Valg av ny multi medie avspiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Valg av ny multi medie avspiller.

Hei har i dag WD HD multi medie spiller, men nå har jo disse kommet som takler 3D også.
    Har hatt LG network media player SP520N i stuen i kveld, men denne tar nok veien ut igjen fort, denne støtter ikke lydspor av filmer jeg har lastet ned tidligere, det er bare et fåtall. Den leser faktisk færre lyd filer en det WD boksen min gjør. Får nesten ikke sett en eneste film.

Jeg ønsker gode forslag til valg av ny multi medie spiller, som spiller av det meste av lyd filer og film filer uten å bli skuffet.
    Og da en som takler de forskjellige filene som 3D kommer i.
    Dette gjelder da for filmer som lastes ned fra nett.

Send gjerne linker til produkt jeg kan sjekke og forske.

Takker på forhand for hjelp jeg får.

Hilsen Morten

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    653
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å kuppe tråden men jeg ser etter en mediaspiller som støtter DTS HD Master Audio lyd. Ser at Dune sin 3D spiller gjør det men finnes det ikke billigere alternativer ? Ser at Dune sine billigere spillere IKKE gjør det virker det som...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en sånn som du kan få for 500 Komplett.no - Boxee Box by D-Link Multimedia Player
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du "bare" spille av film og musikk?

ikke krav om AirPlay, blue-tooth, netflix.... eller noe mer?
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    653
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    jeg har en sånn som du kan få for 500 Komplett.no - Boxee Box by D-Link Multimedia Player

Støtter den DTS-HD Master lyd (eller klarer den og dekode den ned til PCM igjennom den digitale utgangen) og spiller den av BDISO ?

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært gjennom samme runde som deg og har vel etter en del lesing funnet ut at alle spillere har sine problemer. Jeg her pr. d.d. en Boxee Box og en medi8er. Boxee Box har det desidert beste brukergrensesnittet, men den støtter ikke BD-ISO så 3D må du se som mkv. De har også sluttet å utvikle sw på den så det er dessverre ikke håp om å få støtte for ny fomater. Ser også at den sliter litt med noen nye mkv-filer. Medi8er har tatt så og si alt av filformater jeg har testet. Den tar BD-ISO og BD-ISO-3D. Jeg liker ikke brukergrensesnittet spesielt godt, men jeg ser det jobbes med en stor firmware oppdatering, så det er mulig det blir bedre etter hvert. Ellers har det jo kommet flere 3D streamere, men disse her jeg ikke testet.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Støtter den DTS-HD Master lyd (eller klarer den og dekode den ned til PCM igjennom den digitale utgangen) og spiller den av BDISO ?
    Den støtter DTS-HD, men sliter med dropouts. Det gjelder også Dolby True HD. Jeg synes det er såpass irriterende at jeg heller velger et annet lydspor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yamahayzfr1
    Hei har i dag WD HD multi medie spiller, men nå har jo disse kommet som takler 3D også.
    Har hatt LG network media player SP520N i stuen i kveld, men denne tar nok veien ut igjen fort, denne støtter ikke lydspor av filmer jeg har lastet ned tidligere, det er bare et fåtall. Den leser faktisk færre lyd filer en det WD boksen min gjør. Får nesten ikke sett en eneste film.

Jeg ønsker gode forslag til valg av ny multi medie spiller, som spiller av det meste av lyd filer og film filer uten å bli skuffet.
    Og da en som takler de forskjellige filene som 3D kommer i.
    Dette gjelder da for filmer som lastes ned fra nett.

Send gjerne linker til produkt jeg kan sjekke og forske.

Takker på forhand for hjelp jeg får.

Hilsen Morten

Det eneste som kan fungere optimalt på alle områder er en HTPC som du bygger selv...Punktum!
    Har selv hatt Boxee box, Minix Neo X5(Android box) og en eldre HTPC(med hardware som ikke var egnet).... Alle har vært gode på sine områder, men ingen av dem har fungert tilfredsstillende

Bygde en ny HTPC for 1 mnd siden.. Med Win 7 og XBMC

ITX kabinettet har innebyggd PSU på 90w, å det er nok til å drive dette..

CPUen har integrert GPU(Intel HD4000) som tar seg av det meste av media formater.. Hvis GPU mot formodning ikke takler det, så er CPU såpass kraftig at den kan gjøre jobben..

- Antec ISK 110 VESA 703,00 kr.
    - Intel Core i3-3225 Ivy Bridge - Box 926,00 kr.
    - ASRock H77M-ITX 654,00 kr.
    - Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX 368,00 kr.
    - Scythe Kozuti SCKZT-1000 248,00 kr.
    - Intel 330 SSD - 60GB 536,00 kr.

Totalt beløp 3560,00 kr.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    653
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Det eneste som kan fungere optimalt på alle områder er en HTPC som du bygger selv...Punktum!
    Har selv hatt Boxee box, Minix Neo X5(Android box) og en eldre HTPC(med hardware som ikke var egnet).... Alle har vært gode på sine områder, men ingen av dem har fungert tilfredsstillende

Bygde en ny HTPC for 1 mnd siden.. Med Win 7 og XBMC

ITX kabinettet har innebyggd PSU på 90w, å det er nok til å drive dette..

CPUen har integrert GPU(Intel HD4000) som tar seg av det meste av media formater.. Hvis GPU mot formodning ikke takler det, så er CPU såpass kraftig at den kan gjøre jobben..

- Antec ISK 110 VESA 703,00 kr.
    - Intel Core i3-3225 Ivy Bridge - Box 926,00 kr.
    - ASRock H77M-ITX 654,00 kr.
    - Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX 368,00 kr.
    - Scythe Kozuti SCKZT-1000 248,00 kr.
    - Intel 330 SSD - 60GB 536,00 kr.

Totalt beløp 3560,00 kr.
    For du DTS-HD lyd fra dette oppsettet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For du DTS-HD lyd fra dette oppsettet ?
    Jepp, du vil kunne spille av DTS-HD med et oppsett som dette.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    653
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette kunne vært noe for trådstarter ?

Mede8er MED1000X3D - Lekker 3D-mediaspiller med utførelse i aluminium

Støtter BD iso og DTS-HD lyd...

Spesifikasjoner

Processor: RTD1186 - 750Mhz - 512MB SLC Flash - 512MB DDR3 SDRAM
    Video Fomats Supported: AVI/BDMV Light/BDISO Light/MKV/TS/TP/TRP/M2TS/MPG/MP4/MOV/DiVX/M4V/VOB/ISO/IFO/DAT/WMV/ASF/RM/RMVB/FLV resolution up to 720p/1080i/1080p
    Video Codecs Supported: MPEG-1-2/MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264)/XviD/WMV9 (VC-1)/RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
    3D Video: Full 3D/3D BD ISO/Side By Side/Top & Bottom/Frame Sequential/Frame Packing MAX 1920x180.
    Audio Codec Supported: MP3/MP2/OGG Vorbis/PCM/LPCM/AAC/RA/Dolby True HD - DTS MA Passthrough on HDMI/AC3 - DTS 5.1/Flac up to 24bit 192Khz/WAV/WMA Standard (DRM & Advanced Profile not Supported)
    Photo format Supported: JPEG/BMP/GIF/TIFF/PNG
    File System Supported: FAT32/NTFS/HFS+ (MAC)
    Video Output Resolution: NTSC/PAL/480P/576P/720P/1080i/1080p/1080p 24Hz/Auto Frame Rate
    Output: HDMI 1.4/Component Video/Composite Video/ Stereo RCA/SD/SDHC/Sony Pro Duo Card Slot/SPDIF Optical/Co-Ax Digital/Slave Port USB 3.0/Host USB USB 2.0 x2/IR Jack

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp om htpc. Det er den eneste løsningen som klarer alt du vil på en bra måte.

Har selv vært gjennom mediespiller bokser, og det blir aldri det samme. XBMC som er riktig satt opp er helt genialt til ALLE områder, utenom spotify, om man ikke har hele musikkbiblioteket på en hdd i flac da funker xbmc veldig bra også.

Men man installerer jo bare spotify på htpc'en og den delen er også i boks.

Alt styres av logitech harmony, også har jeg et trådløst tastatur som gjør skriving og lignende enklere. Du kan også styre xbmc gjennom ipad på et meget fint grensesnitt. Til spotify kan jeg også bruke iphone/ipad om jeg bruker remoteless helper. Kjekt lite program som styrer spotify på htpcn gjennom et grensesnitt som ligner på spotify appen på iphone.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bygget jeg en HTPC med Intel Core i3-3225 Ivy Bridge HD4000 rundt årsskiftet. Dog valgte jeg noen komponenter som gjorde den relativt dyr.
    Skulle jeg laget meg HTPC i dag, hadde jeg valgt Intel NUC som utgangspunkt. Alternativt ventet til Intel Haswell prosessoren lanseres til sommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flatman
    Selv bygget jeg en HTPC med Intel Core i3-3225 Ivy Bridge HD4000 rundt årsskiftet. Dog valgte jeg noen komponenter som gjorde den relativt dyr.
    Skulle jeg laget meg HTPC i dag, hadde jeg valgt Intel NUC som utgangspunkt. Alternativt ventet til Intel Haswell prosessoren lanseres til sommeren.
    Jeg vurderte selv dagens NUC....

Her er grunner til at jeg valgte å bygge selv:

- NUC inkl. minne og mSATA SSD ble like dyrt som å bygge selv..
    - Core i3 3225 er vesentlig kraftigere enn Core i3-3217U
    - Liker å bygge selv
    - Jeg kan spesifisere hardware etter eget ønske i tillegg til å oppgradere ved behov.

Kommende NUC vil være nærmere mitt "behov", men regner med at prisen vil bli noe høyrere enn dagens NUC..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette kunne vært noe for trådstarter ?

Mede8er MED1000X3D - Lekker 3D-mediaspiller med utførelse i aluminium

Støtter BD iso og DTS-HD lyd...

Spesifikasjoner

Processor: RTD1186 - 750Mhz - 512MB SLC Flash - 512MB DDR3 SDRAM
    Video Fomats Supported: AVI/BDMV Light/BDISO Light/MKV/TS/TP/TRP/M2TS/MPG/MP4/MOV/DiVX/M4V/VOB/ISO/IFO/DAT/WMV/ASF/RM/RMVB/FLV resolution up to 720p/1080i/1080p
    Video Codecs Supported: MPEG-1-2/MPEG-4 SP/ASP/AVC (H.264)/XviD/WMV9 (VC-1)/RealVideo 8/9/10 (up to 720P)
    3D Video: Full 3D/3D BD ISO/Side By Side/Top & Bottom/Frame Sequential/Frame Packing MAX 1920x180.
    Audio Codec Supported: MP3/MP2/OGG Vorbis/PCM/LPCM/AAC/RA/Dolby True HD - DTS MA Passthrough on HDMI/AC3 - DTS 5.1/Flac up to 24bit 192Khz/WAV/WMA Standard (DRM & Advanced Profile not Supported)
    Photo format Supported: JPEG/BMP/GIF/TIFF/PNG
    File System Supported: FAT32/NTFS/HFS+ (MAC)
    Video Output Resolution: NTSC/PAL/480P/576P/720P/1080i/1080p/1080p 24Hz/Auto Frame Rate
    Output: HDMI 1.4/Component Video/Composite Video/ Stereo RCA/SD/SDHC/Sony Pro Duo Card Slot/SPDIF Optical/Co-Ax Digital/Slave Port USB 3.0/Host USB USB 2.0 x2/IR Jack
    er det denne du kjøpte deg johnnygrandis? Får spare litt jeg.
    M

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    653
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0