Media streamer som kjører ISO BLURAY/DVD med støtte for Meny?

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  3
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media streamer som kjører ISO BLURAY/DVD med støtte for Meny?

Leter etter en spiller som spiller av bluray meny styring og dvd meny fra en iso fil. Har lagret alle mine filmer på nasen 1:1 som iso filer.
    Har lett en del frem og tilbake men finner ikke noe annet en noen som sier at gammel firmware på oppo 93 klarer det?
    Har Vidon av 200 boksen men syns det er bare trist at den ikke har gblan. Kun 100 mbit.
    Har mede8er 1000 og en 600 som fungerer ganske bra men den sliter når filmen har kapittler.
    Siste firmware er installert. Det som skjer ved kapittel bytte er at den får et lite hakk i lyden og filmen 1-2 cek.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer fint å spille av bluray isoer fra min Dune prime 3.0 - vet ikke om den er i salg fortsatt? Støtter dog ikke 3D.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare Vis post
    Leter etter en spiller som spiller av bluray meny styring og dvd meny fra en iso fil. Har lagret alle mine filmer på nasen 1:1 som iso filer.
    Har lett en del frem og tilbake men finner ikke noe annet en noen som sier at gammel firmware på oppo 93 klarer det?
    Har Vidon av 200 boksen men syns det er bare trist at den ikke har gblan. Kun 100 mbit.
    Har mede8er 1000 og en 600 som fungerer ganske bra men den sliter når filmen har kapittler.
    Siste firmware er installert. Det som skjer ved kapittel bytte er at den får et lite hakk i lyden og filmen 1-2 cek.
    Har 600 og hadde samme problemet ifjor sommer sånn ca. Blitt borte nå så mulig nyere sw funker, men må kjøre fra ekstern hdd som er koblet rett i 600'en. Over nettverk så hakker "store" filer(isoer). Hjalp å formatere pc, men de eksterne diskene som er koblet rett i kjører best.

Newcomer torsoen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Nightmare;1979179....Har mede8er 1000 og en 600 som fungerer ganske bra men den sliter når filmen har kapittler.
    Siste firmware er installert. Det som skjer ved kapittel bytte er at den får et lite hakk i lyden og filmen 1-2 cek.[/QUOTE]

Hei

Nightmare, kan du skrive litt om med8er og hvilken erfaringer du har?
    Jeg er på kjøpern, men er usikker på om hvordan den klarer å lage film og tv jukebox rett fra eget grensesnitt. Alle mine filmer er på NAS og stort sette i MKV format, men noe DVD for mat med VOB filer.
    Jeg har tidliger brukt YaDis på min Dune spiller og det er etter mitt skjønn utrollig mye dill og en evig oppdatering er nødvendig siden hver film må scannes av YaDis før Juckebox oppdateres på Dune.

Så om odu kunne skrive noen linjer ville jeg bli veldig fornøyd.

Takker

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nightmare Vis post
    Oppo 93 med gammel firmware kan spille av BD ISO både 2D og 3D, samt DVD ISO. Problemet er at noen filmer med nyere java-menyer ikke kan spiles av (fordi man ikke kan oppdatere spilleren uten å miste ISO støtten). Dette gjelder kun få titler.

Den kan kun spille av ISO fra USB eller E-SATA, det er ikke mulig å spille ISO over nettverk på denne spilleren.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spiller alle typer .ISO over nettverk, korrekt?

Vet du om den har støtte for flytting av tekst ved avspilling av Blu-ray (og eventuelt DVD) .ISO over nettverk? Dette er med tanke på 2,35:1 lerret og tekst som havner utenfor bildet?

Hvordan er eventuelt dine erfaringer med avspilling av .ISO over nettverket? Er det like stabilt som å spille av fra intern harddisk?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Denne spiller alle typer .ISO over nettverk, korrekt?

Vet du om den har støtte for flytting av tekst ved avspilling av Blu-ray (og eventuelt DVD) .ISO over nettverk? Dette er med tanke på 2,35:1 lerret og tekst som havner utenfor bildet?

Hvordan er eventuelt dine erfaringer med avspilling av .ISO over nettverket? Er det like stabilt som å spille av fra intern harddisk?
    Ja den spiller alle iso filer over nettverk. BD med menyer fungerer også og fungerer helt fint over nettverk. Har selv de fleste av mine Bluray.iso på en Nas. På min C-300 kan du ikke flytte tekst på BD.iso men på 720p og 1080p filer går det helt fint.

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der !

kan denne spille av filer som er pakket direkte??
    ------------------------------------------------------------------------------
    B&W 683, 603 S3, HTM61, XP610 & ASW675
    Denon X4000, Rotel 993
    DreamScreen Phantom Vertical Masking 106
    Sony HW50

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop Vis post
    Ja den spiller alle iso filer over nettverk. BD med menyer fungerer også og fungerer helt fint over nettverk.
    Alle reviews jeg har sett av A400, sier at den kun støtter BD-iso uten menyer (dvs. BD-lite). Er dette feil, altså?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har A400 og A410 og de støtter kun BD-lite så vidt jeg kan se.

Men, nå er de til gjengjeld fjellsolide og fungerer glimrende så det er ett greit kompromiss.
    Når jeg en sjelden gang vil åpne menyen på BD så bruker jeg en PC eller henter orginalen i hylla og legger den i spilleren.

Brukte Vidon av 200 en stund på grunn av BD-meny støtte, men det var så mye annet knot med den at jeg gadd ikke beholde den lenge.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått helt bort fra mediaspillere som Popcorn Hour og Dune og bruker nå bare Oppo 105D til å spille BD plater eller så legger jeg alle filmer jeg kan tenke meg å se igjen inn på en 16TB WD EX4 "server" og spiller de av via nettverk. Legger da alle filmene inn som .mkv filer og da spilles de akkurat som BD lite fra en Dune eller Popcorn Hour. Dette fungerer helt glimrende og jeg kommer ikke til å kjøpe en Dune eller annen media spiller igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Open Hour Chameleon 4K / Ultra HD Mediaplayer

Har nettopp bestilt denne spilleren fra Syabas, som også står bak Popcorn Hour.
    Denne synes jeg ser meget bra ut, men det gjenstår jo å se hvordan FW etc er og ev. oppdateres.
    Dette har jo vært en stor utfordring tidligere ...

Har per i dag 3 Dune spillere med yaDIS, men synes denne, med integrert XBMC, Android etc så bra ut.

Facebook:
    https://www.facebook.com/openhourlab

AVS Forum:
    http://www.avsforum.com/forum/32-the...ia-player.html

Test:
    https://www.youtube.com/watch?v=7aKSNCqzZp8

Sendes fra HK, + at den nok skal innom tullen, så tar vel noen
    uker til jeg har den, men kan legge ut litt info når jeg har testet ...

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Chamelon'en så spennende ut. Håper du orker å gi en liten review av den, enten her eller i egen tråd.

15. Takk ThomasOslo takket for denne posten
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TwoRE Vis post
    Open Hour Chameleon 4K / Ultra HD Mediaplayer

Har nettopp bestilt denne spilleren fra Syabas, som også står bak Popcorn Hour.
    Denne synes jeg ser meget bra ut, men det gjenstår jo å se hvordan FW etc er og ev. oppdateres.
    Dette har jo vært en stor utfordring tidligere ...

Har per i dag 3 Dune spillere med yaDIS, men synes denne, med integrert XBMC, Android etc så bra ut.

Facebook:
    https://www.facebook.com/openhourlab

AVS Forum:
    Official Announcement Open Hour - Chameleon 4K Ultra HD Open OS media player - AVS Forum

Test:
    https://www.youtube.com/watch?v=7aKSNCqzZp8

Sendes fra HK, + at den nok skal innom tullen, så tar vel noen
    uker til jeg har den, men kan legge ut litt info når jeg har testet ...
    Hvordan går det med testingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal Vis post
    Hvordan går det med testingen?
    Noen erfaringer:

For min del sammenligner jeg den litt med de boksene jeg har fra før: 3x Dune.
    Disse bruker jeg sammen med programmet yaDIS, som filmdatabase.
    Dune boksene fungerer egentlig veldig bra - spiller av alt jeg har av filer inkl BD-ISO med menyer.

Grunnen til at jeg ville teste Chameleon var at denne kjørte Android og hadde mulighet for apps etc.
    Billedkvaliteten og lydkvaliteten på spillerne er slik jeg opplever det i favør av Dune-boksen.
    Bildet oppleves mye bedre på Dune, med skarpere bilde og mer "smell" i fargene.
    Lyden er ikke optimal enda på Chameleon, mangler ordentlig HD-lyd, men det er rapportert at skal komme?

Chameleon har til nå spilt av alt jeg har testet, mkv (720 og 1080), DVD-ISO og HD-DVD (TS-filer).
    Ikke testet BD / BD-ISO. 3D er ikke aktuelt for meg så det er ikke testet.

Den store fordelen med Chameleon er jo app'ene:
    Har installert NRK som fungerte fint - kun arkivet - direkte fungerte ikke. Testet serien "Kampen om tungtvannet" - bra kvalitet. Går muligens å kjøre NRK "direkte" gjennom en nettleser.

TV2 SUMO fungerte ikke - fikk opp melding om at boksen måtte "rootes" e.l. Muligens greit gjennom nettleser ?

VG-TV ble installert, men ikke testet - regner med at dette fungerer greit.

XBMC/SPMC fungerte fint - delte film via SMB og de la seg fint inn i en filmdatabase.

Installerte også en del add-on's via SPMC som gjorde at en kunne "streame" film, tv-serier og live-tv - varierende kvalitet.

Netflix - som var en grunnene til at jeg ville sjekke denne boksen - fungerte bra i SD/HD - fungerer ikke i 4K enda, men det betyr ikke så mye for meg.

Hvis det er noe mer du lurer på - vil at jeg skal teste - gi beskjed så skal jeg prøve ...?

Kan forresten legge til at byggekvaliteten var meget bra. Boksen er uten vifte og helt lydløs.
    Responsen er også meget bra. Kjøpte en trådløs Airmouse med tastatur i tillegg - dårlig
    rekkevidde, men et must ift til nettleser etc.

T.
    Sist endret av TwoRE; 01-10-2015 kl 02:13

18. Takk TBJ takket for denne posten
    Liker TBJ har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe meg en Mede8er spiller, hvilken anbefalles? Skal spille fra nas, bd iso og mkv + 3D.

Av en eller annen grunn er 1000x billigere på avshop en 800 på netonnet, hva er forskjellen egentlig?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en Cloud Media VTEN 4K, og den spiller alle film og lydfomater jeg har testet, inkludert DTS MasterHD og Dolby True HD. Spiller av via nettverk, og har stort sett rippet filmene til ISO, men også noe mkv. Den indekserer selv filmer, og legger til cover art og all annen interessant info. Kan styre den både med iPad og medfølgende fjernkontroll.

Cloud Media - Cloud Media - Popcorn Hour, Popbox, FreeOTT and 1OTT

21. Takk tomsavini takket for denne posten
    Liker tomsavini har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en cloud Media Vten 4K og helt enig med Gorm :-)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en spennende boks det - kan man kjøre yaDis på den? Har dune fra før, hadde vært greit å fortsette på samme jukebox.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. HTPC/media streamer med analog 7.1
    By svar in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 10-14-2012, 14:07
  2. BD spiller /media streamer
    By Golden in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 05-01-2012, 23:33
  3. Finnes forsterker med media streamer?
    By aregar in forum Receivere/forsterkere
    Siste melding: 04-03-2011, 16:47
  4. Plasma med dig.tuner og media streamer
    By huyazo in forum TV-apparater
    Siste melding: 07-31-2008, 20:13
  5. Hvor kjører man kanalsøk i Vista Media Center?
    By Molby in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-2008, 00:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •