NUC - HTPC - Q5 ? Kodi - Plex?
Viser resultater 1 til 6 av 6

NUC - HTPC - Q5 ? Kodi - Plex?

Trenger noe nytt i kinoen, men usikker på veien å gå; ønsker oversiktlig og stabilt oppsett. HD lyd og bilde.

Jeg har en Intel NUC NUC5CPYH i stua, som fungerer fint der med librelec(kodi) men sliter litt med å bruke den i kinoen. Tror dog det er hardware feil på boksen, sliter blant annet med å skru den på... Fatter har samme boks og fungerere fint hos han.
    Billig og enkelt

HTPC - fordelen med å kunne brukes til mer, f.eks streaming/nett-tv, bakdelen er dyrere og windows

Q5 - denne boksen har fått mye skryt, og er i prinsippet en kodi boks basert på android, ser fin ut - men litt usikker på hvor stabilen den er og hvor lett den er å styre med ios (kan man bruke kodi appen?)

Alternativ til kodi/librelec er plex - men dette har jeg ingen erfaring med. Mange som bruker det ser jeg, hvordan er den med bitstream av hd lyd? Fordelen med denne er å kunne se filmer og serier når jeg ikke er hjemme, f eks på hytta osv via plex server.

Tips synspunkter ønskes .)

Q5 kan ikke styres med ios enheter, det er noe under utvikling men det vil ta tid.

Jeg kjører siste 16xxx versjon Kodi og den fungerer helt etter oppskriften, er kommet versjon 17 men ser ingen grunn for å oppgradere når det kjører stabilt her nå.

Merk at Hi-Media bruker en wrapper over Kodi og Kodi fungerer kun som biblotek. Rask liten boks som er meget enkel i bruk, kan settes opp for mange konfigurasjoner.

Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post

Merk at Hi-Media bruker en wrapper over Kodi og Kodi fungerer kun som biblotek. Rask liten boks som er meget enkel i bruk, kan settes opp for mange konfigurasjoner.

Virker veldig spennende den boksen. Det at den bruker en wrapper og at kodi kun er bibliotek, vil si i praksis at du får det vanlige kodi oppsettetet, men når du trykker play så er det en annen spiller som starter filmen, ikke kodi sin egen?

Jepp det stemmer.. og når du asvlutter går den inn i Kodi igjen.

Vi fikk en sånn Q5 i posten her om dagen og sålangt innfrir den. Har spilt alt jeg har gitt den sålangt og virker veldig enkel i bruk. Står ikke noe tilbake for boxeebox som var den forrige mediaboksen jeg var fornøyd med.
    Appstyring er kult men ikke noe å erstatte en ordentlig fjernkontroll med, etter at vi fikk nytt batteri i Harmony one er det bare Alexa som bruker Harmony hub.

Ingen norske butikker som selger Q5..? Fant ikke...��

Lignende tråder

1. Nvidia Shield med Kodi vs. Apple TV 4 med Infuse
    By tomsavini in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 10
    Siste melding: 03-15-2017, 17:48
  2. Bildekvalitet mediaspillere vs blu-ray spiller vs kodi
    By sirant in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 7
    Siste melding: 10-30-2016, 23:28
  3. Hjelp til å sette opp Htpc (kodi) med PVR funksjonalitet
    By Wunderbaum in forum Generell HTPC