Ny mediaspiller som erstatter Boxee

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny mediaspiller som erstatter Boxee

Har hatt Boxee Box en stund nå og har vært veldig happy med at jeg kan se ting på TVen som jeg har lagret på min stasjonære PC i et annet rom. Alt går gjennom det trådløse fiber-nettverket og er helt suverent.

Men jeg ønsker å abonnere på tjenester som Netflix, Viaplay, Sumo og Csports, og her kommer Boxee Box til kort.

Finnes det en mediaspiller hvor jeg kan kombinere streaming fra disse tjenestene + som jeg kan koble opp mot enkelte mapper på en stasjonær PC og streame videofiler herfra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bygge en htpc?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av franko
    Har hatt Boxee Box en stund nå og har vært veldig happy med at jeg kan se ting på TVen som jeg har lagret på min stasjonære PC i et annet rom. Alt går gjennom det trådløse fiber-nettverket og er helt suverent.

Men jeg ønsker å abonnere på tjenester som Netflix, Viaplay, Sumo og Csports, og her kommer Boxee Box til kort.

Finnes det en mediaspiller hvor jeg kan kombinere streaming fra disse tjenestene + som jeg kan koble opp mot enkelte mapper på en stasjonær PC og streame videofiler herfra?
    Xbox eller PS3 gir mye av dette, eller en smart blurayspiller som f.eks. Sony BDP-S790.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Hva med å bygge en htpc?
    Dette måtte jeg google og da er vel min innsikt i dette besvart. De ferdige systemene der koster fra 4500 og oppover noe jeg synes er i meste laget.

Men når jeg aldri har vært borti dette før vil det å bygge mitt eget system være a bridge too far er jeg redd. Men takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Xbox eller PS3 gir mye av dette, eller en smart blurayspiller som f.eks. Sony BDP-S790.
    Leste en review på BD-spilleren og den fikk minus på begrenset nettportal. Den har Netflix, men sier ikke noe om de andre tingene. Og kan jeg strømme ting fra PCen via denne til TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic, men hva er trådløst fiber-nettverk?

Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette måtte jeg google og da er vel min innsikt i dette besvart. De ferdige systemene der koster fra 4500 og oppover noe jeg synes er i meste laget.

Men når jeg aldri har vært borti dette før vil det å bygge mitt eget system være a bridge too far er jeg redd. Men takk for tipset!
    En HTPC trenger ikke være mer enn en laptop (om du har en fra før) og en HDMI kabel, med et program som f.eks XBMC (som boxee baserte sin software på).

Er kanskje ikke 100% optimalt, men bare en slik løsning fungerer mye bedre enn ps3 sin DLNA løsning.

Og kommer man borti problemer så er det mange her som har brukt xbmc i mange år :-)

Det er jo og sånn sett ikke noen forskjell egentlig på en htpc og en vanlig stasjonær pc, kanskje i en litt mindre kasse som og kanskje ser litt bedre ut i stereoracken.

Sjøl har jeg bare strukket en 5m HDMI kabel fra kontor pcen til receiver, og når jeg skal sløve foran glane boksen setter jeg bare over på 'projector' modus og starter xbmc.

Xbmc har og en de beste smartphone fjernstyrings appene jeg har verdt borti så kontroll fra sofaen er ikke noe problem, om man har en android/apple dings av hvilken som helst type.

Er jo selvsagt mye dyrere enn en boxee box, men f.eks komplett.no sin home mini pc (Komplett.no) hadde fungert helt kurant som en HTPC, bare kjøpe en hdmi kabel fra biltema og plugge i tv\receiver

Da vil jo også pc'en kunne brukes på tven som en vanlig pc og om man trenger og google eller vise noe på youtube i plenum.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en review på BD-spilleren og den fikk minus på begrenset nettportal. Den har Netflix, men sier ikke noe om de andre tingene. Og kan jeg strømme ting fra PCen via denne til TVen?
    Ulike devicer støtter ulike innholdstjenester, sånn er det bare. Skal du ha alt må du ha en PC løsning som andre her foreslår. Men det er noe med tid da.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix og Viaplay finnes i dag på det fleste mediespillere og smart tveer mens sumo pr dags dato etter min erfaring (abonnerer sjølv) ikkje finnes på stort anna en pc\netbrett og mobil. Cmore ingen aning så den beste løsningen for deg hadde nok vært en HTPC (Home Theater PC) ville da anbefalt og kjøpt brukt da du får mykje for pengen der.

Her er noen gode tips til HTPC på brukten til en brukbar penge:
    HTPC Asrock ion 330 Blu-ray DVD SSD 120 GB Minne 4GB - FINN Torget

Mediacenter / Stue PC - FINN Torget

Dette er mitt beste tips da får du tilgang til det meste også for og få medieløsning alla

boxee så kan du installere følgende medialøsninger:

XBMC

Plex

Windows Media Center

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å bruke 4-5000 på en HTPC, vil det være liksågreit å heller kjøpe en ny Smart-TV som man har appene sine på, og så fortsette å bruke Boxee Box til streaminga?

Regner jo med man må bytte ut TV i løpet av et år eller to uansett...

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I stedet for å bruke 4-5000 på en HTPC, vil det være liksågreit å heller kjøpe en ny Smart-TV som man har appene sine på, og så fortsette å bruke Boxee Box til streaminga?

Regner jo med man må bytte ut TV i løpet av et år eller to uansett...
    Ja det er jo ein genial løsning i seg sjølv da er det bare og finne den tven som har flest av appene som du trenger... og tror det er samsung om eg ikkje tar heilt feil

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Ja det er jo ein genial løsning i seg sjølv da er det bare og finne den tven som har flest av appene som du trenger... og tror det er samsung om eg ikkje tar heilt feil
    Trenger vel ikke ny tv heller, tror f.eks samsung har bd spillere med samme smart løsning som tvene sine.
    Sånn i tilfelle du enda er fornøyd med tven du har, det vil som du nevner skje mye på tv frontem de neste 2-3 åra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Trenger vel ikke ny tv heller, tror f.eks samsung har bd spillere med samme smart løsning som tvene sine.
    Sånn i tilfelle du enda er fornøyd med tven du har, det vil som du nevner skje mye på tv frontem de neste 2-3 åra.

God idé. Har du noen forslag til BD-spillere fra Samsung som er helt greie?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke nevne modell nummere rett på tampen, men de markeds føres vel under banneretva 'smart hub'.

Kan jo se hva de har på lefdal/elkjøp, om det ikke skulle funke så har man 30 dagers retur :-)

Samsung Smart 3D Blu-ray-spiller BDF6500 - Elkjøp

Etter hva de sier skulle vel denne ha samme smart hub som tven, så skulle ha viaplay, netflix og hbo appene.
    Om ikke så får noen si ifra.

Det var den rimeligste jeg så, det fantes dyrere :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du bare skal ha noe ekstra til viaplay, netflix osv, så er denne gull :

ps.no - MK809 eTV Mini PC / Cortex A9 Dual-Core @ 1.6GHz/1GB RAM/4GB Flashmemory/Android 4.1.1/HDMI 1.4/1xUSB/1080P/WIFI 802.11n

Har den selv på soverommet, og alle apper som er til android telefoner/pader er på denne.

bruker selv netflix og viaplay, og går som en drøm

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalpj
    hvis du bare skal ha noe ekstra til viaplay, netflix osv, så er denne gull :

ps.no - MK809 eTV Mini PC / Cortex A9 Dual-Core @ 1.6GHz/1GB RAM/4GB Flashmemory/Android 4.1.1/HDMI 1.4/1xUSB/1080P/WIFI 802.11n

Har den selv på soverommet, og alle apper som er til android telefoner/pader er på denne.

bruker selv netflix og viaplay, og går som en drøm
    Den der har jeg faktisk sett før, artig liten sak!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt en Boxee Box i to år som tok kvelden i går.. Har ikke satt meg inn i mediaspillere på en stund, men NAS min er ikke sterk nok til å kjøre som en Plex-server.. Noen som har forslag til en god spiller? Hørt at Roku ikke er så bra til å streame over nettverk..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •