UnblockUS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22

Tråd: UnblockUS?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UnblockUS?

Heisann

Har fått tips om UnblockUS her på forumet for å få Netflixen inn på den amerikanske kontoen. Foreløpig så funker dette bare noenlunde.

Problemet er at det er veldig ustabilt (mye mer enn hva normal bruk skulle tilsi). Noen ganger kan jeg se en hel film uten problemer, mens andre ganger faller Apple TVs internet-tilkobling ut.

En grunn til problemet tror jeg har med at jeg ikke har aktivert UnBlockUS skikkelig enda.

Jeg har betalt og mottatt mail om aktivering. På forhånd unnskyldning for teit spørsmål, men må jeg bruke apple tv for å å åpne denne mailen og aktivere den der, eller kan jeg gjøre dette på laptop'en min eller andre apparater? Med andre ord: må jeg bruke Apple TV når jeg skal aktivere UnBlockUS eller kan jeg bruke hvilket som helst apparat i huset som er tilkoblet nettet?

Jeg prøvde å bruke PCen, men fikk feilmelding da jeg prøvde å aktivere. Noen tips? Er det noen som har fått til dette uten problemer?

Takk for hjelpen!
    - [wcip]Angel

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg forstår deg rett, men det er den enheten du skal se filmer på som skal ha amerikansk IP adresse. I tilfelle Apple TV;

"Start din Apple TV.
    Gå til Innstillinger -> Generelt -> Nettverk -> Konfigurer TCP/IP -> Manuelt
    Bare trykk OK på følgene:
    - IP-Adresse
    - Subnetmask
    - Routeradresse
    Når du kommer til DNS skriver du inn følgene:
    - 184.106.242.193
    Trykk så på OK.
    Gå tilbake til hovedmenyen. Velg "Dvale Nå" under Innstillinger.
    Ta ut strømkontakten og vent 10 sekunder.
    Plugg i kontakten og test."

Dette fungerer prikkfritt for meg., Alternativt kan du følge oppskriften som ligger på siden til Unblock US for din PC eller din trådløse ruter som sikrer amerikansk IP for alle enheter som benytter det trådløse nettverket. How to Setup | Unblock-Us - smarter faster VPN
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Bruker selv unblock us på apple tv3, men kan ikke huske å ha aktivert noe.
    Endret kun dns og satt itunes lokasjon til Amerika.
    Har heller ikke opplevd noe problemer med tilkoblingen.

Brukte først prøveperioden, deretter fylte jeg ut infoen fra mailen jeg fikk av de.
    Har ikke testet på pc, min samboeren min bruker det på sin Mac og der endret hun bare dns og der virker det også helt knirkefritt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Vet ikke om jeg forstår deg rett, men det er den enheten du skal se filmer på som skal ha amerikansk IP adresse. I tilfelle Apple TV;

"Start din Apple TV.
    - IP-Adresse
    - Subnetmask
    - Routeradresse
    - 184.106.242.193
    Trykk så på OK.

Dette fungerer prikkfritt for meg., Alternativt kan du følge oppskriften som ligger på siden til Unblock US for din PC eller din trådløse ruter som sikrer amerikansk IP for alle enheter som benytter det trådløse nettverket. How to Setup | Unblock-Us - smarter faster VPN
    Hei
    Jeg har fulgt instruksene, men jeg fikk tilsendt en mail fra UnBlockUS.com som sa jeg måtte inn på et nettsted for å "aktivere" bruken av dette. Og det jeg lurte på var om jeg kunne gå inn på dette nettstedet fra PCen min, eller om jeg måtte bruke det apparetet (da Apple TV) for å gå inn på linken.

"Dear Eirik Jakobsen,

You subscribed to our service using this email: ########@gmail.com

To activate you subscription:

1. Setup you network using How to Setup | Unblock-Us - smarter faster VPN

2. Visit http://#########################

NOTE: There is no need to change DNS when you switch from free trial to paid subscription. Same DNS addresses work for your paid subscription.

Best Regards,
    Unblock-Us.com"

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du aktiverer kontoen på PC.
    Gjorde iallefall jeg.

Har du trykket på linken som du fikk på mail?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Når jeg bruker tv2 sumo-app fra ipad'en og streamer til apple tv, så funker det i 1 minutt før jeg mister Internet på AppleTV'en, og må reset'e til factory settings for å finne internet-linja... noen tips?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Start din Apple TV.
    - IP-Adresse
    - Subnetmask
    - Routeradresse
    - 184.106.242.193
    Trykk så på OK.

