Musikkavspiller til 6-7000... Forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikkavspiller til 6-7000... Forslag?

Hei!

Etter å ha lagd tråd om å kjøpe nye høyttalere pga kjedelig lydbilde, så lærte jeg rett og slett i siste liten at det var Apple TV med Spotify som var synderen... Med andre ord så må jeg rett og slett gå til innkjøp av en musikkavspiller som gir litt bedre lyd enn Apple TV via optisk.

Synes ikke det er så veldig mye å velge mellom der ute, da alt skal støtte filmvisning. Jeg skal KUN bruke den til musikk. Planen er å skaffe Wimp når de begynner å streame lossless, så avspilleren må i fremtiden støtte dette.

Foreløpig så er det BlueSound Node som passer, men dette virker temmelig ustabilt. Vet ikke hvordan det er med lydkvaliteten på disse. Har også lest litt om Cambridge Stream Magic 6, men den har foreløpig ikke støtte for Spotify og Wimp (?). Den har også forforsterkermulighet, noe jeg ikke trenger... Kjedelig å legge penger i funksjoner som ikke blir brukt.

Så for å oppsummere: Hva bruker dere til avspilling av musikk? Hvis jeg er villig til å bruke opptil 6-7000 kr på en skikkelig avspiller, hvilke muligheter har jeg da?

På forhånd takk!
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olimaen
    Hei!

Etter å ha lagd tråd om å kjøpe nye høyttalere pga kjedelig lydbilde, så lærte jeg rett og slett i siste liten at det var Apple TV med Spotify som var synderen... Med andre ord så må jeg rett og slett gå til innkjøp av en musikkavspiller som gir litt bedre lyd enn Apple TV via optisk.

Synes ikke det er så veldig mye å velge mellom der ute, da alt skal støtte filmvisning. Jeg skal KUN bruke den til musikk. Planen er å skaffe Wimp når de begynner å streame lossless, så avspilleren må i fremtiden støtte dette.

Foreløpig så er det BlueSound Node som passer, men dette virker temmelig ustabilt. Vet ikke hvordan det er med lydkvaliteten på disse. Har også lest litt om Cambridge Stream Magic 6, men den har foreløpig ikke støtte for Spotify og Wimp (?). Den har også forforsterkermulighet, noe jeg ikke trenger... Kjedelig å legge penger i funksjoner som ikke blir brukt.

Så for å oppsummere: Hva bruker dere til avspilling av musikk? Hvis jeg er villig til å bruke opptil 6-7000 kr på en skikkelig avspiller, hvilke muligheter har jeg da?

På forhånd takk!
    Jeg ville anbefalt Sonos Connect digitalt inn i Hegelen din. Og så har du mulighet til å koble til MACen din om du vil spille high res. Denne løsningen gjør at du slipper unna med 3k.

Geir Arne

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 på sonos connect. Er også mulighet for å koble rca inn på connecten, dersom du trenger det.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Sonos ikke støtter 24 bit. Har sikkert ikke så mye betydning... Men den støtter heller ikke trådløst nett uten å måtte koble til en egen mottaker. Dette var jo upraktisk! Så sånn sett så vil kanskje Bluesound Node være ett bedre alternativ?

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Sonos ikke støtter 24 bit. Har sikkert ikke så mye betydning... Men den støtter heller ikke trådløst nett uten å måtte koble til en egen mottaker. Dette var jo upraktisk! Så sånn sett så vil kanskje Bluesound Node være ett bedre alternativ?
    Hva skal du med trådløst nett? En av sonos boksene må stå koblet trådet nett, så du vil ha online spotify eller wimp, eller radio.

Add on: Sonos vil være mer stabilt enn vanlig trådløst nettverk, og har som regel lengre rekkevidde enn normalt trådløst nettverk.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En snasen htpc alternativt en mac mini med en god dac?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos støtter ikke 24bit. Men som du selv nevner tror jeg ikke dette vil være noe stort savn.

Og ja, Sonos trenger en egen boks(trådløs Sonos-router om du vil) som kalles Bridge. Grunnen til dette er at Sonos lager sitt eget nettverk for å gjøre overføringen mer stabil. All kontroll skjer da via ditt vanlige nettverk, men routeren er kablet til Bridge boksen som sender "Sonos trådløst" ut til respektive bokser.

Innenfor budsjettet ditt mener jeg Sonos nærmest er overlegen konkurrentene, men går man vesentlig opp i pris har man noe frekke løsninger med tilsvarende brukergrensesnitt og vesentlig bedre analogdel. Men da snakker vi fort om enheter som koster det samme som Hegelen din.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tydelig at Sonos er en favoritt her ja! Men hva med Bluesound? Er jo omtrent samme produktet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Simple Audio kan jo også være et alternativ om du vil ha 24bit støtte, men også den mangler støtte for Spotify og Wimp foreløpig.

Med Cambridge StreamMagic får du vel både spotify og Wimp om du streamer via bluetooth fra mobilen din. Krever bluetooth adapter riktignok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har ett godt svar på hvorfor Apple TV via optisk er syndebukken til at spotify låter dårlig på H300?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte selger om akkurat det Iglinstad spør om over her, og han svarte enkelt og greit at det sier seg selv at en boks til 700 kr vil låte dårligere enn en boks til 4-5000... Har visst noe med at apple tv demonterer og monterer signalet x antall ganger før lyden går inn i forsterker. Jeg har absolutt ikke peiling, men det høres veldig logisk ut. Hos meg ble det drittlyd uansett, noe som er litt kjipt på en såpass dyr forsterker...

Men tilbake til tråden! Har altså vært på HiFi-klubben og kjøpt Sonos Connect. Denne er koblet opp og står og spiller nå. Har fått et greit førsteinntrykk! Utrolig grei å sette opp. Skal prøve den fremover, men det blir nok bra! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •