Førstegangskjøp, mediaspiller til under tusenlappen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangskjøp, mediaspiller til under tusenlappen

Hei, ny bruker her! Har prøvd å søke litt rundt på forumet, men spør siden jeg ikke føler jeg helt har funnet infoen jeg er ute etter.

Tenkte det kanskje er greit med litt bakgrunn og behov, så spørsmålene mine får litt mer kontekst.
    Jeg jobber som lydtekniker, men har et ganske så beskjedent oppsett i min lille Osloleilighet. 27" dum-TV, billig stereo Denonforsterker og to Dali 104.
    Planen på lengre sikt er jo å oppgradere gradvis, men det fungerer hittil overraskende bra mtp. kvaliteten på utstyret.

Jeg ser etter den greieste måten å streame rippede DVD'er til TV'en fra Seagate Central 2TB. Eier ikke en eneste Blu Ray, så det er ikke snakk om store bitrater.
    Netflix og Spotify er også ønsket, og mulighet for å legge inn apper er jo et pluss.
    Synes det blir klønete å skru på PC for dette, eller å dra kabel med MHL-adapter bort til tablet'en, så en dedikert mediaspiller ser ut til å være løsningen.

Jeg trenger ikke intern disk eller Wifi, heller bred formatstøtte og stabil drift.

WD TV Live gen3 er hittil det sterkeste valget, men er litt usikker etter å ha lest om at den kan være treig. Har sett et par videoer om den på Youtube, og synes responsen virker grei nok. Er det menynavigering som er problemet, eller går det i innlastingstider og slikt?
    Klarer ikke helt å se om den faktisk er treig eller om folk er kresne, og det virker som at det kanskje er en del mandagseksemplar der ute etter rimelig sprikende brukererfaringer.
    WD TV Play virker også morsom, men den har ikke støtte for DTS..