Dette må jeg prøve.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått det til... sånn noenlunde.

Jeg legger ved et bilde av hjemmesiden til unblockus slik det ser ut på PCen min.

Ser ut som det funker. Jeg har gått inn i Apple TV og skiftet DNS ifølge UnblockUS-guiden som ble linket til tidligere. jeg har testet 4-5 ulike filmer nå i et par minutter og det går fint.

Det som er et problem er at oppløsningen er ganske rævva. Det er verre enn gammelt "standard definition" og rimelig langt fra HD, som er det det skal være.

Noen tips?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten i HD er glimrende hos meg.
    Har du vært inne på kontoinnstillinger på PC og stilt bildekvalitet?

"Behandle videokvalitet

Vi vet at noen av dere har begrensninger på bruk av data og vi ønsker å gjøre det enklere for deg å administrere hvor mye data du bruker. Vi tilbyr 3 innstillinger for videokvalitet for å hjelpe deg med å administrere databruket ditt. Uansett hvilket nivå du velger forblir prisen på Netflix-medlemskapet ditt den samme.

God kvalitet (opptil 0,3 GB per time)
    Bedre kvalitet (opptil 0,7 GB per time)
    Best kvalitet (opptil 1,0 GB per time, eller opptil 2,3 GB per time for HD
    )"

- Du haker selvsagt av for best kvalitet

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten i HD er glimrende hos meg.
    Har du vært inne på kontoinnstillinger på PC og stilt bildekvalitet?

"Behandle videokvalitet

Vi vet at noen av dere har begrensninger på bruk av data og vi ønsker å gjøre det enklere for deg å administrere hvor mye data du bruker. Vi tilbyr 3 innstillinger for videokvalitet for å hjelpe deg med å administrere databruket ditt. Uansett hvilket nivå du velger forblir prisen på Netflix-medlemskapet ditt den samme.

God kvalitet (opptil 0,3 GB per time)
    Bedre kvalitet (opptil 0,7 GB per time)
    Best kvalitet (opptil 1,0 GB per time, eller opptil 2,3 GB per time for HD
    )"

- Du haker selvsagt av for best kvalitet
    Er dette på Unblockus.com ? Isåfall finner jeg ikke denne menyen..

edit: Never mind. Fant ut at det var på netflix. Jeg valgte den siste, men jeg vet ikke hva som hadde vært valgt før. Hva er egentlig default her?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde det, og det hadde liten effekt. Andre tips? Jeg ser for meg at det kan ha noe med router eller rerouting av signal å gjøre??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart.

På selve Apple TV - under "Lyd og bilde" - er "HDMI signal " og "TV oppløsning" stilt inn på Auto?

Hvis det er slik og bildet fremdeles er dårlig - kan det være at internetlinja di er litt treg? Selv har jeg 30 Mb/s, men 10 Mb/s er nok tilstrekkelig for optimalt bilde. (og lyd)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jeg har nå fått det til... sånn noenlunde.

Jeg legger ved et bilde av hjemmesiden til unblockus slik det ser ut på PCen min.

Ser ut som det funker. Jeg har gått inn i Apple TV og skiftet DNS ifølge UnblockUS-guiden som ble linket til tidligere. jeg har testet 4-5 ulike filmer nå i et par minutter og det går fint.

Det som er et problem er at oppløsningen er ganske rævva. Det er verre enn gammelt "standard definition" og rimelig langt fra HD, som er det det skal være.

Noen tips?
    Benytter AppleTV 3.gen og har glimrende oppløsning. Siden i våres mottar jeg det meste fra US-Netflix i "SuperHD". Men som nevnt i en annen tråd så må du aktivisere høyeste oppløsning inne på kontoen din. I tillegg må du ha et visst minimum av båndbredde (husker ikke i farten hvor mye). Selv har jeg 70 Gbit/s fra GET

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge ITavisen har jeg 64mbit ned og 60mbit opp. Burde holde i massevis. Netflix-innstillinger er fikset og Apple TVs HDMI output og TV resolution er på auto begge to.

Merkelige greier. Noen som vet hva som kan være feil?

Wifi config er følgende:
    Configure IP: Automatic
    IP Address: 192.168.1.4
    Subnet mask 255.255.255.0
    Router: 192168.1.1

Configure DNS: Manual
    DNS: 208.122.23.22

Har dere noen andre innstillinger?

Prøvde å lage en amerikansk apple ID slik at jeg kunne logge på og sjekke internetlinja på Apple TVen, men da jeg prøvde å logge på med den nye amerikanske brukeren fikk jeg bare opp "unable to sign in. Apple TV can't connext to the server at this time. Please try later."

Hmmmmm. Ser på netflix nå, og det virker som om oppløsningen er bedre. Kan det variere fra tid til annen? Hvis ikke kan det kanskje ha noe med at forrige film vi så var Rain man, og at HD ikke eksisterte i '89. Men jeg syns det var merkelig, for jeg sjekket Jackie Brown-introen forrige uke og det så ut som SD. Men er HD nå... merkelig!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Ifølge ITavisen har jeg 64mbit ned og 60mbit opp. Burde holde i massevis. Netflix-innstillinger er fikset og Apple TVs HDMI output og TV resolution er på auto begge to.

Merkelige greier. Noen som vet hva som kan være feil?

Wifi config er følgende:
    Configure IP: Automatic
    IP Address: 192.168.1.4
    Subnet mask 255.255.255.0
    Router: 192168.1.1

Configure DNS: Manual
    DNS: 208.122.23.22

Har dere noen andre innstillinger?

Prøvde å lage en amerikansk apple ID slik at jeg kunne logge på og sjekke internetlinja på Apple TVen, men da jeg prøvde å logge på med den nye amerikanske brukeren fikk jeg bare opp "unable to sign in. Apple TV can't connext to the server at this time. Please try later."

Hmmmmm. Ser på netflix nå, og det virker som om oppløsningen er bedre. Kan det variere fra tid til annen? Hvis ikke kan det kanskje ha noe med at forrige film vi så var Rain man, og at HD ikke eksisterte i '89. Men jeg syns det var merkelig, for jeg sjekket Jackie Brown-introen forrige uke og det så ut som SD. Men er HD nå... merkelig!
    Config IP skal vel stå til: Manual
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Config IP skal vel stå til: Manual
    Åh? Er du sikker? Jeg gjorde bare det som stod på Unblockus.com:

On Apple TV, go the Settings > General > Network
    Select Wi-Fi for wireless network or Ethernet if you have wired connection. For wireless network you'll have to select Wi-Fi network and may need to enter Wi-Fi password (if you didn't do it before)
    Go to Configure DNS and switch it to Manual
    Enter following numbers and click "Done":

Preferred DNS server 208.122.23.22
    Alternate DNS server 208.122.23.23

Confirm on "Network" screen the DNS address is the numbers you entered (leading zeros will be omitted).
    Go the Settings > General > iTunes Store > Location
    Select United States
    Return back to main screen
    Put the Apple TV to sleep with the Sleep Now command in Settings
    Unplug the Apple TV power cord
    Wait ten seconds
    Plug the Apple TV back in

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du har over 60 mbit/s har liten betydning når du kjører trådløst, dersom trådløssignalet er dårlig eller utsatt for mye forstyrrelser. Har du sjekket signalkvalteten på trådløssignalet?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Apple TV'en? Prøvde, men jeg fikk ikke sign'et inn med den amerikanske apple ID'en.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På AppleTV-en ja.

Nå kjenner jeg ikke til AppleTV og hvordan det fungerer der, men det står noe om dette her Apple TV (2nd and 3rd generation): Troubleshooting playback performance

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    At du har over 60 mbit/s har liten betydning når du kjører trådløst, dersom trådløssignalet er dårlig eller utsatt for mye forstyrrelser. Har du sjekket signalkvalteten på trådløssignalet?
    Du sier noe der.

Jeg merker at iPaden (også et Apple-produkt) er veldig ømfindtlig for "dårlig" signal. Når jeg er bare 8-9 meter unna trådløsruteren, så er signalet for dårlig for å streame Wimp. Mens på PC enda lengre unna, så er signalet sterkt.

Selve Apple-TVen står bare 5 meter unna ruteren med klar bane, så aldri hatt noen problemer med den. Tror du kan være inne på noe. Kanskje TS kan prøve å flytte på Apple TV, dersom den står et stykke unna ruteren.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •