker perfekt fra HDMI gjennom MoonJong.Nydelig bilde!
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har ikke testet mot andre display desverre. Det virker som om det er noen andre som også opplever problemer, men hos noen fungerer det perfekt. PT-AE700 har visst problemer i forhold til andre sigma-baserte mediaspillere som Kiss og Zensonic. På disse skal dette være utbedret, så får håpe det samme skjer med MB200.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det kommet ny firmware til mediaboksen. Den nye versjonen er 1.1.2 og fikser de problemene jeg har hatt med HDMI og PT-AE700. Når fungerer også eksterne USB harddisker uten problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg til slutt en MB200 etter å ha fulgt med på PMS-forumet en stund. Bruker den foreløpig bare til å se 576i-materiale på en CRT-TV. Må likevel si det er et stort løft fra Denonen jeg brukte før. Bildene er helt utrolig skarpe og levende.

Er fortsatt endel småproblemer med firmwaren. Har blant annet hatt problemer med å spille av DVD-ISO-er. Var bare et fåtall som fungerte skikkelig. Av en eller annen grunn fungerer det derimot fint med "file mode", så i praksis spiller det liten rolle for min del.

Det viktigste for meg var lyddelen, som virkelig oppfyller kravene. Bruker MB200 sammen med en Benchmark-DAC og en Arcam AV8 i stereo direct mode. Deilig å slippe å lete etter CD-er som man aldri finner.

Ble også positivt overrasket over byggekvaliteten. Var i utgangspunktet redd for å kjøpe en kjip og skjør plastdings, men det viste seg å være en robust og lekker liten sak. Sølvutførelsen passer dessuten utmerket inn i Arcam-oppsettet mitt.

Kommer med mer siden.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    Kjøpte meg til slutt en MB200 ...

Det viktigste for meg var lyddelen, som virkelig oppfyller kravene. Bruker MB200 sammen med en Benchmark-DAC og en Arcam AV8 i stereo direct mode. Deilig å slippe å lete etter CD-er som man aldri finner.
    Hva er egentlig den store forskjellen på lyddelen mellom MB100 og MB200? Er det på DAC-siden, eller har det noe for seg når man kjører optisk også?

(SS)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det sånn å forstå at en sånn boks kan måle seg med en høykvalitets dvdspiller som f.eks denon 3910 på bildekvalitet, eller er det kun et alternativ for å ha filmer og mp3 lett tilgjengelig?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Hva er egentlig den store forskjellen på lyddelen mellom MB100 og MB200? Er det på DAC-siden, eller har det noe for seg når man kjører optisk også?
    Den store forskjellen er at hvis du kjøper en MB200 slipper du å lure på om den er bedre enn den billigere utgaven. Om det er noen hørbar forskjell aner jeg ikke. Har ikke testet dem mot hverandre.

Teknisk sett er den eneste forskjellen at MB200 er utstyrt med en TCXO-dings for å minimere jitter. Høres lurt ut i teorien, som mye annet innen Hifi-galskapen. PMS påstår ihvertfall at denne TCXO-saken forbedrer lyden når man bruker koaksialutgangen. Om dette gjelder optisk også, vet jeg ikke. Skal prøve begge utgangene en dag jeg får lov til å låne anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    er det sånn å forstå at en sånn boks kan måle seg med en høykvalitets dvdspiller som f.eks denon 3910 på bildekvalitet, eller er det kun et alternativ for å ha filmer og mp3 lett tilgjengelig?
    Har vanskelig for å tro at SD-materiale kan bli stort bedre ihvertfall. Men nå er det jo her snakk om en HD-boks, så det som er mest interessant for de fleste er vel hvor bra bildet blir i høyere oppløsninger. Om dagens HD-filmer banker 3910 i 576P, er sikkert gjenstand for diskusjon.

Tror nok jeg ville beholdt en DVD-spiller hvis jeg hadde hatt plass til den. Mest fordi det er litt hassle å rippe hver eneste DVD man vil se. All musikk er rippet til WAV og opptar ikke allverden av plass, så det er liksom ikke noe issue.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Generelt så kan ikke disse boksene konkurrere med en god standalone DVD spiller på avspilling av DVD.De er stort sett gode på det de er laget for, nemlig HD og streaming av musikk osv.

Hvis du har en god DVD spiller fra før ville jeg beholdt den, men hvis du ikke har det er det vert ett forsøk. Er du fornøyd med bildet er jo saken grei, ikke sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Generelt så kan ikke disse boksene konkurrere med en god standalone DVD spiller på avspilling av DVD.De er stort sett gode på det de er laget for, nemlig HD og streaming av musikk osv.

Hvis du har en god DVD spiller fra før ville jeg beholdt den, men hvis du ikke har det er det vert ett forsøk. Er du fornøyd med bildet er jo saken grei, ikke sant?
    Om den er god eller ikke som DVD formidler gjenstår å se.Det er ihvertfall en meget god scaler ombord så jeg tror nok at dette vil komme til å bli bra,men det vet jeg ikke før vi har testet det.Etter neste oppgradering vil jeg prøve DVD avspilling.Foreløpig ser det meste ok ut,dog litt tregt og litt ustabilt,men med meget gode bilder via HDMI.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avspilling av 1080i .ts filer

Er det noen som har prøvd med avspilling av .ts filer i 1080i format og som har satt boksen til å gi 1080i video ut? Har forsøkt å finne ut om man da får videosignalet ut uten prosessering, eller om den er innom 540p før den igjen konverterer til 1080i slik enkelte andre mediaspillere er rapportert å gjøre.

Leter etter en enkel løsning for avspilling av 1080i .ts filer som skal kobles til en ekstern videoprosessor og håper da å finne en løsning som kan spille av 1080i filer uten å prosessere signalet før det sendes ut (helst på hdmi).

Gøran

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 1080i --> 540p --> 720p du tenker på. Mediaboksene sender ut 1080i helt fint. Se ellers svaret mitt i den andre tråden din.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Det er 1080i --> 540p --> 720p du tenker på. Mediaboksene sender ut 1080i helt fint. Se ellers svaret mitt i den andre tråden din.
    Det er vel ikke det han tenker på her. Du har helt rett i at MB gjør "bob" deinterlacing, alstå slik du beskiver over, men det er vel 1080i --> 1080i det er spørsmål om - alstå om signalet forblir ubehandlet. Så vidt jeg vet så forblir det ubehandlet. Tror jeg leste en tråd om dette på PMS sine nettsider for en liten stund tilbake. Uansett kan et innlegg der helt sikkert gi det et endelig svar på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spørsmål om denne boksen:

- Hvor lang usb kabel har dere, er det noe limit her? Fordeler/Ulemper mellom LAN/USB?
    - Pris og forhandler i Norge?
    - Kort om forskjellene mellom de to ulike modellene, hva dere mener er forskjellen?
    - Firmware oppgradering tilgjengelig uten HD nå, kommer spilleren ferdig oppgradert fra forhandler?
    - Når man ikke bruker HD i boksen, funker menyen bra, er det et mappesystem ala det som i windows?
    -Hvordan er det med digital lyd, er det PC-en som gjør denne jobben eller boksen, tenker på feks DD/DTS fra DVD?
    -Ser den støtter kun litt "sære" plasmaoppløsninger "Plasma resolutions - 1366x768, 1280x768", de fleste plasma tv-ene kjører på 1024x768p? Kommentarer?
    - Er den MS vista kompatibel?

Jeg har en htpc som bråker for mye, kanskje dette kan være løsningen: Setter PCen i et annet rom og strekker en lang ledning til stuen hvor anlegget er?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    - Hvor lang usb kabel har dere, er det noe limit her? Fordeler/Ulemper mellom LAN/USB?
    Jeg bruker den USB-kabelen som fulgte med for å overføre data. Den er vel omtrent 1,5 meter eller noe slikt. Maksimal lengde på USB (uten å koble til en eller annen repeater eller noe slikt) er 5 meter. Det har ikke med Mediabox å gjøre, men med USB-standarden.

- Pris og forhandler i Norge?
    Selges av www.httech.no her i Norge. Prisen finner du på siden.

- Kort om forskjellene mellom de to ulike modellene, hva dere mener er forskjellen?
    Eneste forskjell er at det er noen bedre komponenter i MB200. Dette går på klokkesignalet på de digitale overføringene, noe som betyr litt for lyden. Det kan også ha noe å si for det digitale bildesignalet, men forskjellen er nok heller liten. Jeg valgte MB200 for å få den beste og har ikke angret på det. Det er nok svært få av oss som har sammenlignet begge modellene. Da må du nok snakke med forhandler.

- Firmware oppgradering tilgjengelig uten HD nå, kommer spilleren ferdig oppgradert fra forhandler?
    Den kommer sannsynlivis med en nyere firmware fra fabrikken, men sannsynligvis ikke nyeste. Du må ha HDD i spilleren for å oppdatere firmware.

- Når man ikke bruker HD i boksen, funker menyen bra, er det et mappesystem ala det som i windows?
    Det er et mappesystem som vises alfabetisk. Veldig enkelt og greit å bruke. Kjapp respons. Synes det fungerer ypperlig.

- Hvordan er det med digital lyd, er det PC-en som gjør denne jobben eller boksen, tenker på feks DD/DTS fra DVD?
    Det er boksen som gjør dette. Den kan streame over nettverk, men her er det enda noen problemer. Jeg vil absolutt anbefale å bruke den med intern HDD. Det gir nok flere muligheter og mindre problemer. Den digitale lyden ut fra MB200 er svært bra.

- Ser den støtter kun litt "sære" plasmaoppløsninger "Plasma resolutions - 1366x768, 1280x768", de fleste plasma tv-ene kjører på 1024x768p? Kommentarer?
    Du bør titte på www.pixelmagicforum.com Jeg kan dessverre ikke svare på dette. Har ikke noen plasma selv. Bruker den på en Panasonic PT-AE700 projektor.

- Er den MS vista kompatibel?
    Jeg regner med det. Den bruker ikke noen form for programvare. Den finner delte mapper i Windows med standard TCP/IP tilkobling. Regner med at dette nok er det samme for Vista - uten at jeg kan gi noen garantier for det.

Jeg har en htpc som bråker for mye, kanskje dette kan være løsningen: Setter PCen i et annet rom og strekker en lang ledning til stuen hvor anlegget er?
    Det er ikke dumt. Det er mye mindre kluss med en egen spiller. Du kan trekke nettverksledning for så å streame direkte for PC. Dette støtter dog ikke HD med høy bitrate. Du kan også strekke en USB ledning, muligens med en repeater på, for på denne måten å laste opp data til den interne HDD'en. Du trenger heller ikke nødvendigvis trekke noen ledning fra PC'en, så lenge du er innstilt på å flytte spilleren til PC'en av og til for å laste opp data på den interne disc'en. Jeg gjør det slik og det fungerer bra så lenge en har litt tid til å forberede om en skal se noe spesielt. Uansett, jeg må innrømme at jeg liker slike bokser som dette mye bedre enn HTPC. Det er rett og slett mye enklere å bruke.

Støymessig bestemmes det av den interne HDD'en, noe en velger selv. Jeg valgte en 5400RPM Samsung 250GB HDD, noe som er det mest stillegående som finnes. En kan høre at den går når en kommer inntil den, men det skal ikke mye lyd til før støyen forsvinner... Jeg vil nok ikke anbefale en WD HDD. Samsung eller Seagate er nok de beste valgene. Den interne HDD'en må forøvrig være IDE grensesnitt.

Jeg la forresten merke til en genial finesse forleden dag. Når en bruke pause knappen ved avspilling spoler spilleren automatisk ca. 5 sekund tilbake. Jeg syntes det var utrolig greit og jeg har aldri sett dette på noe produkt tidligere.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan si noe om hvordan MB200 er i sammenligning med Snazio og Kiss DP600?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Støymessig bestemmes det av den interne HDD'en, noe en velger selv. Jeg valgte en 5400RPM Samsung 250GB HDD, noe som er det mest stillegående som finnes. En kan høre at den går når en kommer inntil den, men det skal ikke mye lyd til før støyen forsvinner...
    Jeg har en 500GB Seagate som i utgangspunktet bråker mer enn 5400RPM-ugaven. Men etter at jeg satte på dempeføtter ble vibrasjonene mellom chassiset og hifi-møbelet mye mindre, og støyen forsvant nesten helt.

Har forresten en Samsung Spinpoint 250GB liggende, som jeg ikke bruker. Er vel samme som din (LLs). Skal se om jeg får rotet meg til å sammenligne støynivået på diskene, men det får vente til en dag det regner.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •