Noen som har testet Tvix HD M-5000U

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har testet Tvix HD M-5000U

Ser denne er kommet i handelen. Designet var ikke allverden, men prisen var slettes ikke verst?

Noen som har prøvd denne?

Kjelli

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet den selv. Men hvis disse fungerer så bra som noen gir utrykk for, kommer denne til å dekke 90% av det jeg ønsker en htpc for :-)

Det er i alle fall en bruker på forumet som har kjøpt en:
    http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=tvix

Finnes vist også en portabel som kan brukes i bil. Den takler opp til 400GB disk. (ta en titt på streamland.no)

Ellers finnes det masse på avsforum.com
    http://www.avsforum.com/avs-vb/searc...archid=5347657

Hvis det kjøper en så legg ut litt brukererfaringer etter hvert da :-)

Ellers har vel også Snazio og Freecom bokser med samme funksjon.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du foresten link til den svenske brukermanualen:

http://demod.dvico.com/Manual/TViX/T...00_Swedish.pdf

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvix

Hei!

Jeg har hatt en HD M-5000U i ca 1 mnd. Da den ble levert var den full av "bugs", men på den koreanske hjemmesiden er det en link til en beta version av ny firmware og da fungerer maskinen mye bedre, spiller HD ts filer/ iso dvd fra intern harddisk/usb disk uten problemer med meget godt reaultat, har koblet den til panasonic HD plasma med monster dvi/HDMI og det gir meget bra bilde noe bedre enn Avellink2 spilleren som kun har componment. Skal du bruke spilleren for å streame over nettverk HD/iso dvd så er IKKE dette maskinen for deg. Den klarer kun å streame divx/xvid over nettverk: Tvix vet om hastighetsporblemene ved nettverksporten, og de sier at det kommer en ny verson 5100 til sommeren. Den nye versjonen skal også støtte X.264. Min anbefaling er å legge denne spilleren på vent og vente til 5100 versjonen kommer som skal være opdatert også hardware messig.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig spennedes ut, men trist å høre at den ikke klarer å streame over nettverk.
    Ser andre mediaboxer sliter med akkuratt det samme, klarer ikke å streame HD og dvd over nettet.

Får vente til neste modell med bedre hardware kommer da, takk for tilbakemeldingen, du sparte meg for 2200kr

Kjell

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klarer heller ikke spille av VOB, desverre.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rart dem ikke klarer å sette på gbitlan med engang!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den klarer heller ikke spille av VOB, desverre.

Vil det si at den ikke klarer å kjøre .vob fra disk, eller gjelder dette kun streaming.

Hvordan er den i bruk som mp3 jukebox? Spesielt med tanke på brukergrensesnitt og manøvreringshastighet når det begynner å bli en del 1.000 mp3 titler på disken.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    rart dem ikke klarer å sette på gbitlan med engang!
    Tror ikke det er det som er problemet. Har noe med nettverksprotokollen å gjøre.

K

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om de færreste av disse boksene klarer å streame alt av HD-materiale. Gigibit LAN hadde ikke gjort noen forskjell. Tror begrensningen sitter i brikkesettet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne boksen viser ikke BTB eller WTW heller, siste spiker i kista for min del.

K

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Denne boksen viser ikke BTB eller WTW heller, siste spiker i kista for min del.
    Hva betyr egentlig BTB og WTW?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTB: Blacker than Black
    WTW: Whither than white.

Kan sees med test bildene på Avia eller DVE plata.
    Er egentlig veldig lett synlig, sorte områder mangler nyanser, det sorte blir bare sorte flekker. Samme med det hvite, områder der det er svært hvitt, så blir bare alt en smørje av hvitt.

K

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    BTB: Blacker than Black
    WTW: Whither than white.

Kan sees med test bildene på Avia eller DVE plata.
    Er egentlig veldig lett synlig, sorte områder mangler nyanser, det sorte blir bare sorte flekker. Samme med det hvite, områder der det er svært hvitt, så blir bare alt en smørje av hvitt.

K
    Ah, takker. Kom på det når du skrev det. Jeg tror ikke noen av media-spillerne bygget på Sigma brikkesett støtter dette. Det gjelder vel så og si alle som finnes på markedet i dag. Dersom du vil ha slik funksjonalitet må du kanskje kombinere med en videoprosessor, noe som blir en god del dyrere...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke helt enig der. Har rippet ned DVE platen til den interne harddisken og kalibrert via DVI utgangen på min Panasonic TH37PV500 plasma, Når en skal stille lyststyrken får jeg se BTB stripen uten problemer.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mine ord, er fra forumet og produsenten av maskinen. Det kan stemme at det er brikkesettet som sliter med dette.

Pixelmagic gjorde stort nummer av de ikke brukte referanse kortet til Sigma, da deres spiller støtter BTB og WTW.

K

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Hei!

Jeg har hatt en HD M-5000U i ca 1 mnd. Da den ble levert var den full av "bugs", men på den koreanske hjemmesiden er det en link til en beta version av ny firmware og da fungerer maskinen mye bedre, spiller HD ts filer/ iso dvd fra intern harddisk/usb disk uten problemer med meget godt reaultat, har koblet den til panasonic HD plasma med monster dvi/HDMI og det gir meget bra bilde noe bedre enn Avellink2 spilleren som kun har componment. Skal du bruke spilleren for å streame over nettverk HD/iso dvd så er IKKE dette maskinen for deg. Den klarer kun å streame divx/xvid over nettverk: Tvix vet om hastighetsporblemene ved nettverksporten, og de sier at det kommer en ny verson 5100 til sommeren. Den nye versjonen skal også støtte X.264. Min anbefaling er å legge denne spilleren på vent og vente til 5100 versjonen kommer som skal være opdatert også hardware messig.

Jeg spurte dem om det samme og fikk dette svaret:

Tvix HD M-5000U er en helt ny modell fra Tvix serien. Det vil selvfølgelig komme nye modeller etterhvert, men ikke med det første. Dette problemet som du nevner er ukjent for oss. Men, hvis det viser seg og være noen form for firmware problemer, så har Dvico pleid å være raskt ute med oppdateringer.

Er det helt sikekr på at det kommer en ny modell om noen få mnd eller er det døfødt å vente på ny modell når jeg i utgangspunktet kunne trengt en nå? ;-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har kommet en ny frimware på de koreankse sidene. Maskinen virker meget mer stabil nå og man kan streame over nettverk også, men problemet med denne spilleren er hvordan man kobler seg opp mot PC'en man skal streame fra; man må aktivere gjestebruker med fulle rettigheter og samtidig skru av XP sin brannmur!!! Hvem vil åpne PC sin slik???? helt håpløst hvordan dette er løst. Så lenge man ikke kan koble til med Passord fungerer ikke dette.
    Jeg bruker heller usb harddisker og det virker bra

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har kommet en ny frimware på de koreankse sidene.
    Hvordan er brukergrensesnittet og navigering i kataloger med mp3, som er lagret på den internte disken i tvix'n? (f.eks. hvor mange titler ser du i ett skjermbildet? Går det raskt å navigere? etc.)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har kommet en ny frimware på de koreankse sidene. Maskinen virker meget mer stabil nå og man kan streame over nettverk også, men problemet med denne spilleren er hvordan man kobler seg opp mot PC'en man skal streame fra; man må aktivere gjestebruker med fulle rettigheter og samtidig skru av XP sin brannmur!!! Hvem vil åpne PC sin slik???? helt håpløst hvordan dette er løst. Så lenge man ikke kan koble til med Passord fungerer ikke dette.
    Jeg bruker heller usb harddisker og det virker bra
    Du rett og slett bare bruker den som en lagringsenhet og spiller av film/musikk som du har overført uten å streame? Dette er jo en grei mulighet innen streameproblemet er løst, eneste du går glipp av da er vel streaming av nettradio, og skal nok overleve uten det ;-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •