Se norsk TV i utlandet
Viser resultater 1 til 6 av 6

Se norsk TV i utlandet

Jeg skal ut å reise i lengre tid og trenger norsk TV med pvr (opptaksfunksjon). Er dessverre helt grønn på området og pr. i dag har jeg bare tilgang på Chromecast og bruker appene til Rikstv og Altibox.

Ser for meg å ha en pc stående ved TV med nettilkobling, alternativt bruke mobilen med nevnte apper eller lignende. Men jeg er 100% avhengig av å ha opptaksfunksjon fordi jeg trolig aldri er hjemme når programmene jeg vil se går live.

Noen som har enkle tips til hvordan jeg kan få det til, eller hva jeg bør kjøpe av utstyr?

Føler jeg kommer langt med tilgang til nrk og Tv2 og dette lar seg enkelt fikse, men så var det dette med opptak og automatisk kanalskifte når jeg ikke er hjemme.

ExpressVPN har norsk VPN og lar deg dermed se norsk innhold fra utlandet...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men hvordan får jeg tatt opp/programmert de sendingene jeg ønsker å se når jeg ikke er hjemme?
    Har null erfaring med appletv og lignende mediasenter.

Sitter og lurer på om en slingbox kan være tingen. Noen som vet om slingbox kan brukes til direktetv og se opptak gjort på mottakeren fra altibox hjemme i Norge?

Kan jeg såfall programmere altiboxen via slingbox på den måten at jeg kan bruke epg og legge til/fjerne opptak?

Og ikke minst, funker dette i praksis bra nok til at man i perioder kan være borte i månedsvis uten å måtte tukle/resette slingboxen?

Ja, og så et siste spørsmål - kan slingbox installeres/bruks via chromecast?

Man kan da sette opp sin egen VPN-server på egen adresse . Har man i tillegg Altibox PVR så tar man da opp hvor man enn er i verden . Du sier du har appen til Altibox ? Er da enkel sak å teste dette da . Koble eventuell telefon/nettbrett til VPN-serveren hjemmme fra enten 3G/4G eller naboens wifi så lenge denne ikke også har Altibox .

https://www.altibox.no/privat/tv/tvoveralt/
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Takk, dette hadde jeg ikke tenkt på. Jeg har appene men ikke mottakerene, så får egentlig ikke testet særlig godt akkurat nå. Men om mottakerene fullt ut kan administreres gjennom appene så er jo dette en glimrende løsning.

Får å få overført bildet til TV (fra mobil) så har jeg tilgjengelig en chromecast. Vil man kunne få denne inn på samme vpn-server tro?
    Sist endret av zeast; 06-27-2017 kl 09:57

Lignende tråder

1. 3D briller fra utlandet???
    By buzzlight in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 04-09-2013, 20:44
  2. Wii fra utlandet
    By xdim in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 5
    Siste melding: 12-05-2006, 20:04
  3. Dvd fra utlandet!
    By n0en in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 08-17-2006, 04:43
  4. bruk av norsk cd/viasat i utlandet
    By stavsla in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 08-16-2006, 18:29
  5. Kjøpe CV fra utlandet
    By Revox in forum Høyttalere