Pixelmagic HD Mediabox - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 101
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes den virker uforholdsmessig dyr i norge. 4500 er en god del mer enn $330 dollar. Selv med moms og frakt havner man ikke mye mer over 3000 kroner for den, og det er 33% lavere pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $420 for MB200; $330 for MB100, ifølge Pixel Magics offisielle debattforum.

Det blir endel dyrere, ja. Spesielt med tanke på at man i tillegg må kjøpe en harddisk for å få fullt utbytte av medieboksen.

Men fortsatt innenfor rimelighetens grenser, synes jeg. Kvalitet koster ofte ut av nesa i Norge. Man tør kanskje håpe på et lanseringstilbud...?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en 'mini-rapport' angående kvaliteten nå, og det rapporteres at det ser meget bra ut.

Skal melde ifra når jeg vet noe mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    $420 for MB200; $330 for MB100, ifølge Pixel Magics offisielle debattforum.

Det blir endel dyrere, ja. Spesielt med tanke på at man i tillegg må kjøpe en harddisk for å få fullt utbytte av medieboksen.

Men fortsatt innenfor rimelighetens grenser, synes jeg. Kvalitet koster ofte ut av nesa i Norge. Man tør kanskje håpe på et lanseringstilbud...?
    Fikk boxen på onsdag og vi holder på og teste mirakelet.Det ser foreløpig veldig bra ut. Har satt inn intern HD på 250gb.Valgte Samsung og det var helt tyst.HDMI utgangen ga et veldig bra resultat. Vi tester videre og jeg skal gi info etterhvert.Den skal kobles opp fra HDMI til Gefen/DVI videre gjennom MoonJong og opp i BD 808S.Dette blir bra! Når det gjelder lanseringstilbud så får du kontakte Bjørn H.For oss som er bitt av "techolibasillen" så er ofte prisen ikke det viktigste,Men-du verden så moro vi har det.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen...

Morsomt at du har boksen allerede. Så mao så er den i salg nå, eller har du bare veldig gode kontakter

Har et spm som er litt off-topic. Vel, litt...
    MediaBox HD er jo et PMS produkt. De har jo gode algoritmer m.m.

Har du noen formening om hvordan den interne up-skaleringen (720/1080p) er på denne ifht til andre scaler-løsninger (DVDO, Lumagen, PMS VPS-2300 osv)?

Fint om du også kunnne kommentere på hvordan den interne up-scalingen er.
    Og ja, en ting til... om den virker tilfredstillende med streaming av HD via nettverk (den sliter vel der enda).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Stølen...

Morsomt at du har boksen allerede. Så mao så er den i salg nå, eller har du bare veldig gode kontakter

Har du noen formening om hvordan den interne up-skaleringen (720/1080p) er på denne ifht til andre scaler-løsninger (DVDO, Lumagen, PMS VPS-2300 osv)?

Og ja, en ting til... om den virker tilfredstillende med streaming av HD via nettverk (den sliter vel der enda).
    Vi testet scalingen igår og det er helt flott.Det er jo det samme selskapet som er med og lager Crystalio så det funker greit. Det er en absolutt Betaversjon vi har fått fatt i så noe små snacks må vi regne med. Streamingen har vi så vidt testet ,men det står igjen en hel del prøving her.
    Det er ankommet 4 stk.boxer så det er flere som er igang.Jeg håper at de andre også vil si sitt om produktet.
    Stølen

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått min boks nå... Det merkes at programvaren er litt beta enda, så noen små bugs dukker det opp.

Jeg har også samme problem som Zensonic og Kiss hadde på sine spillere, nemlig lilla bilde når boksen er koblet til med HDMI. Ut fra supportforumet ser det ut til at flere har dette problemet. Min er koblet til en PT-AE700.

Bruker for øyeblikket RGBHV, noe som fungerer meget bra. Lyden er forøvrig meget god...

Jeg kommer tilbake med mer senere.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg har fått min boks nå... Det merkes at programvaren er litt beta enda, så noen små bugs dukker det opp.

Jeg har også samme problem som Zensonic og Kiss hadde på sine spillere, nemlig lilla bilde når boksen er koblet til med HDMI. Ut fra supportforumet ser det ut til at flere har dette problemet. Min er koblet til en PT-AE700.

Bruker for øyeblikket RGBHV, noe som fungerer meget bra. Lyden er forøvrig meget god...

Jeg kommer tilbake med mer senere.
    Blir spennende med feedback.
    LL, er du en av de fantastic four
    Pokker, vil beta-teste jeg også...

Nei, seriøst. Det jeg primært lurer på ang. denne boksen er hvordan PQ er på scaleringen vs. dedikerte scalere (DVDO, lumagen og de der).
    Er den like god på det meste er det jo liten vits med en dedikert scaler, så gutta.. fyr løs med PQ vurderinger m.m
    Forresten så er det mye fint å lese på PMS sitt forum om denne boksen. Men, alltid morsomt med norske anmeldelser.
    Lar nok det gå en liten stund til før jeg smeller til på en slik boks. Mest Upnp jeg venter på fra den, og en bedre GUI.
    Stå på!

M.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyer den noe?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyer den noe?
    Uten HDD er den helt lydløs. Den har ingen vifter.

Med HDD kommer støynivået helt an på hvilken HDD du bruker. Jeg valgte en 5400 RPM Samsung HDD. Dette er en av de mest lydløse på markedet. Den lager heller ikke så mye varme. Når boksen skrus på høres den nesten ut som en lite PC når harddisken starter opp. Jeg kan ikke høre noe støy fra min. Jeg må legge øret bort til boksen for å høre harddisken når den arbeider.

Jeg har funnet et par bugs i min spiller, så jeg håper PMS får fikset dette etterhvert.

Alt i alt er jeg meget imponert over bildekvaliteten. Lydkvaliteten på digitalutgangen er også meget god. Jeg kommer med en mer grundig tilbakemelding når jeg har fått prøvd den litt mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DivX HD

I specs står det at støtter Divx og Xvid, går ut ifra at den også støtter DivX HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med HDD kommer støynivået helt an på hvilken HDD du bruker.
    Ja, og om det er plass inni boksen til å støydempe harddisken. Er det det?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    I specs står det at støtter Divx og Xvid, går ut ifra at den også støtter DivX HD?
    Jeg skal sjekke dette for deg... Kommer tilbake til det.

Det er ikke plass til å støydempe HDD. Jeg tror dessuten det kunne vært alvorlig for temperaturen... Den bruker metallet i boksen til varmeavledning.

Hvorfor skal du støydempe da? Med dagens HDD prisen kan du kjøpe en stille HDD, ytelse har ikke noe å si for videoavspillingen...

Jeg har forresten noen bilder av innmaten. Kommer til å poste alt litt senere i en mer detaljert avhandling.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du støydempe da? Med dagens HDD prisen kan du kjøpe en stille HDD, ytelse har ikke noe å si for videoavspillingen...
    Har en 300GB Seagate-disk liggende som jeg kunne tenkt meg å bruke. Dessuten er jeg generelt over middels opptatt av dette med støydemping. Dempe det som dempes kan.

Kjøper argumentet ditt om at en eldre disk gjør samme jobben (videoavspilling) med lavere støynivå. Og ser ut til at mange er fornøyd med nettopp den disken du valgte. Men når det gjelder den generelle ytelsen, f.eks. veksling mellom låter på lange spillelister, etc., da har jeg en aldri så liten nagende følelse av at ting kan gå raskere med en disk med en nyere arkitektur. Kanskje er det en forsvinnende liten forskjell, men så lenge den er nesten merkbar er det kanskje verdt å betale ekstra for. Det vet man ikke før man har prøvd selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Min box er bortimot lydløs. Satte inn en Samsung HD.Ingen varme og som LL sier litt beta må vi regne med. Er litt følsom på for anmasende (rask) trykking på fjernkontroll.La den få litt tid.Regner med at det vil komme flere oppgraderinger.Foreløpig fornøyd ,spesielt med lyden.Trenger mere tid til prøving.
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 300GB Seagate-disk liggende som jeg kunne tenkt meg å bruke. Dessuten er jeg generelt over middels opptatt av dette med støydemping. Dempe det som dempes kan.
    Det du vil kunne gjøre for støydemping er kanskje 2 ting;

Det ene er å legge en eller annen pakning mellom HDD og den platen som det er vestet på. Tror det er plass til noe tynt noe, 1-2mm. Hvorvidt dette vil ha noen merkbar effekt eller ikke vites ikke...Festeskruene går fremdeles inn i HDD. Min boks er heller ikke plaget av vibrasjonsstøy som forplanter seg.

Det andre du kan gjøre er å stappe tomrommet rundt disken med noe som støydemper. Problemet er at dette sannsynligvis vil føre til for høy temperatur på HDD (= kortere levetid).

Jeg tror ikke det er plass til å dempe kabinettet noe særlig. Jeg tror heller ikke det er så fruktbart å dvele ved dette noe særlig. Med en stille disk er støy ikke er problem, det kan jeg gå 100% god for. Om du har et sterk ønske om å støydempe den, så bør du nok anskaffe deg en. Det er eneste sikre måte å vurdere det på/eventuelt prøve deg frem.

Boksen er forøvrig meget kjapp og responsiv med min HDD. Det vil overraske meg om det er annen enn millisekund å hente her.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som PMS fortsatt har endel å jobbe med. FLAC er en must-have for min del.

<copy_and_paste_from_pixelmagicforum>

Roadmap of coming HD Mediabox features:

May 2006
    Resume playback after STOP for TS/AVI/MPEG files
    Minimize the gap between files when playing multiple files

June 2006
    FLAC playback (a popular lossless audio compression format)
    Option to format the internal HDD as writable native Linux file system; users can upload files to the internal HDD through the LAN
    NFS support, more efficient than the current SMB protocol

July 2006
    Internet radio (Shoutcast) support

</copy_and_paste_from_pixelmagicforum>

http://www.pixelmagicforum.com/forum...ead.php?t=1141

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Stølen...

Nå har vi fått testet en del mer på Mediaboxen.Scalingen er helt ok.Jeg har lært meg at fjernkontrollen ikke må stresses og la boxen få ta sin tid.Vi snakker ikke om minutter ,men om sekunder.Vi har lastet ned HD filmer i full oppløsning ca.15/17 gb og lagt det inn på intern harddisc og det spiller veldig bra.Vi testet også spilling fra ekstern harddisc i usb 2 og det går veldig bra på vanlig ripede DVD`er,men selvsagt ikke i full HD oppløsning.Lyden er meget bra.Vi vet at streaming via nettverk fungerer ,men vi har ikke testet dette mye.Jeg bruker hele tiden uttrykket vi og det er fordi vi er to stykker på jobben som var blant de som fikk boxen først.Min kompiss er mye mere lydmann enn meg og han er veldig fornøyd med lydresultatet.Vi vet at dette er veldig beta og er selvsagt klar for oppgraderinger,men starten har vært bra
    sålangt.Vi kommer tilbake når vi har mer å fortelle.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feedback er bra. Keep 'em coming...

Siste jeg sjekket på PMS sine forum sider ang. PMS MB var at de ser for seg å legge inn mulighet for alternativt Linux filsystem (Ext3?) som skulle muliggjøre skriving til intern disk fra nettverk m.m (slipper mao å slepe boksen til nærmeste PC-uttak), samt NFS support.

May 2006
    External USB DVD-ROM drive support
    Resume playback after STOP for TS/AVI/MPEG files
    Minimize the gap between files when playing multiple files

June 2006
    FLAC playback (a popular lossless audio compression format)
    Option to format the internal HDD as writable native Linux file system; users can upload files to the internal HDD through the LAN
    NFS support, more efficient than the current SMB protocol

July 2006
    Internet radio (Shoutcast) support

Hele tråden her:
    http://www.pixelmagicforum.com/forum...ead.php?t=1141

Men, når kommer upnp da?
    Jeg må se å finne noe som tar filene mine fra NAS, uten å ha en hel PC i mellom...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg det tar litt mye av med features. Eneste som er viktig for min del er at den er en tilnærmet optimal 2-kanals transport for Benchmark-DAC-en, samtidig som bildekvaliteten tilsvarer det en decent DVD-spiller kan levere.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •