Hvor kan jeg fysisk se videoprosessorer på Østlandet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Husket du på å sette opp DVD-spilleren til å output'e et interlacet signal? Hvis ikke har du bare testet skaleringen til prosessoren.

Testet du bare de-interlacing av film-materiale? Dette klarer de fleste innebygde også bra. Videomateriale derimot er det større forskjeller på, men de-interlaceren som sitter i HD+ (og også den nyere VP30) er også i mange tilfeller den samme som sitter i prosjektører.

At du ikke fikk noen wow-effekt av HD-materiale som er nedskalert til 1280x540 synes jeg ikke er noe rart.

Jeg er kanskje litt negativ nå, men jeg anser HD+ og VP30 som en video-hub. Bortsett fra noise-reduction (vet ikke hvilken kvalitet det er på denne) og større fleksibilitet i oppsett/kalibrering kan den lite annet enn det som skjer internt i mange prosjektører.

Mitt tips - hvis du ønsker en ekstern boks, kjøp en Realta-basert VP eller Crystalio II. Et alternativ er å kjøpe en av de nye 1080-prosjektørene med en slik bundlet eller med tilsvarende ytelse innebygget.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Husket du på å sette opp DVD-spilleren til å output'e et interlacet signal? Hvis ikke har du bare testet skaleringen til prosessoren.

Testet du bare de-interlacing av film-materiale? Dette klarer de fleste innebygde også bra. Videomateriale derimot er det større forskjeller på, men de-interlaceren som sitter i HD+ (og også den nyere VP30) er også i mange tilfeller den samme som sitter i prosjektører.

At du ikke fikk noen wow-effekt av HD-materiale som er nedskalert til 1280x540 synes jeg ikke er noe rart.

Jeg er kanskje litt negativ nå, men jeg anser HD+ og VP30 som en video-hub. Bortsett fra noise-reduction (vet ikke hvilken kvalitet det er på denne) og større fleksibilitet i oppsett/kalibrering kan den lite annet enn det som skjer internt i mange prosjektører.

Mitt tips - hvis du ønsker en ekstern boks, kjøp en Realta-basert VP eller Crystalio II. Et alternativ er å kjøpe en av de nye 1080-prosjektørene med en slik bundlet eller med tilsvarende ytelse innebygget.
    Takk for svar!

Om DVD-spilleren var satt til interlaced eller ikke er jeg jammen ikke sikker på. Alt er mulig i det oppsettet. De brukte også component utgang.
    Det ble forøvrig gjort lite med justering fra Linn DVD-spilleren.
    Når jeg tenker på det, så kan det godt hende ting var satt til interlaced. Minns det ble rapportert (fra HD+'n) at input var 480i fra SVCD. Om progressivt var påslått burde jo det ha vært 480p her, selv fra SVCD?

Godt å høre andre synspunkter hva ytelse angår. Stort sett så har jeg bare lest at det skal være gull og grønne skoger med VP'er.

Btw, vi hadde ingen nedskalering av HD-materiale. Det var kun en vanlig DVD, men HD+ var satt til 1080i/50 output. Da tolket Optoma'n det som 1280x540p.
    Mulig det samme vi snakker om, ville bare være spesifikk.

Tror jeg kun hadde med meg "film-basert" materiale. Tok med meg battlestar galactica (tv-serien) i håp om at det skulle være video-materiale, men tiden strakk ikke til. SVCD'er da mon tro, har de satt video-flagget istedet for film-flagget?

Ref. Realta m.fler. Hadde de ikke vært så himla dyre så
    En PJ med 1080p er vel utenfor rekkevidde med det første. Tror nok min bedre halvdel heller vil ha et boblebad enn en Ruby til 80k (f.eks). Men, en dragonfly/Vantage til 20k+ kunne jo vært noe.

Forresten noen erfaring med VPS2300? Hører de skal være bra. Synes CII til 30k+ er i meste laget også.
    Vel, mine 50øre.

Newcomer Kusot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Keystone

Sitat Opprinnelig postet av mtm
    Checkerboard var noe helt annet et sjakkbrett. Her var det mye ikke linære-streker ja...
    Samme skjedde på horisontal og vertikal test pattern. Mye sirkler, eller deler av de for å være spesifikk...

Hmm?
    Det ser ut til at projektoren du så på hadde keystone. Bildet var med andre ord digitalt rettet opp på veggen. Dette er brutalt for checkboard og mange andre testbilder. Det betyr lite på en "dårlig" dvd spiller, men kanskje det var avslørende for oppsettet du så på? Hi-end er Hi-end i alle ledd!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kusot
    Det ser ut til at projektoren du så på hadde keystone. Bildet var med andre ord digitalt rettet opp på veggen. Dette er brutalt for checkboard og mange andre testbilder. Det betyr lite på en "dårlig" dvd spiller, men kanskje det var avslørende for oppsettet du så på? Hi-end er Hi-end i alle ledd!
    Stemmer nok det. Keystone horisontal var påslått, dog ikke mye. Om vertikal keystone var påslått husker jeg ikke.

Har lest mer om scalere, og tror med stor sanns. jeg anskaffer en VP30 med det nye ABT102 precision deinterlacing kortet. Håper det gjør en god jobb i heimen til slutt.
    Nå er det bare å fremskaffe godsakene, og grave dypt i lommeboka :wink:

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keystone satt på i butikken? Håper kontrapunkt har mer kompetanse på lydsiden...

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Keystone satt på i butikken? Håper kontrapunkt har mer kompetanse på lydsiden...
    hehe, ja...

Nå hadde de vel en unnskyldning for keystone settingen(e).
    En bokhylle sto i veien, som gjorde at PJ sto litt til siden for senterlinja.
    De skulle visst fikse opp slike ting etterhvert.

Det ble også nevnt at de skulle få kalibrert oppsettet sitt (denne uken) så en gang jo håpe at det er blitt bedre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •