Bytte ut Squeezebox Duet, men med hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Squeezebox Duet, men med hva?

Svært sjeldent jeg benytter meg av filer lagret lokalt på serveren, det meste går i streaming i fra Spotify og Wimp, og det er funksjonen jeg ønsker å få på plass i stuen.

Så da er jeg ute etter en lite boks som jeg enkelt kan styre med nettbrett/mobil og som lar meg velge sanger i fra Spotify og Wimp til en felles liste. I tillegg må den selvsagt kunne spille av spillelister jeg har på spotify og wimp.

I grunn er Squeezebox Duet perfekt sammen med Wimp, men er ikke støttet av Spotify så da trenger jeg ett bedre alternativ.

Alt skal kobles opp mot forsterkeren i stuen, og grensesnitt på styring via nettbrett/mobil må være enkelt slik at fruen og andre kan styre det også uten min hjelp.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kan se ut som at Sonos ligger godt over det jeg ønsker å bruke av penger på dette. Må jeg virkelig opp i det mangedobbelte av hva jeg ga for Duet en gang i tiden for å få dette til?

Finnes ikke en oppdatert utgave av Duet som gjør som jeg ønsker?

Edit: Ser at Duet koster en liten formue for tiden også. Hva som gjør at prisen på denne type produkter har steget så alvorlig de siste årene? Ganske sikker på at jeg betalte under 1000,- for min Duet da den ble kjøpt inn.

Hva av Sonos er det jeg trenger? Ser de har mange produkter.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos helt klart..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvilken Sonos?

Play, connect, bridge?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til det bruk du beskriver trenger du, Sonos Brigde (kobles til router) og en passiv spiller for å koble til anlegget SONOS CONNECT Trådløs musikkavspiller
    Sonos støtter Wimp og spotify, og har en kjempefin app for å styre den med.

Stikk innom nærmeste Hifiklubben og be om demo 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Redd det blir litt i dyreste laget med Sonos, men får ta turen innom Hifiklubben å se om jeg blir overbevist:-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Til det bruk du beskriver trenger du, Sonos Brigde (kobles til router) og en passiv spiller for å koble til anlegget SONOS CONNECT Trådløs musikkavspiller
    Sonos støtter Wimp og spotify, og har en kjempefin app for å styre den med.

Stikk innom nærmeste Hifiklubben og be om demo 8-)
    Sonos Brigde blir overflødig dersom du har mulighet for å kable sonos connecten.

Til trådstarter. Det er ingen alternativer som er like god, brukervennlig, idiotsikkert, og til samme pris som sonos. Har selv hatt duet, og det er klasseforskjell på sonos og squeeze

En annen ting med sonos er at du kan spille av forskjellige ting fra spotify/wimp i forskjellige soner. f.eks. spille av 1 spotify sang i en sone, så noe helt annet i et annet rom. Da har du i praksis like mange spotify/wimp kontoer som du har soner til sonos. Det er 99+99kr per mnd spart = 2400 kr i året. . Noe som tilsvarer ca prisen av en Sonos connect alene.

Du har også nettradio som er greit.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Takker for svar. Redd det blir litt i dyreste laget med Sonos, men får ta turen innom Hifiklubben å se om jeg blir overbevist:-)
    Jeg handla på Hifiklubben i Bergen (ser du bor der) for litt over 14 dg siden, kjøpte nye HT. Dyktige og service instillte folk der 8)

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukker fra tid til annen opp Sonos på brukten, da er di faktisk overkommelige i pris

Absolutt verdt pengene i nypris uans. Skal selv kjøpe Sonos etterhvert!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Atv?

Airport express/Apple TV og et nettbrett burde vel kunne gjøre det samme.

Eller hvilken som helst annen airplay server og nettbrett... finnes en del muligheter rundt dette.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så da er jeg ute etter en lite boks som jeg enkelt kan styre med nettbrett/mobil og som lar meg velge sanger i fra Spotify og Wimp til en felles liste. I tillegg må den selvsagt kunne spille av spillelister jeg har på spotify og wimp.

Alt skal kobles opp mot forsterkeren i stuen, og grensesnitt på styring via nettbrett/mobil må være enkelt slik at fruen og andre kan styre det også uten min hjelp.
    Sjekk ut MiniX Neo X5, eller andre Android Stick, eller minipcer. De er like brukervennlige som din mobiltelefon, og kan styres fra denne eller et nettbrett, eller til og med fra en Air Mouse. Alt du kan kjøre på mobil eller nettbrett, kan du kjøre på en slik en.

Kostrer rundt en tusing fra norske butikker, halvparten fra interwebben.

Kobles til anlegget via HDMI eller USB.

Mange vil sikkert fnyse av dette kontra Sonos, men du har helt klart økonomi som et argument.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er noe å si på brukervennlighet med Duet så lenge en velger riktig program til å styre det.

Skal jeg ha sonos i flere rom så må jeg vel også ha en Connect, Play eller annen Sonos enhet i det rommet?

Anlegg og ruter står samme sted, så burde ikke være noe behov for en bridge da. Kan jeg med Sonos legge inn programvare på serveren i hus og spille av filer som ligger lagret der på samme måte som jeg kan på Duet?

Virker på meg som at Sonos og Duet gjør samme ting, wimp, filer lokalt, internett radio osv.

Fant en som selger Bridge og Connect på finn, men synes 2200,- for de to brukt var mye. Ikke så mye mer en må legge på for å få det i fra forhandler.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I grunn er Squeezebox Duet perfekt sammen med Wimp, men er ikke støttet av Spotify så da trenger jeg ett bedre alternativ.
    Duet kan da fint brukes sammen med Spotify med 3parts plugin - funker som snus det :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg fant ut av det nå. Sist jeg prøvde så ga det bare feilmeldinger, men nå ser det ut til å virke utmerket.

Men nå er jeg selvsagt blitt nysgjerrig på Sonos, så må undersøke nærmere der.

Hva ville dere gitt for en bruk connect og bridge?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet fra Duet til Sonos. Jeg har Connect, Bridge og Play5.

Grunnen til at jeg byttet var mye pga Play5 da jeg lenge har hatt lyst på en mulighet til å ta med meg musikken der jeg er. F.eks nå som jeg maler huset så tar jeg med meg Play5 der jeg er. Squeezebox har jo Radio men den er jo veldig liten i forhold.

Et irritasjonenmoment over connecten er at den kun finnes i hvit. Alt annet jeg har er svart så den skiller seg godt ut. Dessuten er den veldig stor i forhold til Duet receiveren.

Bortsett fra litt tilkoblingsproblemer fra tid til annen, fungerer Sonos veldig bra. Brukervennligheten er det heller ikke noe å si på. Du slipper også serverprogramvaren som Duet "må" ha.

Om det er verdt bytte for kun å få de samme mulighetene. Nei
    For framtidig utvidelse av systemet og de muligheter Sonos gir. Ja
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått over fra duet til sonos og angrer ikke et sekund! Alt er enklere og MYE raskere:-) rett og slett genialt:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva ville dere gitt for en brukt connect og bridge samlet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min connect av en kamerat som hadde handlet fra statene. Denne ga jeg ca 2100 for ubrukt.

Da jeg så etter brukte fant jeg bare 1 og den skulle de ha 2500 for. De er sjeldne å finne brukte og prisen pleier å ligge høyt. synes nå jeg.
    Bridge ligger fet flere av ute på finn.no nå. Kan tippe det har med tilbudet Sonos hadde med Play5 + Bridge til prisen av Play5.

Til de bruktprisene jeg har sett så hadde jeg kjøpt nytt.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært sjeldent jeg benytter meg av filer lagret lokalt på serveren, det meste går i streaming i fra Spotify og Wimp, og det er funksjonen jeg ønsker å få på plass i stuen.

Squeezebox Duet støtter Spotify . Triode pluggin modulen fungerer på alle .

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •