Noen som har testet Tvix HD M-5000U - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bråker denne noe? ER det lurere å bruke ekstern hd disk for å slippe bråk?
    Har selv en xbox nå med xbmc inne, men har lyst på en boks som takler hd og
    ikke bråker så mye. Og har da sette litt på denne tvixen og kiss, er det andre bokser som gjør samme nytten i samme pris klasse?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da falt jeg i fella... (eller så ble jeg så lei av å vente på den perfekte streameren).

Har iallefall bestilt meg en Tvix 5000.
    Iflg. den siste Firmware skal nå streaming fra NAS være endel enklere ("user access" på NAS). Det var vel det som trigget en bestilling.
    Gleder meg til og prøve denne, og vil komme med en liten rapport tilbake når jeg har fått prøvd denne ut. Skal også koble denne til en VP30 så vi får se hva som blir best (interlaced på component, eller progressive på DVI)

Btw: det ble nevnt i et forum at interlaced på DVI (480/576i) var mulig, dog ikke implementert, men at om nok mennesker etterspurte egenskapen så ville de legge inn den.

M.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har hatt tvix'en siden den kom i Januar og følgt alle firmware oppover. det som imponerer meg mest er at de som lager firmwaren hører på oss forbrukere og at det hele tiden kommer nye opdateringer. Den siste opdateringen funger fint med NAS eller streaming via server også TS hd filer på over 20 Mbits funger 100% på kablet nettverk. I tillegg har dem lagt inn 1080P via DVI på siste firmware, med den kobla mot en Pioneer 506 på 1080P er jeg meget imponert over hva den lille "kaffe kverna" får til iforhold til prisen. Gled deg du kommer sikkert til å få mange timer med hygge.

Morten

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kunne tatt noen bilder av denne fra stereobenken sin, vil gjerne se hvordan den ser ut opp mot andre komponenter. Takker

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Hei!

Jeg har hatt tvix'en siden den kom i Januar og følgt alle firmware oppover. det som imponerer meg mest er at de som lager firmwaren hører på oss forbrukere og at det hele tiden kommer nye opdateringer. Den siste opdateringen funger fint med NAS eller streaming via server også TS hd filer på over 20 Mbits funger 100% på kablet nettverk. I tillegg har dem lagt inn 1080P via DVI på siste firmware, med den kobla mot en Pioneer 506 på 1080P er jeg meget imponert over hva den lille "kaffe kverna" får til iforhold til prisen. Gled deg du kommer sikkert til å få mange timer med hygge.

Morten
    Da blir det spennende å se når de fjerner "hardkodinga" av tvixhd1 share.

Mitt største ankerpunkt mot denne, etter noen dagers bruk er akkurat det: hardkoda tvixhd1 share.

Bruker denne mot en ReadyNas X6 Nas. Den har både Samba og NFS støtte.
    I siste FW så ble det nevnt at man nå kunne legge inn brukernavn/passord på en NAS og få full tilgang (iallefall hva jeg trodde).
    Når jeg la inn brukernavn/PW på NAS, og satt opp Samba på Tvix, så fikk jeg enkelt opp innholdet i "home" folderen til tvixhd1 brukeren, men ikke pokker om jeg så andre foldere.
    Og jeg flytter ikke alle mediafiler til den hjemme-folderen!

Neste steg var å prøve NFS. Får å lage et share på NAS med tvixhd1 så måtte jeg slette brukeren jeg opprettet i punktet over. Ok, sagt så gjort.
    Satt deretter opp NFS på Tvix. Joda, fikk opp innholdet i det share't, men det var jo også tomt... og på nytt så må jeg evnt flytte alle mediafiler over ditt (noe mindre impact siden det er et share og ikke en privat bruker folder).
    Men, pokker heller da...

Tok deretter for meg Netshare programmet. Det funker jo også greit.
    Men, det kan kun share ut en folder, og det kan ikke være root (dvs. c: eller d: el.lign). Så heller ikke det var godt nok.

Har tilgode å sette opp lokal PC med "samba-share" siden det involverte guestbruker m.m.

Leste opp et program som het "junction" som kunne sette opp flere NFS-foldere. Tror det var gratis. Skal se på det etterhvert.

Men, så langt er jeg lite fornøyd med hvordan de har "hardkoda" inn et share.

Så tar jeg bildekvalitet en annen gang... både via VP30 og uten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshare funger utmerket det hvis du bruker det på riktig måte. Det er jo bare å lage en mappe på c: som heter et eller annet og så sette opp i programmet at denne skal være tvix'en sin mappe, etterpå kan du mounte i windows så mange disker du vil til denne mappen og vips så ser tvixen alle harddiskene dine på pc'en. Ikke bruk samba det går for sakte for HD filer.

sender med link til meget bra diskusjonmsforum for Tvix'en, står mye om nas og sharing av disker på de siste innleggene

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=563184

mvh

Morten

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen spørsmål angående TVIX'en:

1) NAS: Er det slik at den bare kan aksessere andre NAS enheter, men er ikke NAS i seg selv? Det jeg ønsker er å kunne overføre filer til TVIX'en fra PC'en hvor TVIX'en opptrer som en nettverks-stasjon i explorer. Ser for meg å bruke FolderSync e.l. fra PC mot NAS.

2) Browsing av mediefiler: Hvordan oppleves hastighet på browsing på lokal harddisk? Selv har jeg rippet CDsamlingen og sitter med ca 8000 sanger lagret i katalogstruktur \artist\album. Andre mediespillere har fått noe pepper når det skal browses i store trestrukturer. Er bruken av spilleren konevennlig?

3) Viftestøy: Er den sjenerende?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

1) NAS: Er det slik at den bare kan aksessere andre NAS enheter, men er ikke NAS i seg selv? Det jeg ønsker er å kunne overføre filer til TVIX'en fra PC'en hvor TVIX'en opptrer som en nettverks-stasjon i explorer. Ser for meg å bruke FolderSync e.l. fra PC mot NAS.

2) Browsing av mediefiler: Hvordan oppleves hastighet på browsing på lokal harddisk? Selv har jeg rippet CDsamlingen og sitter med ca 8000 sanger lagret i katalogstruktur \artist\album. Andre mediespillere har fått noe pepper når det skal browses i store trestrukturer. Er bruken av spilleren konevennlig?

Jeg er kanskje ikke personen som bør svare på alle spm., men jeg prøver:

1) så langt kan du ikke aksessere Tvix lokal HD fra PC. De jobber med en ny FW som skal muligjøre FTP. Dvs. at du kan "put'e" filer på Tvix, og mest sanns. også "get". Mao, to-veis... tiden vil vise.
    De har liggende ute "manualen" for FTP transfer, så sjekk ut Dvico sine hjemmesider.

2) Det lille jeg prøvde her i går med en ekstern USB disk var greit nok for foldere med lite innhold.
    Hadde en folder med diverse musikk (mp3, aac/mp4 og wma). ca. 3.4GB med filer. Det tok såpass lang tid at jeg slo av enheten et par ganger siden jeg trodde den hang seg.. Så ikke mye bra. Men, kun testet en folder med såpass mye innhold. Det var også ekstern disk.

3) ikke sjenerende viftestøy. Knapt hørbart i et helt stille rom.
    Satt den til Slow 2 setting (siden jeg ikke har intern disk enda), ikke hørbar i et stille rom.

Så "kaffekverna" gjør jobben sin. Dog endel issues med nettverksdisker osv, men iflg forumet her og på avsforum så finnes det "løsninger" til det.

Men, så langt så er jeg ikke imponert over musikk/photo delen.
    Har en gammel streamer (play@tv) og den er jo bare helt rå(litt overdrevet...) på musikk og bilder, samt nettverksdisker osv.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt angåendes denne boksen, mer bruker erfaringer?

HD fungerer fint i hvilke tilfeller? (intern hd, ekstern usb disk, nettverk?)
    streaming fungerer bra hvis en setter opp Tvix og nas disken korrekt?

K

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Noe nytt angåendes denne boksen, mer bruker erfaringer?

HD fungerer fint i hvilke tilfeller? (intern hd, ekstern usb disk, nettverk?)
    streaming fungerer bra hvis en setter opp Tvix og nas disken korrekt?

K
    Hva tenkte du på?
    HD fungerer for meg (uten hakking) kun dersom jeg bruker NFS direkte fra NAS'n min (readyNAS). Minns det hakker dersom jeg bruker samba fra NAS til PC, og NFS derfra til tvix. Dette gjelder vel 1080i materiale. Minns 720p går greit via samba.
    Intern og ekstern disk funker helt fint med HD.

Nå er det like før tvix slipper en ny FW som skal gjøre det mulig å velge share fra NAS (samt på PC). PÅ den måten så slipper man et dedikert share på NAS som heter tvixhd1.

Streamer alt av SD (uten hakking) via samba til PC, og NFS derfra til tvix.
    Det er kun på HD(1080i og høye bitrater) jeg må bruke dedikert NFS.

Litt usikker nå, fordi jeg har nå vitterlig sett noen 1080i filmer fra NAS til tvix, og jeg kan egentlig ikke huske at jeg kopierte de til tvixhd1 share (og så direkte NFS til tvix). Så det er mulig at det er kun de filmene med høy bitrate (>14-16Mbps) som hakker via samba.

Vet ikke om det var det du spurte om...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

1 du kan med siste firmware 1.85 overføre filer fra pc'en til tvixen via nettverk. Må bruke f eks cute ftp eller lignende

2) Browsing av musikk er ikke særlig på denne, bruker ikke min til musikk da grenesnittet som andre mediaspillere ikke er bra

Spilleren er meget kone vennlig, min kone bruker den for å sette igang film til ungene og hun er ikke særlig teknisk

3) viftestøyen er ikke plagsom, den kan også justeres i menyen på tvixen

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger. jeg fikk akuratt de svarene jeg søkte etter.

Kjelli

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •