OSMC Vero 4K (Kodi basert mediaspiller)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OSMC Vero 4K (Kodi basert mediaspiller)

Er det noen som har erfaringer med OSMC Vero 4K avspiller? Dette er en liten avspillerboks som er spesialisert til å gjøre en funksjon, menlig å kjøre OSMC (en versjon av Kodi). Produsenten lover å oppdatere spilleren i 5 år fra den ble lansert. Et veldig vanlig problemer med mange mediaspillere er at de aldri får skikk på programvaren og at de er notorisk fulle av feil. De fleste billige kina-bokser bruker kunden som beta-tester. Når de endelig får ting på plass dropper de produktet for å selge noe nytt som er fullt av feil. Det gidder jeg ikke. Jeg vil ha noe som fungerer til det den skal.

Nvidia Shield med Kodi skal visst være bra, men jeg har hørt at Nvidia ikke har vært så flinke til å følge opp Shield med oppdateringer på dette området. Den gjør mye annet som de har fokusert på (spill, etc.). For min del er jeg kun interessert i en Kodi avspiller for å spille min filmer som er lagret på NAS i .iso format. 4K har jeg ikke, kun 1080. Vero 4K støtter automatisk output switching, slik at den hele tiden gir ut filens native oppløsning og frame-rate. Denne funksjonen er et absolutt must i mine øyne.

Jeg bruker i dag en NUC i5 versjon 6, men ved forrige oppdatering av Windows klusset det seg med dual-boot som jeg hadde satt opp. Er derfor interessert i en dedikert boks som trenger mindre vedlikehold. Dessuten må jeg kanskje bruke NUC'en til et annet formål og trenger en rimelig erstatter.

Produkt: https://osmc.tv/vero/

Omtale (AVforums): https://www.avforums.com/review/osmc...r-review.13857

Den koster for tiden 99 pund, pluss moms og gebyr. Det er ikke en avskrekkende pris.

Noen som har prøvd denne? Jeg er veldig fristet til å prøve denne. Prisen er jo slik at det enkelt kan kjøpes inn flere å ha i ulike rom.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg savner med shield er nettopp autoswitching siden jeg både ser filmer i 1080p , 4k med og uten hdr.

Er denne boksen helt ny, har ikke lest noe om den før.
    Virker spennende!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes den virker veldig lovende.

Ja, den bytter mellom 1080p og 4K også. Det er visst også mulig å låse meny-oppløsningen til f.eks. 1080.

Det er ikke så mye info om boksen, men tråden på AVforums er lang. Tror den er litt UK fokusert, men er jo ikke noen ulempe for oss i Norge. Det er mye de samme behovene her som der.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten så jeg tror jeg kjøper en sånn jeg. Lei av å drive å bytte videout på shield hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg sett så mye film på Shield i det siste pga at jeg har sett 4k disker, men blir oppskalering til 1080p gjort så dårlig at det ikke er brukende?

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    684
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg Hi-Media Q5 og syntes den fungerer svært bra, jeg følger greit med på disse mediaboksene og skulle jeg valgt en idag er det Egreat som virker være en av de ledende og som ofte oppdateres, er en liten stund siden sist jeg sjekket og da var denne eneste som spilte av "alle" formater deriblant også iso/bdmv folders fra 4K ripp med full meny visning. Ligger nok litt høyere i pris og du må nok strekke deg opptil 2K når denne er levert.

http://www.futeko.com/browse.php?cat...sort=relevance

Lignende tråder

1. Problem med Kodi på Himedia Q5
    By kane7 in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 1
    Siste melding: 06-21-2017, 22:59
  2. NUC - HTPC - Q5 ? Kodi - Plex?
    By sirant in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 5
    Siste melding: 03-23-2017, 20:35
  3. Nvidia Shield med Kodi vs. Apple TV 4 med Infuse
    By tomsavini in forum Media- og streamingavspillere