Hei!
Jeg og kjæresten har akkurat flyttet inn i ny leilighet, og tenkte å spare penger ved å ikke ha tv-abonnement. Istedenfor ønsker vi å kunne streame fra netflix, nrk nett-tv osv. og å se filmer. Det vi lurer på er hva som er den beste trådløse måten å gjøre dette på, altså uten at vi trenger å koble dataen til tven med en hdmi-kabel.

Vet det går an vha. playstation, men vi vil vente til 4en kommer ut, så det er ikke aktuelt helt enda. Så vi vurderer å skaffe oss en form for media-spiller. Og da har vi disse kriteriene:

Ting som er viktig at går an:
- Å streame filmer vi har lastet ned på dataen, og helst at man skal kunne bruke dataen samtidig. Enten om dette da f.eks går via et nettbrett, eller en ekstern harddisk.
- Å kunne få tekst på filmene
- Skal kunne se netflix
- Skal kunne se nrk nett-tv, tv3-play, tv2 sumo o.l.
- Skal kunne spille av musikk

Ting som hadde vært kjekt, men ikke like viktig:
- Å kunne bruke amerikansk netflix
- Å kunne laste inn info om filmene
- Bra interface
- Å kunne se bilder

Ting vi har som kan "brukes" til dette er såklart en tv, to macbooks, to iphoner, ekstern harddisk og vi vurderer å skaffe oss et nettbrett.

Vi har sett litt på ulike spillere, som apple-tv, WD-live, Boxee Box, men vil gjerne høre om dere har noen råd. Noe av det jeg f.eks ikke liker på apple-tv er at man må legge filmer inn i itunes for å kunne streame de. Det gjør f.eks at man ikke kan legge på tekst. Jeg prøvde å bruke VLC-streamer, på Apple-TVen til foreldrene mine, men det funket ikke. Verken fra iphone eller ipad. Så det virker som det er litt knotete å få til. Det jeg derimot liker er at man kan streame nrk via Airplay.

Så ja, input please!