Netflix hakker bigtime på PS3 -- Råd om ny mediaspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Netflix hakker bigtime på PS3 -- Råd om ny mediaspiller

**ARRGH** Jeg sliter noe innmari med at bildet hakker så enormt på Netflix kjørt på PS3. Hjelper lite med SuperHD når bildet er så stakkato at man får vondt i øynene! Dette er spesielt tydelig på min HW50 PJ (MotionEnhancer hjelper ikke, den går helt i frø).

Såvidt jeg klarer å forstå så skyldes dette at PS3 kjører 60p ut, mens Netflix ikke klarer å levere nok bilder tidsnok, eller at frameraten i Netflix er inkompatibel med 60p. Jeg finner ingen måte å endre dette på PS3. Jeg kan ikke forstå at det skal være slik, men begynner å vurdere å gi opp PS3-en som mediaspiller. Netflix fra PC gir ikke SuperHD eller 5.1 lyd, så det er heller ikke en opsjon.

Så:

Finnes det noen som har anbefaling til en mediaspiller som kan:

Apps:
    - Netflix m/SuperHD og 5.1 lyd
    - DLNA mediaspiller for video (MKV + ISO)
    - NRK nett-TV (finnes dette på noen mediaspillere?)
    - Webleser

HW-messig:
    - HDMI ut selvsagt
    - Helst Gbit-ethernet, men 801.11n kan funke det også
    - Interface til trådløst USB-tastatur ønskelig, ikke et must
    - Web eller mobil-fjernkontroll

Grunnen til at jeg ønsker NRK nett-TV og webleser er fordi da kan jeg kvitte meg med den store gamle HTPC'en jeg har.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sånn for og ha spurt.
    Sletta alle mulige cacher og reinstallert appen ?
    Testet ps3'n opp mot en vanlig tv ?

Svogers sier han må regelmessig slette hele appen og laste ned på ny, men dette var hovedsaklig for at netflix appen ofte ikke godtar login eller ikke klarer og avspille noe materiale.

De har vel nylig sluppet ny GUI (fått den hos meg og er så langt ikke noe stort fan av den) mulig det har oppstått noe rusk i cachen under dette, dog funker ok hos meg.

Første jeg tenker da som klarer mesteparten, men ikke alt av det du lister opp men sikkert ikke alt, er en Oppo 103d, den har vel ikke DLNA støtte, men går heller rett på vanlige nettverks shares og spiller av det den kan som er stort sett det meste forutenom ISO filer, koster like mye som en relativt gaming kapabel htpc da (om du importer, ca 5k med moms) :\

Personlig synes jeg dd+ surround lyden fra netflix høres ut som en komprimert blikk boks og jeg foretrekker derfor stereo, superhd virker som helt vanlig 1080p, men med et ganske aggresivt og 'billig' skarphets filter på så om jeg kunne valgt hadde jeg heller valgt et mer vanlig fullhd bilde.

Billigst er vel og beholde HTPC'n og teste en billig bd spiller med DLNA og netflix, mener jeg kjøpte en slik en til min mor for en knapp 500 lapp i sommer :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noe sted om du kjører Ethernet med kabel eller trådløst?
    Har netflix på PS3 her og måtte over på kabel for å få jevn flyt.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var prosjektoren som forventet en jevn strøm. Riktig innstilling og det løste seg. Se her: http://avforum.no/forum/showthread.p...r-p%C3%A5-HW50

Men kjører Gigabit kablet ethernet forøvrig. Eneste som er stødig nok.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Mediaspiller for spotify og netflix
    By anmoe in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 2
    Siste melding: 07-03-2013, 20:05
  2. WII U! Netflix!
    By dudeeven in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 8
    Siste melding: 12-10-2012, 20:56
  3. netflix
    By storv in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-19-2012, 18:29
  4. BenQ PE7800 skuffet!! (bigtime)
    By Thlian in forum Digitale projektorer
    Svar: 53
    Siste melding: 11-03-2004, 14:08

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg