Roku 3 i Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Roku 3 i Norge

Hei!

Jeg har en bror som reiser til US and A i sommer, og lurte på å spørre ham om å kjøpe med seg en Roku 3 til meg.

Etter litt googling har jeg kommet frem til følgende:

For å få fullt utbytte med alt innhold må jeg:

1. Sette opp konto på Roku.com
    2. Velge en amerikansk adresse
    3. Velge en paypal konto som betalingsmiddel

Så er jeg heller usikker..

Det virker som om paypal kontoen må ha en amerikansk adresse også?

Så hvis noen av dere har en Roku, har dere fullt utvalg? 750 kanaler?

Eller får dere bare brukt et fåtall?

Mhv Remi

Newcomer Airoh sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til Notland her på forumet, han har en Roku 3

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dere fullføre tråden?

Litt av vitsen med communitys/forum er felles læring og bevaring av kunnskap!

Håper jeg får informasjonen og på forhånd takk skal du ha

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er PM notland sendte til meg.

"Bruker selv mitt Norsk utstedte Mastercard. Oppgav Min "USA Jetcarrier adresse" som betalingsaddresse. Det gikk helt greit hos Roku.
    Viktig at du har ruteren din tilkoblet med en annen DNS enn IP tilbyderen din sin. Bruker selv Unblock Us. Er viktig at du har lagt inn dette i ruteren din før du aktiverer Roku boksen din med din Amerikanske Roku konto, ellers får du kun et fåtall apper på Roku'en og kontoen din blir låst til Europeisk utvalg dersom du gjør dette feil. Måtte selv opprette ny konto hos Roku etter å ha gjort dette feil i første omgang. Har nå tilgang til alle Appene på Boksen og nesten alle fungerer her i Europa ved bruk av "http://unblock-us.com/" sine tjenester.

Håper dette var til hjelp :-) "

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på å bestille meg en Roku 3, men lurer litt på hvordan dere har løst det med tanke på stråmledningen/adapteren..
    Den som følger med er vel for amerikanske stikkontakter... Bruker dere en form for adapter ?

Flott om dere har noen tips

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Dette er det beste og billigste tipset: http://www.miniinthebox.com/no/eu-pl...FeWQcgoduR8AFQ

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan sette opp Roku streaming box i Norge og sikre seg alle muligher boksen tilbyr

FREMGANGSMÅTE:
    1. Installere un-block-us på en laptop eller PC i husstanden --> http://www.unblock-us.com/ Det er enkelt og koster bare 35,- i måneden (dette er penger du sparer inn ved at du senere kan lage en amerikansk Netflix-konto og få Netflix til bare 50,- i måneden i stedet for 79,- som det koster her i Norge ;-)

2. Sjekke at tjenestene til un-block-us fungerer, her følger du bare instruksene til un-block-us.

3. Siden man ikke kan legge inn DNS eller IP info direkte på Roku boksen så er man NØDT til å legge inn DNS'ene til un-block-us på ruteren. Disse er: Primary DNS: 208.122.23.22 , Secondary DNS: 208.122.23.23
    Alle rutere er litt forskjellige men her kan man finne hjelp i brukerveiledningen til ruteren hvordan DNS paremetere kan endres. un-block-us har også noen gode råd her...

4. Så tar du en smart phone eller et nettbrett i husstanden og tester at konfigen på ruteren er operativ, her kan du f. eks prøve å streame materiale fra hulu.com (dette er noe du ikke hadde klart pga. regionssperre før du la inn nye DNS adresser fra un-block-us). Klarer du å streame fra www.hulu.com via ruteren med nye DNS adresser så er allt ok og du kan gå videre til punkt 5.

5. Gå til http://www.jetcarrier.com Her skaffer du deg en amerikansk postadresse, det er helt gratis og tar bare 3 minutter. Dette er helt safe og ellers forklart tidligere her på forumet. Skriv ned adresse info og annen info på en lapp så du har denne klar til senere.

6. FØRST NÅ kan du sette strøm på Roku-boksen. Nå følger du bare anvisningene på skjermen og bruksanvisningen til Roku'en. FØRST NÅR DU BLIR BEDT OM Å OPPRETTE EN NY ROKU KONTO GJØR DU DETTE!! (Har du tidligere opprettet en Roku konto kan du bare gå inn å slette denne før du gjør noe annet! Bruker du denne kontoen og linker din nye Roku til denne vil Rokuen din låse seg til Europeisk region og du får bare en brøkdel av kanlaene!!!

7. Under veis i registreringen blir du spurt om du har en Roku konto fra før, her svarer du NEI. Nå fyrer du opp en PC eller laptop så at denne er klar for videre registrering, denne PC'en eller laptopen må være koblet til internett via den ruteren du la inn nye un-block-us DNS adresser på!!

8. Etter hvert i registreringen blir du spurt om hvilket land du kommer fra, her svarer du naturligvis USA ;-)

9. Når du blir bedt om adresseinformasjon så bruker du den adressen du ble tildelt fra jetcarrier.com

10. Når det gjelder registrering av betalingsopplysningerdet var det ingen problemer for meg å bruke mitt norske VISA-kort i Handelsbanken, så man trenger ikke skaffe seg noe amerikansk kredittkort.

11. Etter hvert under registreringen så får du en registreringskode på skjermen, denne koden blir du bedt om å taste inn på en oppgitt internettadresse, bruk ovennevnte pc/laptop til dette. Så går det noen sekunder og du får en bekreftelse at ny Roku-konto er opprettet.

12. Nå er du endelig ferdig!: Bare teste at alt funker ved å laste ned noen kanaler til din nye Roku og len deg tilbake og nyt :-)

Kanaler kan lastes ned direkte via den offisielle Roku Channel list i menyen på Roku'en, men besøk også www.mkvxstream.blogspot.com/ for linker til over 1000 andre "private channels". Disse laster du enklest ned via PC/laptop, de legger seg på Roku kontoen din på nettet og siden vil Roku boksen oppdatere seg neste gang du slår på TV'n bruker Roku'en.

Jeg slet litt i starten når jeg skulle få min nye Roku 3 på nett, men følger du denne listen slavisk så garanterer jeg at du får det til :-)

/miccid
    Sist endret av miccid; 04-19-2014 kl 22:28

8. Liker albakk35 har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPhone brukere bør sjekke ut denne:
    https://itunes.apple.com/us/app/roku...769178101?mt=8

Funker perfekt :-)

/miccid

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei..
    Skal til og installere roku 3 om et par timer.. tror alt skal være på plass ifølge "bruksamvisningen" i tråden her.. Ellers noe spesielt jeg bør huske på om noen vet?

Foresten, noen som vet om det er mulig og ordne seg HBO GO på denne, må jo egentlig velge tv leverandør fra usa for godkjenning før man kan installere dette, men håpet kanskje det var en omvei jeg kunne gå der..??

kommer tilbake med mine erfaringer om jeg får den til og fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool HBO GO via Roku 3 i Norge?

[QUOTE=mrmatti; Foresten, noen som vet om det er mulig og ordne seg HBO GO på denne, må jo egentlig velge tv leverandør fra usa for godkjenning før man kan installere dette, men håpet kanskje det var en omvei jeg kunne gå der..?? kommer tilbake med mine erfaringer om jeg får den til og fungere.[/QUOTE]

HBO GO tror jeg ikke vi klarer i Norge da man må ha et abonnement hos et amarikansk TV selskap. Men HBO Nordic går fint om du allerde har dette abonnementet via et norsk TV selskap. Men å få tilgang til HBO uten et abonnement kan du glemme

/miccid

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kan bekrefte at bruksanvisningen til miccid fungerer som bare juling
    Flotte saker!

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags populære tv-kanaler? Hvor mye koster det i mnd? Hvor kjøper man Roku 3?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma som man får med en normal bluray, feks Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roku har solgt som hakka møkk i statene (mer enn Apple TV), tviler meget sterkt på at salgstallene hadde vært så høye hadde man fått samme dealen via en blurayspiller ;-)

Jeg har også en blurayspiller fra Samsung og kan bekrefte at det er stor forskjell på hva man får tilgang til av innhold. En annen ting er jo hastigheten og brukervennligheten; Både min Samsung Smart TV og blurayspiller er sirup i forhold til Roku'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at Roku'en er satt opp med amerikansk konto, kan man slå av DNS-oppsettet på routeren?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av indahla Vis post
    Etter at Roku'en er satt opp med amerikansk konto, kan man slå av DNS-oppsettet på routeren?
    Neppe, rokuen må kontinuerlig bli sendt til de rette serverne via dns og siden, etter hva jeg får googlet meg til så har ikke roku manuelle ip innstillinger så disse må da komme via ruteren.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger Roku 3 i Norge?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av miccid Vis post
    HBO GO tror jeg ikke vi klarer i Norge da man må ha et abonnement hos et amarikansk TV selskap. Men HBO Nordic går fint om du allerde har dette abonnementet via et norsk TV selskap. Men å få tilgang til HBO uten et abonnement kan du glemme

/miccid
    har du appleTV med amerikansk iTunes kan du nå abonnere på HBO uten å ha kabelTV abonnement der borte.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse Vis post