Førstegangskjøp, mediaspiller til under tusenlappen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangskjøp, mediaspiller til under tusenlappen

Hei, ny bruker her! Har prøvd å søke litt rundt på forumet, men spør siden jeg ikke føler jeg helt har funnet infoen jeg er ute etter.

Tenkte det kanskje er greit med litt bakgrunn og behov, så spørsmålene mine får litt mer kontekst.
    Jeg jobber som lydtekniker, men har et ganske så beskjedent oppsett i min lille Osloleilighet. 27" dum-TV, billig stereo Denonforsterker og to Dali 104.
    Planen på lengre sikt er jo å oppgradere gradvis, men det fungerer hittil overraskende bra mtp. kvaliteten på utstyret.

Jeg ser etter den greieste måten å streame rippede DVD'er til TV'en fra Seagate Central 2TB. Eier ikke en eneste Blu Ray, så det er ikke snakk om store bitrater.
    Netflix og Spotify er også ønsket, og mulighet for å legge inn apper er jo et pluss.
    Synes det blir klønete å skru på PC for dette, eller å dra kabel med MHL-adapter bort til tablet'en, så en dedikert mediaspiller ser ut til å være løsningen.

Jeg trenger ikke intern disk eller Wifi, heller bred formatstøtte og stabil drift.

WD TV Live gen3 er hittil det sterkeste valget, men er litt usikker etter å ha lest om at den kan være treig. Har sett et par videoer om den på Youtube, og synes responsen virker grei nok. Er det menynavigering som er problemet, eller går det i innlastingstider og slikt?
    Klarer ikke helt å se om den faktisk er treig eller om folk er kresne, og det virker som at det kanskje er en del mandagseksemplar der ute etter rimelig sprikende brukererfaringer.
    WD TV Play virker også morsom, men den har ikke støtte for DTS..

Apple TV hadde vært kult, men den kan tydeligvis ikke spille av direkte fra NAS. Eier ingen andre Appleprodukter heller, og det blir litt vel mye å kjøpe en iPad/iPod touch for å få det opp og stå.

Dune HD TV-102 har jeg også sett på, men finner ikke så mye info om hvordan den er i bruk. De dyrere modellene virker det som at folk liker, men er det noen som vet om denne vil gjøre jobben? Er Netflix/Spotify/etc. mulig på denne?

Mede8er er et navn jeg ser går igjen her, tilsvarende spørsmål ang. disse som med Dune HD..

Blu Ray-spillere med smart TV-funksjonalitet, altså til under tusenlappen. Dette vil jo i samme slengen erstatte en fullt fungerende DVD-spiller, som nå om dagen har jobben med å spille CD'er.
    Så det står og faller på hvorvidt smart TV-delen og streaming fra disk overgår dedikerte mediaspillere. Er det noen spillere i denne prisklassen som er verdt å kikke på? Jeg er helt blank her..

Andre dedikerte mediaspillere? Er bøtter og spann med spillere til under tusenlappen, fra mer og mindre kjente fabrikanter. Noen som er verdt å sjekke ut?

XBMC-løsninger vurderer jeg ikke i det hele tatt, siden det ser ut til å være knotete å få Netflix og Spotify til å funke, og for å få fjernkontrollstøtte. Jeg knota meg lei av Linux for et par år siden, og vil heller ha noe som fungerer ut av boksen. Tviler også sterkt på at TV'en støtter HDMI-CEC.

HTPC er heller ikke så aktuelt, vil ha noe enklere. Det tror jeg fruen setter pris på og!

Beklager mye rør fra en mediaspiller-noob, og håper noen orker å lese den store tekstblokken min og har noen gode råd!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen skal du alltids være.

Du har jo allerede gjort ganske mye research, og billigste er kanskje en bd spiller med smart funksjoner, de fleste av disse skulle ha netflix app og DLNA funksjon.

Den beste netflix appen jeg har verdt borti må være den i ps3 som også kan benytte seg av dlna, men denne koster fort dobbelte av budsjettet ditt og det er jo litt teit og bruke en håndkontrol til og styre med :-P

Jeg har ikke selv testet Wd tv men tror den skal kunne gjøre detemste av hva du trenger, men aner ikke om den støtter netflix.

Enkleste løsning er kanskje og gå for en bd spiller med netflix også kopiere de rippede filene fra pc'en over på en ekstern disk du plugger i denne. Da trenger du ikke slå på pcen for og se dette.
    For cd spilling hadde jeg beholdt den spilleren du har, du skal jo litt opp i pris for og få analoge utganger på bdspillere og blir jo keikete og måtte ha tven på for og spille musikk.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg har etter hvert blitt ganske manisk på å gjøre research av ting før jeg kjøper, har nok hatt et par bomkjøp for mange opp gjennom.

Begge WD-boksene støtter Netflix, så langt jeg ser. Etter dagens behov klarer jeg meg uten DTS-støtte, og da er WD TV Play mer aktuell igjen. Har lest om en del software-problemer på WD-bokser, men samtidig virker det som at WD er flinke til å komme med oppdateringer, i hvert fall med WDTV Live.

PS3 blir vel på grensa til en HTPC, pluss at det blir klønete med ekstra kontroller (har Harmony Touch til alle enhetene mine, men den har ikke RF). Og så har jeg brukt så mye penger på spill-PC og Steam allerede, haha!

Ang. Blu Ray-spiller: Det er sant når du sier det, er avhengig av at det jeg spiller CD på har analog ut, med mindre den har s/pdif. Og jeg liker ikke så godt å ha to enheter som gjør den samme jobben, så det blir kanskje ikke en BD-spiller da. Får heller kjøpe en skikkelig bra en om behovet melder seg med tiden.

Dune HD eller Mede8er så ikke ut til å ha mulighet for Netflix/Spotify..

Er det noen gode valg jeg overser?

Noen WDTV-eiere som kan dele erfaringer?

Newcomer fsanden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roonar
    Takk for svar!

Jeg har etter hvert blitt ganske manisk på å gjøre research av ting før jeg kjøper, har nok hatt et par bomkjøp for mange opp gjennom.

Begge WD-boksene støtter Netflix, så langt jeg ser. Etter dagens behov klarer jeg meg uten DTS-støtte, og da er WD TV Play mer aktuell igjen. Har lest om en del software-problemer på WD-bokser, men samtidig virker det som at WD er flinke til å komme med oppdateringer, i hvert fall med WDTV Live.

PS3 blir vel på grensa til en HTPC, pluss at det blir klønete med ekstra kontroller (har Harmony Touch til alle enhetene mine, men den har ikke RF). Og så har jeg brukt så mye penger på spill-PC og Steam allerede, haha!

Ang. Blu Ray-spiller: Det er sant når du sier det, er avhengig av at det jeg spiller CD på har analog ut, med mindre den har s/pdif. Og jeg liker ikke så godt å ha to enheter som gjør den samme jobben, så det blir kanskje ikke en BD-spiller da. Får heller kjøpe en skikkelig bra en om behovet melder seg med tiden.

Dune HD eller Mede8er så ikke ut til å ha mulighet for Netflix/Spotify..

Er det noen gode valg jeg overser?

Noen WDTV-eiere som kan dele erfaringer?

Dette var ikke lett, under 1k og du vil ikke ha xbmc og den skal være rask
    det er ikke så mye og velge på som er bra og billig som ikke ligner på xbmc.
    Eneste eg har funnet som støtter det meste er philips HMP serien det skader ikke og prøve en, di er billige og det går ann og levere den tilbake viss du ikke er fornøyd

link til en av di Gled deg over Netflix og Youtube på TVen - Philips HD-mediespiller HMP2000 - YouTube
    Philips Hjemmevideo, Lyd og bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roonar Vis post
    Hei, ny bruker her! Har prøvd å søke litt rundt på forumet, men spør siden jeg ikke føler jeg helt har funnet infoen jeg er ute etter.

Tenkte det kanskje er greit med litt bakgrunn og behov, så spørsmålene mine får litt mer kontekst.
    Jeg jobber som lydtekniker, men har et ganske så beskjedent oppsett i min lille Osloleilighet. 27" dum-TV, billig stereo Denonforsterker og to Dali 104.
    Planen på lengre sikt er jo å oppgradere gradvis, men det fungerer hittil overraskende bra mtp. kvaliteten på utstyret.

Jeg ser etter den greieste måten å streame rippede DVD'er til TV'en fra Seagate Central 2TB. Eier ikke en eneste Blu Ray, så det er ikke snakk om store bitrater.
    Netflix og Spotify er også ønsket, og mulighet for å legge inn apper er jo et pluss.
    Synes det blir klønete å skru på PC for dette, eller å dra kabel med MHL-adapter bort til tablet'en, så en dedikert mediaspiller ser ut til å være løsningen.

Jeg trenger ikke intern disk eller Wifi, heller bred formatstøtte og stabil drift.

WD TV Live gen3 er hittil det sterkeste valget, men er litt usikker etter å ha lest om at den kan være treig. Har sett et par videoer om den på Youtube, og synes responsen virker grei nok. Er det menynavigering som er problemet, eller går det i innlastingstider og slikt?
    Klarer ikke helt å se om den faktisk er treig eller om folk er kresne, og det virker som at det kanskje er en del mandagseksemplar der ute etter rimelig sprikende brukererfaringer.
    WD TV Play virker også morsom, men den har ikke støtte for DTS..

Apple TV hadde vært kult, men den kan tydeligvis ikke spille av direkte fra NAS. Eier ingen andre Appleprodukter heller, og det blir litt vel mye å kjøpe en iPad/iPod touch for å få det opp og stå.

Dune HD TV-102 har jeg også sett på, men finner ikke så mye info om hvordan den er i bruk. De dyrere modellene virker det som at folk liker, men er det noen som vet om denne vil gjøre jobben? Er Netflix/Spotify/etc. mulig på denne?

Mede8er er et navn jeg ser går igjen her, tilsvarende spørsmål ang. disse som med Dune HD..

Blu Ray-spillere med smart TV-funksjonalitet, altså til under tusenlappen. Dette vil jo i samme slengen erstatte en fullt fungerende DVD-spiller, som nå om dagen har jobben med å spille CD'er.
    Så det står og faller på hvorvidt smart TV-delen og streaming fra disk overgår dedikerte mediaspillere. Er det noen spillere i denne prisklassen som er verdt å kikke på? Jeg er helt blank her..

Andre dedikerte mediaspillere? Er bøtter og spann med spillere til under tusenlappen, fra mer og mindre kjente fabrikanter. Noen som er verdt å sjekke ut?

XBMC-løsninger vurderer jeg ikke i det hele tatt, siden det ser ut til å være knotete å få Netflix og Spotify til å funke, og for å få fjernkontrollstøtte. Jeg knota meg lei av Linux for et par år siden, og vil heller ha noe som fungerer ut av boksen. Tviler også sterkt på at TV'en støtter HDMI-CEC.

HTPC er heller ikke så aktuelt, vil ha noe enklere. Det tror jeg fruen setter pris på og!

Beklager mye rør fra en mediaspiller-noob, og håper noen orker å lese den store tekstblokken min og har noen gode råd!
    Jag vet inte hur långt du kom med detta projekt, men jag satt i samma båt som dig och var i grunden less på pc, problem, codecs och annat när det gäller film. Det slutade med att jag skaffade en Samsung BluRay.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1724845

Det är få saker den inte har stöd för, men framför allt har den en stabil app för Plex som du installerar antingen på din pc eller på ditt NAS om det finns stöd för det. Personligen hade jag installerat det på PC, men delt innehållet från din NAS.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du sier tusenlappen men om du legger til litt vil du nok få en annen opplevelse enn de rimeligste som i mine øyne kan være trege og ubrukelige. Selv har jeg en Dune 3D og selv denne er ikke perfekt men langt bedre enn de rimeligere klassene av de jeg har prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har WDTV live..
    Den funker fint til å se på filmer og stæsj du har lagret på en disk, pc, whatever...

Den tar alt av formater, undertekst osv.

Har slitt litt med at den har mistet kontakt med laptopen min over trådløst nett.
    Den har fryst flere ganger. Ikke så ofte at jeg har knust den med hammeren enda.

Kjøpte en apple tv fordi jeg ville ha youtube på tv. (wd appen suger.)
    Brukergrensesnittet er mye bedre, og funker veldig bra sammen med ipad/iphone. (jeg har ipad, og andorid tlf.)
    Til gjengjeld umulig å se på filmer/serier fra andre steder enn itunes...

Hadde jeg valgt i dag, hadde jeg testa en slik Android device. Ser ut som en stor usb pinne. virker som det siste nye. søk på android hdmi stick ellerno.
    Regner med den samarbeider bra med

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan annbefale WDTV live, men sikler litt på apple tv med jailbreak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aah, endelig kan jeg svare!
    Takk for gode innspill og råd, dette forumet skal jeg benytte meg mer av!

Forumet ble oppdatert da jeg skulle til å komme med svar til fsanden, og det gikk ikke å kommentere innlegg lenger..
    Det som har skjedd var at jeg først kjøpte en WDTV Play. Denne var så treig at jeg irriterte meg grønn, og den klarte ikke å streame 720p video via NAS over kablet nettverk en gang uten å hakke, og undertekster falt ut i ett sett. Tror kanskje det var noe galt med den. Da jeg returnerte den på åpent kjøp sa jeg at jeg hadde problemer med den, to-tre dager etterpå så jeg den på demosalg til en femtilapp billigere..

For å prøve å løse streamingproblemet ved å gå fra den gamle B/G-ruteren en N-ruter (N66U Dark Knight), men det hjalp ikke. Beholdt riktignok rutern, den var jo genial!

Så kjøpte jeg en WDTV Live, og denne gjør absolutt jobben!
    Litt treig, men jeg overlever.
    Til streaming fra NAS bruker jeg DLNA med Android-tableten med appen BubbleUPnP. Med denne kan jeg velge film, spole og pause og gjøre alt jeg trenger uten å måtte trykke rundt på WDTV'en.
    Dette funker som ei kule, bortsett fra at WDTV'en ikke klarer gapless musikkavspilling.

Netflix-appen er treig, men gjør jobben. Har ikke hatt noen som helst problem med avspilling, så det er absolutt godkjent.

Youtube-appen suger, haavardk er spot on der! Man kan linke med en pc/tablet/mobil, men det er rimelig klønete og funker bare sånn passe, og av og til er det bare kåling.

Får kanskje kjøpe en Chromecast for å få mer behagelig interfacing på Netflix og Youtube, men jeg lider hittil ingen nød. Har TV out på tablet'en om det trengs.

Kikka også på Android-dongler, men fant ikke noe som føltes trygt nok til å satse på. Kanskje det blir noe sånt i fremtiden, men akkurat nå trives jeg godt med WDTV'en!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •