Mediaspiller som oppskalerer 1080p til 4k til greit bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller som oppskalerer 1080p til 4k til greit bilde?

Finnes det noen mediaspiller enda som oppskalerer 1080p til 4k sånn noenlunde ok?

Har ikke noen forhåpninger om forbedringer av bildet men hadde håpet at det finnes en spiller som ikke gjør bildet vesentlig dårligere.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en 4K TV så oppskalerer jo den...

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tenkte mer på en mediaspiller som gjør en bedre jobb en TV med dårlig prosessering.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske vanskelig å vurdere om en TV oppskalerer bra eller mindre bra, ettersom det er vanskelig å slå av oppskaleringen. Hos meg så oppskalerer Blu-ray spilleren såklart. Og min nye receiver. Og Viasat sin nye 4K satellitt tuner...så hva velger man? Og hvordan vet man hva som er best ? Her må nok de proffe gutta uttale seg tror jeg. Jeg er i allefall strålende fornøyd med min 55 LG UH 850 Mediaspiller som oppskalerer 1080p til 4k til greit bilde?

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kikket litt på Cloud Media sin Popcorn Hour A-500.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Det er vel ganske vanskelig å vurdere om en TV oppskalerer bra eller mindre bra, ettersom det er vanskelig å slå av oppskaleringen. Hos meg så oppskalerer Blu-ray spilleren såklart. Og min nye receiver. Og Viasat sin nye 4K satellitt tuner...så hva velger man? Og hvordan vet man hva som er best ? Her må nok de proffe gutta uttale seg tror jeg. Jeg er i allefall strålende fornøyd med min 55 LG UH 850 Mediaspiller som oppskalerer 1080p til 4k til greit bilde?
    Det er "lett" å velge hva som skal skalere.
    Hvis du sende et 4k signal til din 4k tv, så skalerer ikke tv, og du ser resultatet fra den enhet som sender.
    Hvis du sender f.eks et 1080p signal til din 4k tv, så er det tv som skalerer opp til 4k og du ser resultatet.

Da jeg hadde en 4k spiller (Samsung K8500), syntes jeg den gjorde en dårlig jobb i å skalere opp vanlige 1080p blu-rays.
    Spilleren spilte vanlige blu-rays, men sendte det ut som 4k oppløsning.
    Satte så spilleren til å sende ut 1080p på vanlige blu-rays, og tv-en oppskalerte til 4k på en mye bedre måte.
    Ved bruk av Panasonic sin spiller UB900, var den mye bedre på å oppskalere enn hva K8500-spilleren var.

Så til trådstarter.
    Selv har jeg HiMedia Q10 Pro sin mediespiller, og er strålende fornøyd med den.
    4k, HDR, 3D, lett å installere intern SATA-disk, raskt nett, Andorid osv.....
    http://www.himediatech.com/q10pro.html
    http://www.futeko.com/products/MP068.php
    Eneste "problemet" med den er at det kreves en del "nerding" for å få den til å spille slik en vil selv.
    Fra fabrikk er ikke den satt opp for best mulig bilde og lyd, og det tok meg et stykke tid før jeg fikk den slik jeg vil ha det.

Her er forøvrig en artikkel som ser litt på mediespillere nå på tampen av 2016.
    https://www.avforums.com/article/bes...-of-2016.13197

7. Liker classic46 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvidia Shield boksen er vel blant de beste du får av slike mediaspillere. Er vel den som har kraftigst hw av disse tv boksene. Bruker den selv med Kodi og det gir veldig bra kvalitet også på filmer med lavere oppløsning enn 4k når Kodi/shield skalerer opp. Den støtter også HDR, Dolby Atmos og DTS:X.

Kommer nå også med inkludert fjernkontroll og den blir stadig oppdatert og forbedret av Nvidia med nye oppdateringer. En av de beste kjøpene jeg har gjort når det kommer til sånt den siste tiden

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,757
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at det kommer ny utgave av Nvidia Shield nå 16. januar.
    Sikker mange som ikke er klar over det og kjøper gamle Shield til samme pris som nye koster.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er akkurat samme hw i de som de eldre

Det som er nytt er at den som ikke er pro altså uten 500gb hd nå er mindre i størrelse, ny håndkontroller og inkluderer fjernkontroll. De eldre får samme software oppdatering når den nye lanseres

Så får man god pris på den eldre et sted som skal selge ut siste rest er det et bra kjøp.

Lignende tråder

1. Kvalitetsforskjell bilde/lyd mkv 1080p vs bluray disk
    By Henrikr in forum Generell video
    Svar: 21
    Siste melding: 10-31-2011, 03:27
  2. Mediaspiller som takler .mkv, dts, tekst og 1080p
    By Trubadurix in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 6
    Siste melding: 07-02-2010, 12:13
  3. Receiver som oppskalerer HDMI til 1080p?
    By trondah in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 08-18-2008, 15:17
  4. Bilde hopper i 1080i or 1080p
    By erte in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-09-2007, 14:09
  5. Ett par bilde problemer for 1080p
    By AndersT2 in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 02-17-2007, 19:37

Stikkord for denne tråden