NRK uten full HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK uten full HTPC?

Spørsmålet burde kanskje vært: Finnes det en mediespiller som er bortimot like god som en HTPC?

Jeg anskaffet en HTPC i den tro det at dette ville være løsningen på alt, dvs. streaming av innhold fra internett (NRK nett-TV, Netflix etc.), streaming fra andre PC-er i samme windows-hjemmenettverk (evt. NAS/nettverks-HD) eller lokal lagringskapasitet med delingsmulighet. Dessuten mulighet for å spille nær sagt alle format.
    Sannheten er at en PC ble for tungvint. Lang oppstartstid fra kald PC, mye generell «windows-fikling» og «windows-venting» og litt trøbbel med fjernkontrollen. Derfor har denne havnet på et gjesterom. Musikk spilles nå fra en Squeezebox Touch. Så var det videoer da… For at kone og barn skal bli fornøyde må det fungere raskt og knirkefritt hver gang og være lett å bruke med fjernkontroll.

Jeg har forstått det slik at dersom man skal kunne se på NRK gjennom en mediespiller-boks må denne kunne kjøre noe som heter XBMC som visstnok har mulighet for en NRK-utvidelse. (Netflix ser ut til å være standard på nesten alt som finnes).

Nå har jeg lett på nettet til øyet har blitt stort og vått, men lurer fortsatt på: Hvilke gode mediespillere har følgende egenskaper:
    1. Lokal lagring med innholdsdeling eller (enkel) mulighet for å koble seg på nettverks-HD / NAS?
    2. Leser de fleste format.
    3. Kan streame fra NRK og CanalDigitalGo
    4. Kan streame fra YouTube/Netflix (sikker lett å få til på de fleste).

Jeg har selvsagt plukket meg ut noen aktuelle kandidater, men unnlater å nevne disse for å holde spørsmålet åpnet På dette forumet er det mye kompetanse som ikke må båndlegges eller forledes av en 44 år gammel manns fordommer og manglende kunnskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at denne tråden er litt gammel og at du ikke har fått noe svar, so here goes:

Ikke gi opp HTPC løsningen riktig enda, hvis dette blir satt opp riktig så trenger du ikke fikle mye i Windows.
    Alt kan styres fra et program, og en nettleser. Jeg bruker Mediaportal og bruker dette til følgende:
    TV(Canal Digital Kabel),DVD, BluRay, Filmer, Tv-serier, Netflix, HBO, NRK nett tv, Canal digital GO, BBC nett tv, Tv3 Nett tv. Kan selvfølgelig brukes til musikk, fotofremvisning og andre ting også men jeg bruker andre system for musikk.
    Alt blir kontrollert fra Logitech Harmony Ultimate Fjernkontrol og Logitech DiNovo mini Tastatur(for nettbaserte tjenester)
    Det er klart, det er endel jobb å få satt opp alt dette riktig, men når det først er gjort så fungerer det meget bra. Kjerring og unger betjener dette uten problemer.

Jeg har gått motsatt vei i forhold tll deg og prøvd flere Mediaspillere uten å bli helt fornøyd. Jeg vil ikke anbefale noen mediaspillere da bortimot samtlige har svakheter som en kan lure seg unna med en PC.
    Hvis du vil gi det en sjanse så er det bare å spørre hvis du lurer på noe.
    Sist endret av terraluna; 10-24-2013 kl 01:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •