Har forsterker uten digital inngang, hvilken musikkstreamer anbefales

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har forsterker uten digital inngang, hvilken musikkstreamer anbefales

Obs, obs, er grønn og en såkalt "late adopoter" og skal først nå skrote CD-spilleren til fordel for avspilling fra PC, Iphone og streaming. Har en Audio Analouge Primo Cento VT som jeg er fornøyd med til stuebruk, men den har ikke digital inngang. Hva anbefales av streamere med 24-bit avspilling, ingen ulempe om den kan rippe mine CD'er (hvis jeg får tid før jeg dør da) og er brukervennlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på Bluesound sin rippe/musikkstreamer. 24 bit støtte, og brukervennlig. Støtte for Wimp og spotify. http://www.hifiklubben.no/Products/b...treamer-73384/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, ser ut som et god tips. At den krever kabling til hjemmenettverket regner jeg med betyr routeren. Det kan vel enkelt løses via strømnettet slik at jeg slipper å trekke nettverkskabel gjennom halve huset?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, man kan sikkert benytte seg av det, eller trådløst accesspunkt, men strømnettet fungerer vel som kablet, og vil være mer stabilt vil jeg tro
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja, hadde nok ikke likestilt nettverk over strømnett med vanlig kablet ethernet, det er nok langt mindre kapabelt enn det, men for slike ting er det nok mer enn greit nok.

Personlig har jeg egentlig gått litt andre veien, blir mer og mer skuffa av slike streaming løsninger så i år har jeg for første gang på 12 år begynt og handle cd plater igjen :-)

Bluesound vault er nok absolutt kurrant og spessielt siden den og kan rippe og lagre musikken, men for min del er den litt veldig dyr, men set kommer jo ann på øyet som ser, jeg har selv kjøpt bd spiller til den prisen :-P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips og veiledning. Tar en tur innom Hi-Fi Klubben i ettermiddag.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløst eller kabel tror jeg ikke spiller stor rolle. Har testet begge deler på min Squeezebox og hører ingen forskjell. Årsaken ligger i at Touch har innebygget buffer som fylles opp før det avspilles. Er det digitalt så spiller det med andre ord ingen rolle så lenge det brukes streaming buffer i enheten.

Selv bruker jeg ekstern DAC for å ha kontroll på å få den lyd jeg vil. Det kan nok variere hvor god den interne DAC'n er
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Trådløst eller kabel tror jeg ikke spiller stor rolle. Har testet begge deler på min Squeezebox og hører ingen forskjell. Årsaken ligger i at Touch har innebygget buffer som fylles opp før det avspilles. Er det digitalt så spiller det med andre ord ingen rolle så lenge det brukes streaming buffer i enheten.

Selv bruker jeg ekstern DAC for å ha kontroll på å få den lyd jeg vil. Det kan nok variere hvor god den interne DAC'n er
    Det er ingen forskjell om mediet er trådløst eller kablet, fordi alle strømmende avspillere ha buffer før det avspilles. Klokken for DAC må alltid genereres lokalt uansett. Den eneste forskjeller er dersom man har veldig mye støy på trådløst nettverk og dermed for dårlig forbindelse for å strømme jevnt.

Jeg vil anta at siden lyd og nettverk er hovedfunksjonen til f.eks. Sonos, at disse produktene er designed med og for fokus på lydkvalitet. Altså at det er lagt inn god nok klokkekilde og DAC.

PCer er liksom noe annet, fordi det er så mye ræl i en PC, med operativsystem, dårligere drivere, etc. som tuller til klokka og som har svært støyfulle strømforsyninger. Her har det hensikt å bruke ekstern DAC.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post

Nei for bruket har det nok enormt liten forskjell med mindre f.eks det trådløse har dårlig dekning eller noe.
    Er nok bare enda et tilfelle hvor IT nevrosene mine kicker inn fra når jeg tok Cisco kursene :P

For PC lyd, enig med Midas beste jeg har gjort for den er faktiskt og bitstreame lyden direkte til receiver med HDMI.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med Node N100, altså uten harddisk og CD-brenner (orket ikke tanken på å brenne 500-600 CD'er) og utvalget på WIMP HiFi var overraskende bra. Den spiller veldig bra med min Audio Analouge og mine JM lab Electra 906. Takk igjen for gode råd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 08-29-2013, 12:21
  2. Hvilken forsterker anbefales?
    By Knut91 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 03-19-2012, 19:32
  3. Hvilken forsterker anbefales?
    By Nilsenrr in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-01-2011, 15:23
  4. hvilken forsterker kan anbefales?
    By Duppi dupp in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 08-04-2010, 19:19
  5. Integrert forsterker uten hjemmekino inngang?
    By Gammelnok in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-27-2006, 17:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •