Beste løsning til avspilling av *.ts filer uansett pris - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Skalere er best tjent med å behandle all data internt, og kun mates med "rått" ubehandlet fra avspiller. Dvs fra en DVD spiller, kjøres 576i/480i ut til skaleren.
    Det stemmer på SD materiale, men saken er litt mer komplisert når det kommer til det HD materialet som er tilgjengelig... Alle HD mediabokser jeg kjenner til er basert på samme brikkesett. Dette gjelder også for den media-spilleren som sitter i Crystalio 2. Dette betyr at de alle ghar så og si samme specs og at de kun godtar de samme formatene. Ytelsen er god, men det er ikke mulig å skreddersy software til disse Sigma chip'ene med en slags "auto-passthrough" av forskjellige formater. Det beste vil være å sette mediaspilleren til å gi ut samme signal som det materialet den spiller av, altså veksle mellom 720p og 1080i alt etter som... Det er altså samme mpeg dekoder som gjør jobben i dem alle. Ytelsesmessig vil det i teorien ikke være noen forskjell på en mediaspiller koblet til Crystalio 2 (via HDMI) og mediaspillerene internt i Crystalio'en. (Dette forutsetter at en ser bort fra elementer som PSU, skjerming, kabler, etc...)

Uansett vil det være en fordel å la videoprossoren ta seg av videre skalering, deinterlacing og annen behandling av bildet.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en nettspiller så kommer man bort mange forskjellige oppløsninger og frekvenser. Opptak fra TV i statene, feks. Spørsmålet er om noen av de spillerne kan sende over HDMI uten å skalere først. Og det andre spørsmålet er om prosessoren aksepterer såpass mye forskjellig.

Det er noe dritt å la Snazio skalere når man har kjøpt en DragonFly, det er det jeg prøver å si.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XGI vs. Geforce vs. Radeon - Skjermkorttest

No har eg ingen erfaring med andre løsninger enn HTPC, men her er det ihvertfall god forskjell på radeon og geforce/xgi skjermkort.

Ein veldig god test her.
    http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=110971

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden det har vært noen aktivitet her nå. Har fått testet litt forskjellig i det siste og har derfor en liten oppdatering.

Noen har kanskje fått med seg at jeg har kjøpt meg et 7800gs kort som jeg nå kjører nyeste betadriver og versjon av purevideo. I følge reclock utfører den nå invers telecine. Når deinterlacingen jobber som den skal er det det skarpeste og mest detaljerte HD bilde til nå. Men det er enkelte filmer som decoderen sliter med deinterlacingen på, slik at man får taggete kanter. Brukervennligheten er også blitt bedre enn det jeg har hatt av tidligere løsninger. Desverre er det innemellom litt hakking i bildet fortsatt, men det er ikke mye. Har også noen små problemer med ugjevne graderinger som jeg har beskrevet i en annen tråd, men det må la seg finne ut av.

Har også fått prøvd Snazio HD netspilleren og ble veldig positivt overasket. På HD materiale virket den veldig bra, fikk desverre ikke sett på den så lenge. Det positive med denne var lite støy i bilde, ikke noe tegn til hakking og kunne ikke se store forskjellen i bildekvalitet mellom HTPC med 7800gs og Snazio'en. Eneste jeg savnet var gammainstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel nevnt det en gang tidligere i denne tråden, men har du prøvd å kjøre 1080i signal rett til CRT projektoren? Bildet vil da bli "deinterlaced" som et resultat av fosfor delay, akkurat slik som når du ser på et normalt tv (crt).
    Jeg har eksperimentert endel med dette og får jevnt over bedre resultater slik på min Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes xbox360 med media center og hdtvpump fungerer glimrende. Har aldri hatt problemer med hakking osv. Brukes til å spille av .TS.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse rimelige nettverksspillerene takler jo .TS filer i de fleste bit rater ( har selv kjørt Snazio 1350 i 25Mbps ) og jeg synes bildet ble svært bra både på 720p og 1080i.
    Brukergrensesnittet er bra og det virker hver gang, i motsetning til HTPC.

Hvis man i tillegg sender signalet ut i samme oppløsning det kommer inn til en ekstern scaler vil muligens bildet bli enda bedre.
    Hvorfor er det ingen som snakker om de gode gamle DVDO scalerene?
    Det er ingen selvfølge at Crystalio eller Realta gir noe bedre bilde på MPEG2 komprimert materiale.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •