Android mediaboks med dts-HD MA og Dolby TrueHD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  2
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan noen bekrefte eller avkrefte at denne boksen tar dts-HD MA og Dolby TrueHD , Bluray iso og remux filer.

Er den helt ren eller har den lyd og bilde prosessorer.?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil Vis post
    Kan noen bekrefte eller avkrefte at denne boksen tar dts-HD MA og Dolby TrueHD , Bluray iso og remux filer.

Er den helt ren eller har den lyd og bilde prosessorer.?
    Hei!

Den tar DTS HD og Dolby HD via MX player, er litt usikker på om du klarer HD lyd via nettverk, kanskje fil må ligge på enhet eller på USB? Hverken Kodi eller Plex er oppe å går på HD lyd, det vil si, at på Kodi får man ut PCM 8 kanal, man pass thru virker ikke. Bluray ISO er ikke testet. Hva mener du med remux filer?

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    Hei!

Den tar DTS HD og Dolby HD via MX player, er litt usikker på om du klarer HD lyd via nettverk, kanskje fil må ligge på enhet eller på USB? Hverken Kodi eller Plex er oppe å går på HD lyd, det vil si, at på Kodi får man ut PCM 8 kanal, man pass thru virker ikke. Bluray ISO er ikke testet. Hva mener du med remux filer?

Inge
    Remux er ofte en mkv med full kvalitet på lyd/bilde. Jeg lager remux av alle mine filmer og legger de på NAS, slipper da reklame og all annen dritt og uten menyer så filmen begynner når jeg trykker ok.

HD lyd via nettverk er ikke noe problem så lenge avspilleren takler HD lyd, jeg ser alle mine filmer via nettverk og da med DTS HD Master Audio, Dolby True HD og Dolby Atmos.

At Kodi og Plex ikke er oppe og går når det gjelder HD lyd er utrolig dårlig, HD lyd har vi hatt siden 2006.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Remux er ofte en mkv med full kvalitet på lyd/bilde. Jeg lager remux av alle mine filmer og legger de på NAS, slipper da reklame og all annen dritt og uten menyer så filmen begynner når jeg trykker ok.

HD lyd via nettverk er ikke noe problem så lenge avspilleren takler HD lyd, jeg ser alle mine filmer via nettverk og da med DTS HD Master Audio, Dolby True HD og Dolby Atmos.

At Kodi og Plex ikke er oppe og går når det gjelder HD lyd er utrolig dårlig, HD lyd har vi hatt siden 2006.
    Jeg ripper til MKV, så det virker fint på boksen. Kodi ser at fimen har TrueHD eller DTS MA.
    Når det gjelder HD lyd, så har det etter det jeg vet, ikke vært støtte for HD lyd på Android (google) før denne boksen, så derfor har ikke Plex og Kodi fått dette på plass. Etter det jeg har lest, så regner folk med at Kodi versjon 16 må komme ut før dette er på plass.....

Inge

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så må de få det på plass fort da dette vel er viktig for ganske mange.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen problem med HD lyd via kodi når jeg bruker en windowspc. Begrensningen her er vel android?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    ingen problem med HD lyd via kodi når jeg bruker en windowspc. Begrensningen her er vel android?
    Stemmer, Android har ikke hatt mulighet for HD lyd før. Er vel noe som er spesielt for Nvidia.

Inge

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TrueHD eller DTS MA (i Kodi) kommer nok neppe før i Kodi 16 Jarvis.
    Man kan faktisk teste det allerede nå, men foreløpig tar Kodi seg av dekodingen (software dekoding) og den sender ut 8-kanalers LPCM.

Oppskrift (forutsetter installasjon av Kodi 16, som man finner her: http://kodi.tv/download)
    To enable decoding in Kodi, go to Setting > System > Audio Output (and make sure you have Setting Level set to Advanced or Expert)

Disable Pass-through
    Set Number of channels to 7.1
    Set Output configuration to Fixed
    Set Limit sample rate (kHz) to 192.0
    Turn on Support 8 channel DTS-HD decoding
    You may also need to set your AVR to "Direct" or what ever comparable setting your AVR has so that it does not process the audio and output it as some virtual format.

Kom i tillegg over denne:
    Play HD Audio - DTS-HD/True-HD-Atmos - Testing Working: https://forums.geforce.com/default/t...omment=4697764

Vedrørende Plex, så er det også håp.
    Kom over en som skrev på forumet (https://forums.geforce.com/default/t...omment=4698646):

I thought well if we don't ask we won't know so I PM'd Ian Bird (who appears to be one of the main Plex developers - who I believe uses an Nvidia Shield TV as his primary Android development platform.
    Here is his response which is extremely encouraging;

From @ianDBird at Plex;

I'm not actually sure which forum you think it's best to reply too, but i'm happy to give you an update and you can repost to where ever you think is useful. You are correct in noticing that ExoPlayer recently pushed a change for DTS support and also TrueHD. The DTS change was actually pushed by Google on request by us as we're actively working on getting DTS support into our Nvidia offering. The True HD commit you're referencing, if you look at the author of it, was me I have added TrueHD support when included in MKV files. To get working for other video types, it requires further work that I haven't yet had time to do. However, I thought having MKV + True HD support would be a big win and starting point. There is one additional complexity regarding the True HD in that Nvidia implemented it in a non-standard way. We are working directly with Nvidia to work out how best to support this now and in the future.

We have a number of video player improvements in the pipeline, with DTS and TrueHD scheduled for right afterwards. As a Shield user myself, with a large collection of DTS and TrueHD content, I understand how important it is to our users. We'll hopefully have more to share very soon.

Det skjer i alle fall mye spennende på denne fronter.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers Vis post
    Stemmer, Android har ikke hatt mulighet for HD lyd før. Er vel noe som er spesielt for Nvidia.

Inge
    Muligheten for HD lyd kom først i SHIELD Android TV Software Upgrade 2.0 ( 01.10.2015), så nå er det opp til utviklerne av app'ene (Ples, Kodi +++) å implementere dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serenity er en Plex Mediaserver Client, jeg la inn denne og valgte MX Player som avspiller, og da får jeg HD audio fra "plex". Har ikke testet med Atmos, men både DTS- og Dolby-HD lyd virker.
    Men så var det dette med tekst da.....

Inge

Edit: laster man ned her så er det gratis for å teste: https://github.com/NineWorlds/sereni...wiki/Downloads

Edit 2: Var jammen ikke alltid at filmen starter... Kan det være problem med H264....?
    Sist endret av coopers; 10-21-2015 kl 15:39 Begrunnelse: La ut link

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testa denne mediaboksen nå , og hadde nok litt for store forhåpninger. Den fungerer greit bortsett fra at den roter litt på store filer bluray iso/remux. sammenlignet med en popcorn a-410 drukner den fulstendig i forhold til både lyd og bilde, Jeg hadde jo sett for meg dette men ikke i så stor grad.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcornen koste rdet dobbelte, så den bør jo være en del bedre.
    Selv har jeg bare testet MKV-filer på opp til rundt 10gb. De har fungert smertefritt.
    Druknet I forhold til lyd og bilde, bare lurer, hva mente du med det?
    At same material så mye bedre ut på 410 en på Nvidiaen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp , Mye mer detaljer på bildebiten , var nok der forskjelden var størst. Sitter vel en grei bildeprosessor i 410 så jeg kan jo se den.

Lyden er mer åpen og stram på 410 kontra android saken , merket spesielt at subben var mer på og av der den skulle være.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sprikende info her i denne tråden. Min Netgear NeoTV 550 gikk akkurat føyken og har vært det mest vellykkede og mest brukte komponenten hjemme noen gang.

SHIELD TV kan virke som en god erstatter:
    - Må kunne spille av fra NAS
    - Støtte for HD lydformater
    - Bør fungere med fjernkontroll, typisk Logitech universal-sak (ungene blir hovedbrukere)
    - Enkelt brukergrensesnitt for å starte film, typisk vise filmcover som om man var i videosjappa.

Er dette ivaretatt?
    Er relativt god pris på denne nå: https://www.komplett.no/product/8653...le-16gbremote#

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze Vis post
    Litt sprikende info her i denne tråden. Min Netgear NeoTV 550 gikk akkurat føyken og har vært det mest vellykkede og mest brukte komponenten hjemme noen gang.

SHIELD TV kan virke som en god erstatter:
    - Må kunne spille av fra NAS
    - Støtte for HD lydformater
    - Bør fungere med fjernkontroll, typisk Logitech universal-sak (ungene blir hovedbrukere)
    - Enkelt brukergrensesnitt for å starte film, typisk vise filmcover som om man var i videosjappa.

Er dette ivaretatt?
    Er relativt god pris på denne nå: https://www.komplett.no/product/8653...le-16gbremote#
    Du kan få ut DTS MA og Dolby HD med innebygd mediespiller, men hvis du bruker Plex eller Kodi, så blir det vanlig DTS og AC3 lyd for tiden. Man kan få lyd ut på Kodi som 8 kanal PCM. Kodi vil ha støtte for pass thru i versjon 17, og da vil vel Atmos også virke.
    Enheten skal bli oppgradert til seneste(?) Andriod versjon før jul, i følge Nvidia. Kan være at Plex sin HD lyd støtte venter på dette?
    For å få den til å virke mot NAS, så må nok Kodi eller Plex brukes, tror jeg.
    Jeg bruker den med Logitech Touch kontroll

Inge
    Sist endret av coopers; 11-26-2015 kl 20:40 Begrunnelse: La til opplysning

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Pass thru funker vel gull det? Så lenge recieveren får den den skal, så er vel problemet løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze Vis post
    Takker for svar.
    Pass thru funker vel gull det? Så lenge recieveren får den den skal, så er vel problemet løst.
    Nja, pass thru PCM er jo samme signalet som true HD, bare det blir dekodet i Sheild'en. MEN jeg syns at det ikke er like mye futt og fres i lyden som hvis forsterker får ta seg av dekodingen. Er jeg sikker på dette? Nei. Men kan det tenkes at min reciever, Yamaha, har sin måte å dekode signalet på, mens shield gjør det litt på annen måte?

Inge

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter du 2 mnd. så får du se (les; hør) om du hadde rett eller ikke.
    Personlig merket jeg stor forskjell fra normal dts. Lyden løftet seg skikkelig.
    Men jeg avskriver ikke muligheten for noe enda bedre.
    Følelsen av å virkelig se "dts-HD MA" på receiveren er uvurderlig.

20. Liker Karmann har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktene går på diverse forum, at Plex har fått til passthrough av DTS HD. Jeg har ikke fått testet, da google påstår at jeg har siste versjon av Plex installert.... Dette skal være siste versjon: Plex for Android v4.16.0.472

https://forums.plex.tv/discussion/60...for-android/p7

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. TrueHD kontra Dolby Digital fra blu-ray
    By Kentabr in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5
    Siste melding: 07-24-2013, 22:39
  2. Svar: 6
    Siste melding: 07-26-2010, 12:00
  3. Dolby TrueHD over MPCM på Toshiba EP30
    By HjemmekinoPåHybelen in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 2
    Siste melding: 08-10-2008, 18:35
  4. PS3 owners can’t enjoy Dolby TrueHD or DTS HD
    By vertigo in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 11
    Siste melding: 12-20-2007, 19:32
  5. PS3 og Onkyo TX-SR605 - Sender PS3 DTS-HD og Dolby TrueHD.............
    By Getsome in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 4
    Siste melding: 08-18-2007, 12:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •