Roku 3 i Norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av the_c Vis post
    Tenker på å bestille meg en Roku 3, men lurer litt på hvordan dere har løst det med tanke på stråmledningen/adapteren..
    Den som følger med er vel for amerikanske stikkontakter... Bruker dere en form for adapter ?

Flott om dere har noen tips
    Jeg kjøpte min på eBay. Amerikansk adapter ja, men på den jeg fikk var det bare å trekke ledningen ut av adapteren og sette på en gammel mobil adapter med usb utgang. De fleste tv'er i dag har jo også usb-kontakter. OBS: original USB støttter bare 500mA. Så det hender noen ganger at ditt ustyr trenger mer enn det DIN TV kan levere. I så fall er det flust med 1-2 Amperes adaptere i butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på amazon.co.uk - de sender til norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det noen forandring på internett hastighet eller noe annet som blir endret om en endrer dns adressene på ruteren? er ikke noen risiko for at nettet slutter å fungere?

Sitat Opprinnelig postet av miccid Vis post
    FREMGANGSMÅTE:
    1. Installere un-block-us på en laptop eller PC i husstanden --> http://www.unblock-us.com/ Det er enkelt og koster bare 35,- i måneden (dette er penger du sparer inn ved at du senere kan lage en amerikansk Netflix-konto og få Netflix til bare 50,- i måneden i stedet for 79,- som det koster her i Norge ;-)

2. Sjekke at tjenestene til un-block-us fungerer, her følger du bare instruksene til un-block-us.

3. Siden man ikke kan legge inn DNS eller IP info direkte på Roku boksen så er man NØDT til å legge inn DNS'ene til un-block-us på ruteren. Disse er: Primary DNS: 208.122.23.22 , Secondary DNS: 208.122.23.23
    Alle rutere er litt forskjellige men her kan man finne hjelp i brukerveiledningen til ruteren hvordan DNS paremetere kan endres. un-block-us har også noen gode råd her...

4. Så tar du en smart phone eller et nettbrett i husstanden og tester at konfigen på ruteren er operativ, her kan du f. eks prøve å streame materiale fra hulu.com (dette er noe du ikke hadde klart pga. regionssperre før du la inn nye DNS adresser fra un-block-us). Klarer du å streame fra www.hulu.com via ruteren med nye DNS adresser så er allt ok og du kan gå videre til punkt 5.

5. Gå til JetCarrier | SHOP LIKE AN AMERICAN Her skaffer du deg en amerikansk postadresse, det er helt gratis og tar bare 3 minutter. Dette er helt safe og ellers forklart tidligere her på forumet. Skriv ned adresse info og annen info på en lapp så du har denne klar til senere.

6. FØRST NÅ kan du sette strøm på Roku-boksen. Nå følger du bare anvisningene på skjermen og bruksanvisningen til Roku'en. FØRST NÅR DU BLIR BEDT OM Å OPPRETTE EN NY ROKU KONTO GJØR DU DETTE!! (Har du tidligere opprettet en Roku konto kan du bare gå inn å slette denne før du gjør noe annet! Bruker du denne kontoen og linker din nye Roku til denne vil Rokuen din låse seg til Europeisk region og du får bare en brøkdel av kanlaene!!!

7. Under veis i registreringen blir du spurt om du har en Roku konto fra før, her svarer du NEI. Nå fyrer du opp en PC eller laptop så at denne er klar for videre registrering, denne PC'en eller laptopen må være koblet til internett via den ruteren du la inn nye un-block-us DNS adresser på!!

8. Etter hvert i registreringen blir du spurt om hvilket land du kommer fra, her svarer du naturligvis USA ;-)

9. Når du blir bedt om adresseinformasjon så bruker du den adressen du ble tildelt fra jetcarrier.com

10. Når det gjelder registrering av betalingsopplysningerdet var det ingen problemer for meg å bruke mitt norske VISA-kort i Handelsbanken, så man trenger ikke skaffe seg noe amerikansk kredittkort.

11. Etter hvert under registreringen så får du en registreringskode på skjermen, denne koden blir du bedt om å taste inn på en oppgitt internettadresse, bruk ovennevnte pc/laptop til dette. Så går det noen sekunder og du får en bekreftelse at ny Roku-konto er opprettet.

12. Nå er du endelig ferdig!: Bare teste at alt funker ved å laste ned noen kanaler til din nye Roku og len deg tilbake og nyt :-)

Kanaler kan lastes ned direkte via den offisielle Roku Channel list i menyen på Roku'en, men besøk også www.mkvxstream.blogspot.com/ for linker til over 1000 andre "private channels". Disse laster du enklest ned via PC/laptop, de legger seg på Roku kontoen din på nettet og siden vil Roku boksen oppdatere seg neste gang du slår på TV'n bruker Roku'en.

Jeg slet litt i starten når jeg skulle få min nye Roku 3 på nett, men følger du denne listen slavisk så garanterer jeg at du får det til :-)

/miccid

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse Vis post
    Blir det noen forandring på internett hastighet eller noe annet som blir endret om en endrer dns adressene på ruteren? er ikke noen risiko for at nettet slutter å fungere?
    DNS påvirker ikke hastighet, er kun en tjeneste for oversetting mellom ip-adresse og domenenavn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen Vis post
    DNS påvirker ikke hastighet, er kun en tjeneste for oversetting mellom ip-adresse og domenenavn.
    Det er ikke noen risiko forbundet med å forandre dns heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må en nødt å bruke un-block us hele tida når en skal bruke roku, eller vil roku fungere på alt selv om en ikke bruker un-block senere? kan en bruke an annen vpn evnt?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen risiko forbundet med å forandre dns heller?
    Nei. Ikke så lenge det er snakk om en profesjonell aktør i hvert fall. Eneste jeg kan komme på av ulemper ved å bruke DNS-servere som står "langt unna" er at evt. endringer på norske adresser kan ta litt lenger tid å nå ut. Men jeg kan ikke huske at dette noen ganger i min arbeidskarriere har vært noe tema i negativ forstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det til å funke, men hastighet på nettet mitt har nå blitt litt dårligere etter jeg forandra WAN dns adresser virker det som, får dårligere resultat på speedtest og lavere hastighet når jeg laste ned...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som hastigheten på internett er omtrent samme som før likevel...men har problemer med å åpne noen sider, som videoer på VG f.eks? Prøvde ta adblock på pause, hjalp ikke...har dette problemet med at jeg har forandret wan dns adresser? noen som opplever det samme? Innholdet kan ikke vises. Dette skyldes enten nettverksproblemer eller at adblock installert.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som hastigheten på internett er omtrent samme som før likevel...men har problemer med å åpne noen sider, som videoer på VG f.eks? Prøvde ta adblock på pause, hjalp ikke...har dette problemet med at jeg har forandret wan dns adresser? noen som opplever det samme? Innholdet kan ikke vises. Dette skyldes enten nettverksproblemer eller at adblock installert.

Løsningen på det problemet er veldig enkel. Bare legg inn DNS-adressene til din ISP (evt. en annen public DNS) på den maskinen du bruker, så vil disse overstyre de som er lagt inn i routeren. Du kan altså på hver enhet du bruker, fritt velge om du vil bruke en router-tildelt US DNS-adresse, eller manuelt vil legge inn en norsk DNS.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Vet ikke om dette er interessant lengere. Men jeg hadde jo en Roku 3 i drift i flere år og gledet meg stort ovar amazon prime, hulu, netflix us. Aldri problem.
    Nå har jeg oppgradert til Roku 4 og gleder meg ennå mer, endelig UHD! Måtte jo også ha APple tv 4 pga HBO nordic, en får jo ikke alt i samme boks :-O) Derfor står nå en roku 3 på loftet mitt og vil gjerne ha ny eier. Jeg bruker strømconverter (sånn reiseadapter amerikanerne bruker på hotellferie i Europa) på mine Roku, kunne selvfølgelig mekka en gammel 5v lader....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •