Noen som har testet Tvix HD M-5000U - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ah, takker. Kom på det når du skrev det. Jeg tror ikke noen av media-spillerne bygget på Sigma brikkesett støtter dette. Det gjelder vel så og si alle som finnes på markedet i dag. Dersom du vil ha slik funksjonalitet må du kanskje kombinere med en videoprosessor, noe som blir en god del dyrere...
    Snazio SZ 1350 viser både BTB og WTW så det kan ikke være eventuelle begrensninger i Sigma brikkesettet i hvertfall.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bestillingen på en Tvix HD M-5000U send, samt en Samsung Spinpoint T133 300gb disk, så gleder meg til å teste dette ut :-)

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem bestilte du fra?

Du får legge inn erfaringer når du har fått den og testa litt da.

Rekner med den ikke kommer fort nok. Er liksom slik når man bestiller en vare. Man kan aldri få den fort nok. Helst skulle det ringt på døra rett etter man trykker på "kjøp" knappen på web :-))

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Hvem bestilte du fra?

Du får legge inn erfaringer når du har fått den og testa litt da.

Rekner med den ikke kommer fort nok. Er liksom slik når man bestiller en vare. Man kan aldri få den fort nok. Helst skulle det ringt på døra rett etter man trykker på "kjøp" knappen på web :-))

Mediespillren fra http://www.streamland.no/

og harddisken fra http://www.pcutstyr.no.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grensesnitett på denne spilleren er som alle andre ikke alverden. Dessverre er det enda ingen som legger litt arbeid i grensesnitt. For mp3 spilling synes jeg grensesnittet er for dårlig, når man har over 100 000 sanger som meg gidder du ikke bla igjennom. Jeg bruker bærbar pc med Itunes og Apple sin airport express som er koblett til forsterkeren, billig og bra løsning som er 100% trådløst, ellers driver jeg og lukter litt på løsningen til Sono (www.sonos.com) den er helt konge med liten kontroller, men veldig dyr

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Review av Tvix HD M-5000U

Hei

Jeg har ventet på at Kiss skulle lansere (dvs levere) sin DP-600 modell. Men etter at de første Kiss-kjøpernes - for det meste negative? - tilbakemeldingene nå har begynt å strømme på ang DP 600, så er jeg blitt mer interessert i å se nærmere på f.eks. Tvix som et alternativ. For meg så betyr harddisk-avspilling mer enn nettverksegenskapene. Kiss DP-608 (eller DP600 med tilkoblet USB-disk) burde vel ha dekket begge deler, men for meg ser det ut som om Tvix kan være en mer pålitelig løsning i så måte.

Tvix er tilgjengelig her & nå, billigere og ser ut til å fungere stort sett bra - selv om nettverksegenskapene sikkert burde ha vært bedre.

Review av Tvix finner man her:
    http://www.mpcclub.com/modules/Revie...ViX-M5000U.pdf

Om ikke linken fungerer som den skal, så søk etter
    Hi-Jack's DivX Hardware Portal på Google. Her står mye interessant om både Tvix og Kiss DP-600 etc.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er også link til bra diskusjon om M-5000U:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=563184

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne delen var litt interessant (se vedlegg)

Altså kan man koble til en ekstern tuner, og bruke boksen som HDD opptaker. Også av HD-matriale.

Det som tydeligvis ble nedturen igjen er som dere ser på denne linken:

http://www.fusionhdtv.co.kr/ENG/products/

I alle fall for meg ser det kun ut som en mulighet for de som har digitalt bakkenett.

Litt synd i grunn. Er jo støtte for opptak i vcd, svcd, DVD mpeg4 (divx).

* Ser at det også her er nevnt den idiotiske reklamasjonsrett/garantiordningen i forhold til harddisk. Altså kjøper du en enhet med HDD, mister du garantien hvis du bytter harddisk. Kjøper du en enhet uten HDD kan du sette inn og bytte så mye du vil. Merkelige greier...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en nordisk bruksanvisning som fungerer....se de linket en på streamland siden på svensk, men den fungerte ikke, den jeg fikk med min var på fransk.....

Har litt problemer med software delen når jeg smekker i en nettverksledning og prøver å få til streame delen mens jeg venter på å få harddisken i posten.

Noen som vet litt om dette, fremgangsmåte og hva som må gjøres?

Takker på forhånd for alle svar.

Ghos2K

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke den pangstarten på dette som jeg hadde håpet på.

Etter mye inn og ut med flere harddisker og mye stress tror jeg at jeg har funnet ut hvorfor dette IKKE fungerer.

Samsung Spinpoint 300gb disken jeg kjøpte fungerer tydeligvis ikke.

Når jeg setter den i Tvix boksen registrerer den ikke noen harddisk "no disk detected"

Setter jeg den i harddisken så nekter maskinen min å boote seg av en eller annen grunn (selv om samsung disken står som slave)

Jeg satt en Segate 200gb disk som står i pcen min i Tvix boksen, og allt fungerte som det skulle.

En eneste ting jeg merket var at da samsung disken var i Tvix boksen og koblet den til pcen, så fikk jeg melding at at driver for samsung disken er installert og klar til bruk, men den dukket aldri opp på "min datamaskin"

Eneste plassen jeg så at disken faktisk eksisterte var i system - enhetsbehandling - diskstasjoner. Der stod det at den fungerte som den skulle, men fant den ikke noensteder ellers på maskinen min.

Segate disken derimot ble straks registrert som ekstern harddisk og poppet opp på "min datamaskin" slik som den skulle.

Er dette da en feil i harddisken? Ødelagt eller noe jeg har oversett?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut for meg som at du har glemt og gi samsung disken en partiosjon og formatert den, siden du ser den under enhetsbehandling.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en mulighet, men burde ikke denne disken være klar til bruk og plug & play da? Har aldri vært nødvendig for meg å formatere og partisjonere disker før.

Har du en kjapp og enkel fremgangsmåte hvordan jeg gjjør dette?
    Vet ikke hva disken heter (eks. e: g eller hvordan jeg finenr dette ut, men om det er så enkelt kunne jeg med litt hjelp kankje få liv i den igjen.

Takker for all den hjelp jeg kan få :-)

Ghos2K

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i windows XP:

Kobl til tvixen via usb m/samsung disken

Trykk kontrollpanel
    Trykk Administrative verktøy
    trykk datamaskinbehandling
    velg diskbehandling i venstre meny
    høyreklikk på samsungdisken og velg partisjon og deretter formater den

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    i windows XP:

Kobl til tvixen via usb m/samsung disken

Trykk kontrollpanel
    Trykk Administrative verktøy
    trykk datamaskinbehandling
    velg diskbehandling i venstre meny
    høyreklikk på samsungdisken og velg partisjon og deretter formater den

Hadde vært der inne før og så ikke harddisken blandt de andre på listen øverst, men med en nærmere titt så så jeg den var litt under som uspesifisert siden den ikke hadde noen partisjon osv.

Takker for hjelpen, alt fungere nå som den skal så var ikek så stort problem som jeg hadde fryktet, selv om dette er første gang jeg har fått en harddisk som har måttet gå gjennom detet. Trodde det var normalt å få den ferdig og klar til bruk :-/

Theres always a first time for everything ;-)

Ghos2K

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting jeg lurer på mht Tvix spilleren, om det er noen andre som har hatt denne lengre enn meg og vetl itt mere om denne.

Når jeg spilelr av audio, går det ikke ann å jsutere på annet enn db (volum)? ikke bass trable elelr slikt? Synest ikke bassen var så mye å skryte av og savner en justerings metode på denne.

Streamet lyd fra datamaskin til forstekrer en gang før og da kunn jeg nærmest velge så mye bass jeg bare vilel ha fra kontrollene på maskinen og savner noe lignende på tvix spilleren.

En annen ting er at når jeg legger inn animasjons serier og andre serier som består av mange episoder så komemr disse opp i korrekt rekkefølge (1,2,3,4,5,6,7 etc.) på harddisken når den er koblet opp mot data, men når jeg kjører den på tven er allt hulter til bulter og ingen form for rekkefølge, er det noe man kan gjøre for å få dette til?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Du kan ikke stille bassen, kun volumet

Når det gjelder rekkefølgen så vær inne i mappen med alle filene og trykk høyre pil til du får sorter etter navn

mvh

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1204 : en ikke så veldi bra test. (ikke ment som reklame)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av preta
    http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1204 : en ikke så veldi bra test. (ikke ment som reklame)
    Leste gjennom den. Ble litt sjokkert egentlig, for jeg har fyllt opp nærmere 225Gb med film/serier og det er veldig lite som ikek fungerer, og elelrs er den for meg iallefall lett å bruke.

Det komemr sikkert bedre etterhvert, men jeg er stort sett fornøyd med den. God kvalitet, alle filmer jeg har på datamaskinen kan jeg nå se i Widescreen på min 32".

Håper det kommer en ny firmware som kan gjøre ting lettere mht det som ble nevnt i testen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste