Står mellom tre Android enheter, men hvilken skal en velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Står mellom tre Android enheter, men hvilken skal en velge?

Etter mye frem og tilbake har jeg nå bestemt meg for å kaste ut stuepcen til fordel for noe mindre og enklere.

Bruksområde er:

Plex eller Kodi som skal hente serier og filmer fra serveren.
    Spotify
    TV2 Sumo og NRK
    Visning av bilder

Det må kunne styres med fjernkontroll, kobles til anlegget for å få skikkelig lyd og selvsagt spille av video uten antydning til hakking.

Jeg har da lest meg frem til tre ulike enheter som jeg nå vurderer, men hvilken jeg skal velge aner jeg ikke.

Så da står det mellom:

Nexus Player
    Iwill ecotv M8
    MiniX X8-H PLUS

Etter hva jeg forstår er det ikke helt enkelt å legge inn kodi/plex på nexus player, men fordelen her er at denne vil støtte Netflix HD.

De to neste på listen ser ut til å være veldig like, men 1000,- kroner skiller dem i pris når det er kjøpt inn fjernkontroll til de begge. Jeg ser ikke helt hvorfor det skal skille 1000 kroner på disse, men det kan kanskje noen andre svare på?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle hatt meg en ny mediaspiller ville jeg sikkert valgt noe sånt AVshop.no / Cloud Media Chameleon 4K HDMI 2.0 Open OS Mediaspiller

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor den fremfor de andre som jeg har nevnt?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett så mye på de andre men denne har støtte for 4k, og hevc codec og koster bare en tusing.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på hva Nexus Player støtter, men både den fra IWill og Minix har støtte for 4k.

Den fra IWill koster 900 med fjernkontroll, rundt 1200 med fjernkontroll med fullverdig tastatur og mus.

Minix koster 1999 med samme type fjernkontroll.

Chamelon som du linker til koster 1199, men i tillegg kommer det 399 for å få lik fjernkontroll som til de over.

Det virker som om at alle disse er veldig like, med unntak av Nexus Player. Så da står jo alt i grunn på software siden, hvordan det er med oppdateringer, rette opp i bugs osv.

Newcomer TBJ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon som deg. Har sterkt vurdert CLOUD MEDIA Open Hour - Chameleon 4K, mest på grunn av den er den eneste av de som støtter Dolby Truehd og dts-HD MA (etter hva jeg forstår), men det viser seg at den sliter med micro stutters ved avspilling av filer med 23,976fps.

For meg er Plex (også til å vise bilder), Kodi og Netflix de viktigste app'ene jeg kommer til å bruke.

Det som også er viktig, er at produsentene er seriøse. Med det mener jeg at de er flinke med FW-oppdateringer. Også etter at de har sluppet nyere versjoner av boksene sine.

Slik det ser ut nå, heller jeg mot MiniX Neo X8-H.
    Men jeg venter til etter sommerferien. Håper at mye skjer innen den tid (med tanke på Dolby Truehd, dts-HD MA, micro stutters-problemer og Android 5.x Lollipop på boksene)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Nexus Player testet, og her er erfaringene jeg har så langt på den tiden den har blitt testet. Dette er min begrensede erfaring, så om noen har løsninger på noen av punktene jeg plages med gi gjerne beskjed

Det startet med at de rotet bort ordren min hos Expert. Fikk etter 35 minutter med meg utstillingsmodellen og en gratis håndkontroll for spilling som plaster på såret.

En del apper må Sidloades. Dette er faktisk en veldig enkel prosess og jeg bruker her Air-Share + Apk Share på mobilen. Enkel å grei løsning for de apper som ikke er støttet på enheten. Det er dessverre ikke noen automatikk i at Appene fungerer selv om en får installert de.

Noen apper kan hentes ned direkte på enheten, mens andre igjen må installeres fra nettleseren på pc. Veldig merkelig hele opplegget når en har tre ulike steder å forholde seg til for å få på plass apper.

Utvalget direkte på NP er ikke noe å skryte av, men en kan håpe dette bedrer seg fremover. Her kan kanskje andre som har hatt NP lengre si noe om hvordan utviklingen har gått?

For eksempel så får en startet spotify, men navigeringen her er håpløs, og jeg vil påstå at det er bortimot ubrukelig slik det er nå. Nrk sin app fungerer fint, men ikke på direkte tv, kun for å spille av arkivet deres.

TV2 sumo starter ikke en gang, så alt her faller denne boksen til kort på flere av mine kriterier for hva jeg ønsker at den skal brukes til.

Det er ingen måte å omorganisere apper på startskjermen, så her ligger de i det rekkefølge de blir installert. Tåpelig!

Kodi fungerer utmerket. Jeg kjører Emby på serveren her hjemme for å holde databasen oppdatert med filmer og serier. På den måten slipper Kodi å ta seg av den delen, og det går raskt å sette opp Kodi. I tillegg får jeg mulighet til å se filmer og serier når jeg er andre steder enn hjemme, og det blir hele tiden oppdatert over alt med hva som er sett og ikke av mitt innhold.

Fjernkontrollen gjør det den skal, men er ikke noen bra løsning synes jeg. Her burde det vært Air Mouse og kanskje tastatur i tillegg på fjernkontrollen. Den har en ekstremt billig plastikkfølelse over seg.

For meg virker Nexus Player å være ett halvferdig produkt. Selve enheten er grei nok, men på software siden og spesielt app utvalget er den altfor dårlig per dags dato.

Som en ren avspiller for Kodi virker den så langt strålende, men for mitt bruk blir nok dette mer en enhet som passer på soverommet enn i stuen.

Kommer der en bedre launcher, eller mulighet for å organisere apper selv, støtte for TV2 Sumo, Spotify osv så er dette straks en langt bedre enhet, men frem til dette er tilgjengelig så vil jeg råde alle som har samme krav som meg til å styre unna.

Så da er spørsmålet, hvilken av de tre andre boksene er verdt å teste for å finne den komplette enhet som kan ta over for en stuepc.

Lignende tråder

1. Står mellom tre recivere, men hvilken ?
    By JD` in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 38
    Siste melding: 03-29-2012, 00:02
  2. Fjernkontroll signal til enheter som står skjult?
    By Prosound in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 02-13-2011, 20:23
  3. Skal ha ny tv lcd tv, står mellom samsung og sony
    By luffen_1 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 03-13-2009, 11:04
  4. Koblinger mellom diverse enheter.
    By bw_trotter in forum Generell video
    Svar: 1
    Siste melding: 09-30-2006, 00:30
  5. Nettfilter mellom enheter.