PC best som musikkavspiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool PC best som musikkavspiller?

Hei!
    Jeg er ganske fersk i HiFi gamet, og klarer ikke helt å bli klok på dette med hvilken digital kilde jeg skal velge til anlegget mitt. Vil jo ha best mulig lyd, og det er alle prisklasser å velge mellom.
    Har sett på dyrere musikkspillere som for eksempel Bladelius Mimer, men spør meg om jeg egentlig trenger slikt når jeg egentlig bare er ute etter en kilde som spiller digitale signaler? Så vidt jeg har forstått tolkes dette av DACen og videre av en integrert forsterker i mitt tilfelle..

Ser mange tråder anbefaler å supplere sonos/bluesound med mac/PC om man vil ha høyoppløst lyd.

Vil det da si at PC/mac egentlig rent lydmessig utkonkurrerer disse boksene (som vel skal være dedikerte musikkavspillere)?

Takk for alle svar!

Min setup:
    B&W CM9
    Bladelius Thor mk-III -koblet til PC via USB (da skulle i følge selgeren forsterkeren/DAC overta som lydkort)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på om du er av de som mener at det er forskjell på digitalt signal eller ikke. Om det strides de lærde nesten like mye som om kabler gjør forskjell på lyden. Jeg mener at når kilden er digital så så er det hipp som happ for det er dac'en som lager lyden.

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Det kommer an på om du er av de som mener at det er forskjell på digitalt signal eller ikke. Om det strides de lærde nesten like mye som om kabler gjør forskjell på lyden. Jeg mener at når kilden er digital så så er det hipp som happ for det er dac'en som lager lyden.
    Teknisk sett skal det ikke være forskjell men softwaren de digitale signalene går gjennom kan forandre lyden. Jeg la merke til at Playstation 3 fetet opp lyden betraktelig i forhold til både dedikert cd-spiller og pc når jeg eksperimenterte for noen år siden.

4. Liker Gurba har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation Vis post
    Teknisk sett skal det ikke være forskjell men softwaren de digitale signalene går gjennom kan forandre lyden. Jeg la merke til at Playstation 3 fetet opp lyden betraktelig i forhold til både dedikert cd-spiller og pc når jeg eksperimenterte for noen år siden.
    Blir nok det samme som at det er forskjell på lyden på receivere og forsterkere fra merke til merke. Selvom man kjører Direct så blir det ikke likt. De forskjellige merkene har sine egne oppfatninger av hva bra lyd er, så de kjører sitt eget filter. Men jeg vil vel da være enig i at PC faktisk er best og mest nøytralt av alle.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TAKK, det var nøyaktig det jeg ville høre. Mini-pc blir tingen sammen med Wimp HiFi og utvalgte FLACs.

Lignende tråder

1. Beste musikkavspiller
    By Tomtis in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 12-10-2013, 18:55
  2. DVD-opptaker + musikkavspiller
    By MontyBurns in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-06-2008, 17:26
  3. Mediaplayer/musikkavspiller
    By asvaberg in forum Generell HTPC
    Svar: 4