Beste løsning til avspilling av *.ts filer uansett pris - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Gennum vs SO/Teranex blir absolutt spennende, selv om jeg allerede har en personlig favoritt

For såpass dyre produkter så vil jeg helst ha en nettbasert spiller og VP i to forskjellige bokser, men en klar bakdel er at skalering da vil skje i den "billige" boksen hvis man ikke velger å stille inn dette for hver gang (det er kanskje noe man bare orker den første uka).

Er det noen norske butikker som har bestemt seg for å ta inn Crystalio II pro?
    Denne kjøper du gjennom Bjørn H. Da vil du få den hjelpen du trenger for å få satt opp denne riktig! Vi snakker her om et virkelig ultra-produkt!
    Stølen

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dere etterlyser svar fra dem som har stemt HTPC med ATI, og om man virkelig har testet dette. Vel, da må nok man formulere spørsmålet i pollen bedre. Jeg svarte ATI pga at jeg "TROR" dette blir best. Testet det har jeg ikke.

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noe info utover det som er tilgjengelig på mine nettsider venter på en beta version av Crystalio II, når denne dukker opp skal jeg poste litt info.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd meg på de fleste konfigurasjoner med HTPC, og dette er en grei løsning dersom du allerede har en pc å bygge på, vel å merke dersom en synest det er greit med alt knoting dette medfører.

Med en HTPC vil en konstant oppgradere seg, både på filtre i avspiller, drivere på video og lyd samt alt det som kommer på OS.

Selv gikk jeg gjennom hele greia, med et Radeon 9000pro video adapter til nVidia 5700 og 5950. Benyttet TheaterTek 1.5 til 2.11 samt testet en del med ffdshow.

Når gjelder stabilitet, brukervennlighet OG bedre bildekvalitet er en scaler absolutt det beste (kombinert med f.eks en D-VHS spiller).

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen når tror du crystalio II blir tilgjengelig for salg?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jobber for fullt med noen siste detaljer før de leverer de første beta modellene så jeg tror ikke det er lenge til. Men det blir nok etter Las vegas messa nå i Januar, den blir forsinket som alt slikt utstyr men ikke 6 måneder++ som visse andre konkurrerende produkter ;-)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hva benytter du nå til avspilling av HD materiale? hva syntes du om de forskjellige alternativene i denne tråden? Crystallio II koblet til en filserver er vel ditt førstevalg regner jeg med, men hva med de andre alternativene? Crystalio II blir veldig dyr i forhold til konkurrentene, er veldig spent på hvordan den yter i forhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne at du ikke skal se bort fra og faktisk bruke interlace moduser mot CRT. I alt dette 1080i deinterlace hysteriet saa er det lett aa glemme at interlace signaler jo ble laget nettop for visning paa crt fosfor baserte systemer. Jeg har eksperimenter litt med aa kjoere 1080i direkte med overrasende bra resultater. F.eks klart bedre enn skalert om til 720p via Nvidia 6600gt med purevideo.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tråd dette... Den treffer rett på det som opptar meg mest om dagen!

Slik jeg ser det så må den beste løsningen involvere en egen videoprosessor.

Jeg vil rangere det slik:
    1. Crystalio 2 med intern mediavspiller. Dette er også dyreste løsningen.
    2. Videoprosessor (Realta/Gennum) koblet til mediaspiller eller DVHS.
    3. HTPC løsninger.

Problemet er at det meste av HD materialet som er tilgjengelig for øyeblikket er basert på 1080i. Dette trenger skikkelig utstyr for å gi optimalt bilde. Ingen av dagens grafikkort gjør en god nok jobb med 1080i. Dermed er HTPC den minst egnede. 720p er enklere å håndtere, så her er det kanskje mindre forkjeller mellom HTPC og de andre løsningene??

Jeg er temmelig sikker på at jeg kommer til å gå for en videoprosessor og en media-avspiller. DVHS vet jeg dessverre ikke mye om...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg streamer ts filer via en MPEG decode (JVC D-VHS spiller) men denne går rett i søpla når jeg får Crystalioen!

Jeg er vel en anelse inhabil når det gjelder spørsmål om hva som er best, jeg skal så klart ha Crystalio II og filserveren er vel påbegynt

HTPC har jeg brukt nok tid på, jeg bygget den første HTPC'n i 97 og har brukt extremt mye tid på dette. Jeg ga det opp i 2001 og har prøvd en siste gang i 2004 men er tilhenger av videoprosessor som virker hele filmen og starter vær gang du skal bruke den.

Og lysten på HTPC øker ikke lenger grunnen er at det er svært sjelden HTPC’n hos kunder fungerer 100% når jeg kommer for å kalibrere.
    her har du en veldig vanlig setning hos kunder med HTPC
    (Hmmm hva skjedde nå bilde forsvant, dette har aldri skjedd før :-o)

Min mening er at HTPC i mange tilfeller er en grei billig løsning for å oppnå et brukbart bilde på projectorer, men du er ikke i nærheten av hva en avansert videoprosessor kan stille opp med og brukervenlighet er ikke HTPCn’s sterke side.

Jeg har ikke prøvd disse HD avspillerene til $150.00 men de sies at disse har veldig dårlige MPEG decodere og trenger kraftige modifiseringer for å gi et noenlunde bra HD bilde, hvis Crystalio II media spilleren er i samme kvalitet som Crystalio vanligvis opererer med så er den vel noen hakk over disse i kvalitet.

Og ettersom jeg ikke har sett Realta chipen i sving etter at den kom som billigchip vil jeg helst ikke uttale meg om den, men etter noe dårlige omtalen på grunn av dårlige integreringer i DVD spillere og Prosessorer er noe av optimismen borte!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor det er mulig å lese mer om mediaspilleren som sitter i pro utgaven av Crystalio 2? Dersom denne spiller "alt" (og kan softwareoppdateres ved nye codec's) er det vel ikke behov for noen annen spiller. DVD kan vel også rippes og legges inn, eventuelt streames fra PC. Dette kan jo rettferdiggjøre prisen litt mer?? Hvorfor er det kun Crystalio som har innebygget mediaspiller - andre burde gjort det samme!

Noen mulighet for grupperabatt for AVforum kjøpere tror dere? Kanskje flere som har lyst på en slik...

----

Det er også nevnt over at MPEG dekoderne i disse billige streaming-boksene ikke er så veldig god. Noen som vet noe mer om dette? Alle er dessuten basert på det samme brikkesettet, så resultatet er vel noenlunde likt på alle spillere? Finnes det ikke noen som lager bedre, mer avanserte og fleksible mediabokser?

----

Hva med DVHS? Det er litt fremmed for meg. Kan noen si noe mer om dette? Hva er ulempen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Benytter selv spilleren spesielt til dokumentarer (Discovery HD har MYE bra) og serier (Lost og Prison Break i HD og 5.1 er kjekt å ha ). Ellers er D-Theater titlene av bra kvalitet, og spesielt I-Robot med bitrate 28mbps er super.

Digital Set-top box ready with Digital-to-Digital connection via i.Link (IEEE 1394) terminal
    D-Theater compliant with the advanced D-VHS security system
    HDTV Digital Broadcast Bitstream Recording/Playback
    Built-in MPEG2 Decoder for Direct Connection to HDTV
    Can Record Any Type of Broadcast including HD SD or Analog
    HS mode (28.2 Mbps) for up to 4 hours* HDTV recording STD Mode (14.1 Mbps) for up to 8 hours* SD recording LS3 Mode (4.7 Mbps) for up to 24 hours* long-time recording * and LS5 mode for up to 40 hours* long-time recording Per DF-480 cassette

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Info om Crystalio II finner du på http://www.httech.no/videoprocessors.htm

EDIT: Vennligst forhold diskusjonen teknisk, forhandlerrelaterte innlegg skal ikke legges på det åpne fora, jf. forumets retningslinjer.

D-VHS i seg selv er ikke noe å satse på det er eldgammel teknologi, men den har en glimmrende MPEG decoder innebygget. Jeg bruker den kun til streaming av ts filer fra pc'n!

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Jeg streamer ts filer via en MPEG decode (JVC D-VHS spiller) men denne går rett i søpla når jeg får Crystalioen!
    Hvis du skal kaste den Bjørn, vet jeg om et returpkt for slike ting..Ta en tlf til Egersund først, så hentes den på døra di prompte!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal gi beskjed når den ligger i dunken gut_man

Som dere ser ovenfor og som jeg burde hatt kjenskap til kan jeg ikke svare på forhanlerrelaterte spørsmål så ta kontakt direkte for slike spørsmål!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTPC har jeg ihvertfall ikke hatt noen suksess med for avspilling av 1080i .ts filer. Da snakker jeg ikke om å deinterlace 1080i, men bare sende ut råmaterialet til projektoren. Det virker blant annet som om jeg kun får ut 540 linjer uansett hva jeg stiller inn i Powerstrip. Gigantiske scanlinjer. Skjermkort er FX5700U i en 3,4GHz PC. Det siste jeg har prøvd er en modifisert utgave av Dscaler mpeg-dekoder m/filmdeteksjon. Har ikke hatt noen suksess med denne heller. Kunne tenkt meg å prøvd noe annet, f eks HTPC til D-VHS, men da må jeg også ha et eller annet som kan transcode komponent til RGB.

Gunnar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du bør da sjekke denne:
    http://221.169.10.62/

Jeg har input adapteret for min Marquee, fungerer ypperlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett dem (Moomes bokser og kort), og synes de ser interessante ut. Kanskje en Snazio er tingen? Sender den ut 1080i på VGA-utgangen skal tro?

Gunnar

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært så snasen den Crystalio'n.

Dersom en ekstern nettspiller benyttes, er det noe håp om å få skaleringen til å skje i VP'n istedenfor billigspiller'n? Jeg har en god del TV-serier liggende med ymse oppløsning og kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skalere er best tjent med å behandle all data internt, og kun mates med "rått" ubehandlet fra avspiller. Dvs fra en DVD spiller, kjøres 576i/480i ut til skaleren.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •