Mediaspiller for online-tjenester

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediaspiller for online-tjenester

Er mange spørsmål om mediaspillere her men starter en ny tråd siden det skjer så mye på denne fronten og har ikke funnet noen som spør om akkurat det samme

Jeg ser etter en mediaspiller som kan spille av de vanligste online-tjenestene som Viaplay, Netflix og HBO Nordic. NRK og Google Play Filmer hadde også vært bra. Det er vel nesten bare Android-enheter som dekker dette?

Jeg har en Chromecast men den er i praksis ubrukelig (for de som bryr seg om bildekvalitet og fine bevegelser) til norsk og europeisk materiale. Mer presist så er den ubrukelig til alt som ikke har 30 fps da den er låst til 60Hz. Har lest at dette også gjelder Google Nexus.

Er det noen her som har noen tips?

Mvh
    Stian

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha hbonordic så er utvalget begrenset, da blir det en xbox360 eller en android boks, eller en htpc

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strips Vis post
    Er mange spørsmål om mediaspillere her men starter en ny tråd siden det skjer så mye på denne fronten og har ikke funnet noen som spør om akkurat det samme

Jeg ser etter en mediaspiller som kan spille av de vanligste online-tjenestene som Viaplay, Netflix og HBO Nordic. NRK og Google Play Filmer hadde også vært bra. Det er vel nesten bare Android-enheter som dekker dette?

Jeg har en Chromecast men den er i praksis ubrukelig (for de som bryr seg om bildekvalitet og fine bevegelser) til norsk og europeisk materiale. Mer presist så er den ubrukelig til alt som ikke har 30 fps da den er låst til 60Hz. Har lest at dette også gjelder Google Nexus.

Er det noen her som har noen tips?

Mvh
    Stian
    Er du sikker på det ikke er tven din som sliter med panoreringer/bevegelser?
    Jeg har aldri reagert på bevegelsene til chromecasten. Husk at de fleste filmer er 24fps.
    Men skal sies at noen tver er bedre enn andre til bevegelser, min nye sony er den beste jeg har hatt på bevegelser hittil (også bedre enn oleden jeg eier).

Selv er jeg litt nysgjerrig på den kommende shield ( http://shield.nvidia.com/ ), men den kjører androidtv den også. AndroidTV har dog innebygget chromecast-funksjonalitet, så du kan caste til shield fra mobilen som du gjør med chromecast. HBO Nordic appen virker ikke per dags dato, jeg prøvde å sideloade den på min sony androidtv (kd65x8505c).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Hvis du skal ha hbonordic så er utvalget begrenset, da blir det en xbox360 eller en android boks, eller en htpc
    Riktig. Takk. Har i grunn ikke behov for en Xbox 360 men om den funker bra som mediaspiller til mitt bruk så hvorfor ikke.

Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Er du sikker på det ikke er tven din som sliter med panoreringer/bevegelser?
    Jeg har aldri reagert på bevegelsene til chromecasten. Husk at de fleste filmer er 24fps.
    Men skal sies at noen tver er bedre enn andre til bevegelser, min nye sony er den beste jeg har hatt på bevegelser hittil (også bedre enn oleden jeg eier).

Selv er jeg litt nysgjerrig på den kommende shield ( NVIDIA SHIELD | Android TV, Tablet, and Portable ), men den kjører androidtv den også. AndroidTV har dog innebygget chromecast-funksjonalitet, så du kan caste til shield fra mobilen som du gjør med chromecast. HBO Nordic appen virker ikke per dags dato, jeg prøvde å sideloade den på min sony androidtv (kd65x8505c).
    Det at Chromecast ikke støtter annet en 60Hz er bekreftet av Google og de har satt status "WontFix" på bugrapport. Så Google driter i det tydeligvis.

At noen TVer klusser til bilde/bildeflyten for at det skal se smooth ut blir det samme som å sette på et filter for å ta bort detaljer ved for mye støy. Det kan kanskje se bra ut tilsynelatende men kunne vært mye bedre om Chromecast faktisk støttet 24/48/50Hz.

Jeg ser det veldig tydelig på NRK-TV appen som caster video (Gjelder alle kilder med annet en 30/60fps). Spesielt på panoreringer kan man se at det hakker. Det beveger seg ikke pent. Men hvis jeg leier film på Google Play movies er det smooth og fint da kildemateriale er tilpasset 60Hz.

Til info så er NRK smooth når jeg kobler til en PC på TVen og har satt 50Hz.

RETTELSE FØLGER!!!
    Jeg skulle finne frem linken til bugrapporten og kom over denne artikkelen. Ser ut til at Google har snudd og skjønnt poenget!
    Stubborn 'won't fix' Google U-turns on Chromecast vid judder twitching-eye blunder
    Bug: https://code.google.com/p/google-cas.../detail?id=374

Så nå er det håp Sannsynligvis også for Nexus Player tipper jeg.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Shield er knall til dette formålet?

Jeg skal ha en boks til hjemmekinoen. PT har jeg en Cambridge 751 blu-ray spiller, men jeg trenger noe som kan ta det nettverksbaserte innholdet også. Kravene mine er Netflix, NRK og lokalt innhold fra NAS. Om den i tillegg kan kjøre Spotify og musikk lokalt er det helt knall siden jeg da slipper å kjøre flere bokser.

Lignende tråder

1. Svar: 127
    Siste melding: 09-18-2010, 13:28
  2. Online hørselstest
    By Magnera in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 06-14-2006, 02:27
  3. PS2 online dings..?
    By Burre in forum Generell video
    Svar: 20
    Siste melding: 11-08-2003, 19:27

Stikkord for denne tråden