Beste løsning til avspilling av *.ts filer uansett pris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste løsning til avspilling av *.ts filer uansett pris

Jeg har fundert en del i det siste på hva som er den beste løsningen til å spille av *.ts filer. Løsingen skal ha den beste bildekvaliteten, men bør også kunne være brukervennlig. Løsnigen skal brukes til noe av det beste innen 9" CRT projektor.

Forslag 1:

HTPC med AMD opteron prosessor, vifeløst kabinett og MCE2005
    Sjermkort blir enten Nvidia geforce 7800 eller Ati x1800 med enten Purevideo eller Avivo decoder.
    Det valgte skjermkortet blir moddifisert med Mike parker sin mp 1.3 mod for 5xbnc ut.

Zoomplayer med Ffdshow blir for lite brukervennlig......så det har blitt forkastet allerede.

+ Fleksibelt, bra bildekvalitet på progresive kilder, spiller alt

- Mye kan gå galt, småhakking i bilde er vansklig å få bort, dårlig deinterlacing på hd materiale, brukervennlighet, lydkvalitet

Forslag 2:

En HD netspiller uten oppskalering koblet via dvi til en av de nye scalerene med realta prosessor.

Dette virker nok litt rart med så billig å dyrt utstyr blannet sammen men hva tror dere?

+ Best deinterlacing, bildekvalitet?, brukervennlighet

- Problemer med noen ts filer, hd netspilleren et for svakt ledd?, lydkvalitet

Forslag 3:

Her har jeg ingen erfaring men lufter kun en ide.

En billigere HTPC som streamer til en Dvhs spiller med DVHSTools. Dvhs spilleren er koblet til en scaler av typen ny med realta prosessor.

Noen som vet hvor kraftig maskin man må ha for å streame til en dvhs spiller via dvhstools?

Tar dvhs spilleren seg av lyden også?

+ Mulig best bildekvalitet, best lyd(vis dvhs spilleren tar seg av lyden), best deinterlacing

- Brukervennlighet?, eventuelt andre ting?, pris

---------------------------------------------------------------------------------------

Alle tre løsningene er koblet opp mot en filserver.

Hva tror dere? fyr løs med alle deres meninger og foreslå gjerne noe annet også?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en Avlinkplayer og og kjører via Crystalio og ut i 720p. Synes det fungerer bra, har også tidligere hatt en DVHS, synes ikke Avlinken ligger noe tilbake for den. Ser vel ut som om Ts. er veien å gå hvis man vil ha HD i overskuelig fremtid. Det komme vel også en alt i et mulihet med Crystalio II. Mye penger, men så har man vel også lov å forvente et resultat i toppklasse.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Jano akkuratt slike svar jeg trenger.

Er det enkelte *.ts filer som Avlinkplayer ikke takler eller tar den alt man slenger på den?

Crystalio II scaleren blir veldig dyr, tenke kanskje på en dragonfly men den kommer ikke før senere i 2006 tror jeg. Men Kanskje Vantage HD scaleren er noe, den selges også i sverige.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært flott om de som stemte for HTPC kommer med sin mening også, Hvorfor er dette den beste løsningen?
    Dere som har stemt X1800 med avivo, har dere prøvd denne opp mot Purevideo fra NVidia?
    På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet diverse HTPC løsninger til 909'en, og synes bildet er helt på trynet dårlig iforhold til streaming til en god mpgeg-dekoder og transkoding fra Faroudja.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg har testet diverse HTPC løsninger til 909'en, og synes bildet er helt på trynet dårlig iforhold til streaming til en god mpgeg-dekoder og transkoding fra Faroudja.
    Jeg støtter deg helt her! Problemet er vel at denne løsningen kun er kjent for oss med CRT proj.Men- at det er best er ikke diskuterbart!
    Stølen

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Per Johnny, men hvordan er det med brukervennligheten med en slik løsning? Hvor kraftig pc trenger man og tar DVHS spilleren seg av lyden også.

Det som også er en tanke er at I 2006 kommer mange sendinger til å gå over på mpeg 4 ihvertfall i europa. Da vil man muligen være avhenging av en mpeg4 dekoder eller pc.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også tenke meg å høre hvilke vrangforestillinger de som stemmer på HTPC har. Det er rett og slett INGEN mulighet for at en PC, uansett skjermkort, kan likestilles med en dedikert VP med Realta DSP og Teranex-algoritmer.

Min stemme går til en vilkårlig nettspiller som kan dekode og sende et uskalert (og uprosessert) signal videre til en scaler.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg stiller meg i rekken av HTPC-tvilere om dagen... Synes egentlig HTPC har blitt dårligere med tiden, tidligere var en Radeon-basert HTPC bedre enn det meste, men til HD og annet materiale har etterhvert AV-prosessorene og DVD-avspillere med god prosessering blitt såpass mye bedre at dette ikke er noe entydig valg lenger.

Jeg kjører selv en PIV HTPC med GeForce 6600 og PureVideo, men synes liksom ikke jeg er helt "der"... Selv Denon 2910 hadde langt bedre kvalitet, og HD går ikke smooth nok etter min mening.

Crystalio II blir veldig spennende, dog kostbar, men har en en projektor til 50k+ er det kanskje verdt å legge 25-35k for en skikkelig prosessor også... Da kan en jo også bare legge over HD-filmene fra PCen til den interne disken, tror også den kan spille rippede DVD-er hvis jeg ikke tar helt feil?

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har prøvd det, skal følgende være mulig:

Konvertere TS -> DVR-MS ved å bruke TSConverter fra dvbportal.de

Streame dette til en Xbox 360 fra en Windows MCE-maskin.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Crystalio II blir veldig spennende, dog kostbar, men har en en projektor til 50k+ er det kanskje verdt å legge 25-35k for en skikkelig prosessor også... Da kan en jo også bare legge over HD-filmene fra PCen til den interne disken, tror også den kan spille rippede DVD-er hvis jeg ikke tar helt feil?
    Vil man kunne koble en crystalio II til filserver og bruke den til å spille *.ts og fremtidige mpeg4 filer?

Hadde vært spennende om Bjørn H. hadde kommet inn og kommentert noe om mulighetene med denne boksen når det gjelder dette temaet.

For vis man slipper å ha en pc eller en netspiller mellom scaleren og filserveren så er det jo en del fordeler med det. Og man det kan lønne seg økonomisk også.

En HTPC av det kaliberet som er nevnt over kommer fort på nærmere 20000kr, blir jo det dobbelte for en crystalio II.... HD netspiller + en realta scaler kommer på 25000-30000kr.

Fordelen med crystalio II er jo SDI input for dvd spiller i tillegg til det man har av hd materiale i dag.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gennum vs SO/Teranex blir absolutt spennende, selv om jeg allerede har en personlig favoritt

For såpass dyre produkter så vil jeg helst ha en nettbasert spiller og VP i to forskjellige bokser, men en klar bakdel er at skalering da vil skje i den "billige" boksen hvis man ikke velger å stille inn dette for hver gang (det er kanskje noe man bare orker den første uka).

Er det noen norske butikker som har bestemt seg for å ta inn Crystalio II pro?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bullfire, 'Pro'-modellen spiller direkte fra LAN.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er noen som har stemt på avivo alternativet her, er det noen som har prøvd det? alltså med catalyst 5.13 driverene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Bullfire, 'Pro'-modellen spiller direkte fra LAN.
    Ahh, dette er jo drømmen! Da er det bare begynne å spare! Serveren gjemmer en jo da bare unna, og legger kablet nettverk fra denne til Crystalioen. Tror det kan bli veldig bra, vifteløst ikke minst!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hhmmm, mange stemmer på ren HTPC her. Har hele familien til 'Raster' vært her og stemt? *Intern*

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ingen av de som mener HTPC er den beste løsningen som kommer med innlegg her. Hadde hvert fint om dere også kunne si hva dere mener...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min stemme går for en D-VHS spiller, direkte tilkoblet projektor via komponent.
    Tidligere hadde jeg Faroudja NRS på lån. Hadde da tilkoblet DVHS spilleren via denne, og NRS'en transcodet dette og var tilkoblet min CRT via VGA>5BNC. Bildekvaliteten var topp den!

For 2 dager siden fikk jeg mitt add-on adapter (Moome adapter). DVHS spilleren er nå koblet direkte til CRT projektoren via god kvalitets komponent kabel (Monster THX Ultra). Bildet er nå flere hakk bedre, fargene er nydelig, og ikke minst har jeg fått skarpere fokus også.

Min stemme går derfor utvilsomt til en DVHS spiller, som kjører rått signal ubehandlet til projektor.

En pent brukt DVHS spiller går i dag for under 2000kr i dag (ebay vel og merke)

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra emne!

Har alle DVHS spillere nettverk med mulighet for streaming?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hele greia med DVHS er at du skal kopiere .TS filene over på tape istedet. Selv kjører jeg TS filene gjennom en liten prosess som først setter konstant bitrate på 13mbps før jeg kopierer dem over på tape fra min laptop pc via firewire kobling.
    En D-Theater film som f.eks I-Robot med bitrate på 28mbps er bare en fryd å se
    Det fine med DVHS er jo også at disse senere kan kopieres over på annet medie (HD-DVD/Blu-Ray) når det kommer spillere for dette.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •