Mitt første mediabib. HARMAN Media Manager?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt første mediabib. HARMAN Media Manager?

Hei hei

Jeg får en HK AVR 370.

Med den så jeg for meg å kjøre mediabibliotek fra HD hvor jeg bl.a. skal legge inn CD'ene mine i .wav fullformat. Og der kommer hikken, Harman støtter tydeligvis bare MP3 og WMA.

Så hva gjør jeg da, jeg har sprengt budsjettet med HW nå og må klare meg med det jeg har. Dvs, recieveren, pc / mac og iphone jeg har.

Forslag? Jeg er litt grønn på dette håper på å få litt klarhet i alternativene.

iTunes? Er det ett reelt alternativ, da blir det i såfall Airplay hva er forringelsen der?

På forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo virkelig ut som AVR370 er låst på MP3/WMA, det var virkelig ikke med i mine planer, eller er det overkommelig såfall hvem av de?

MP3 compatibility: Mono or stereo, contstant bit rates (CBR) from 8kbps to 320kbps,
    variable bit rates (VBR) from lowest to highest quality, with sample rates from 8kHz –
    48kHz.
    WMA compatibility: Ver. 9.2, stereo CBR with 32kHz – 48kHz sampling rate and 40kbps
    – 192kbps bit rate, mono CBR with 8kHz – 16kHz sampling rate and 5kbps – 16kbps bit
    rate, VBR Pass Encoding and Quality Encoding 10 – 98, 44kHz and 48kHz sampling rate.

Så da er jeg kommet til iTunes over AirPlay og remote ( kablet fra PC>ruter>HK ) som en god foreløpig løsning så er hvertfall kilden fullformat.

Er det noe her jeg ikke ser? Jeg vil gjerne unngå DAC / lydkort til PC.

Det er forresten en AVR 370 ( link )

HELP :O

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å rippe hele biblioteket til .wav-filer er vel strengt tatt litt bortkastet. For det første tar det veldig stor plass, og for det andre er det vel begrenset hva man kan lagre av metadata for wav.filer. Hvis du ripper til FLAC eller Apple lossless har du helt andre muligheter. Når det er sagt, så er det en stund siden jeg utforsket temaet, så det kan jo ha skjedd noe siden den gang.

De lærde strides, men mp3 med 320 kbits er vel generelt ansett som tilnærmet CD-kvalitet. Men altså, noen mener de hører forskjell.

I iTunes har du muligheten til å rippe lossless, dog Apple sitt proprietære format (ALE eller ALAC), og lydkvaliteten blir da tilsvarende CD uten kvalitetstap. Da vil iTunes hente albumbilder og en del annen informasjon om plata og legge det inn som metadata for hver fil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •