Hjelp til valg av mediaspiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av mediaspiller

Hei!

Jeg håper dere kan hjelpe meg med valg av mediaspiller. Har sett på flere alternativer uten å bli spesielt klok. Problemet er som følger:
    På stua har jeg en Panasonic TX-L55WT50Y, Yamaha RX-V2067 og en android mediaspiller sak. På kontoret ved siden av har jeg en iMac og ymse eksterne harddisker med musikk, filmer og serier som jeg gjerne vil se på tv'en. Dagens løsning er hdmi-kabel som ligger på gulvet. For å legge kabelen pent og permanent trenger jeg minst 20-25 m hdmi-kabel, og da må jeg fortsatt gå fra stua og inn på kontoret for å betjene det. Altså er ikke dette en ønskelig løsning.

Det jeg ser for meg er en løsning med en mediaspiller med nettverkstilgang og intern lagringsplass av litt størrelse eller mulighet for å koble til ekstern harddisk. Denne harddisken må være tilgjengelig fra iMacen, slik at jeg kan overføre filmer og serier fra iMacen til harddisken. Ser for meg at det kan bli problemer med å streame 1080p over hjemmenettverket?

Musikken vil jeg gjerne streame, bruker Wimp og iTunes på iMacen. Hvis jeg også kan vise bilder fra iPhoto på tven hadde det vært et stort pluss.

Har sett litt på Boxee Box, men den er vel ikke det nyeste lenger, og har sett at mange klager på bugs. Hva er konkurrentene?

Takker for all hjelp!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac mini

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøpe apple tv og spille av med airplay og airfoil(?) mener jeg de kaller det. Ikke så bevandret i mac verden, men der kan man streame både filmer og musikk.

Kjøper du generasjon 2 så kan den jailbreakes(google jailbreak) og installeres med xbmc mediasenter. Apple gen3 kan vel ikke jailbreakes ennå såvidt meg bekjent. Om du ikke vil tulle med jailbreake selv vet jeg at på finn.no finnes flere som selges ferdig jailbreaket.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finns fortfarande ingen mediaspelare som slår en enkel htpc. Nu kan en htpc byggas liten, tyst och förhållandevis "snygg" för runt 4000. Vet inte helt din budget, men personligen kommer jag aldrig att se tilbaka från en htpc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er liten å funker til alt i HTPC sammenheng..

90w PSU som medfølger ITX kabinettet er nok til å drive dette..
    CPUen har integrert GPU, altså HD4000 som tar seg av det meste av media formater.. Hvis GPU mot formodning kommer over noe den ikke takler så er CPU såpass kraftig at den kan gjøre jobben..

2297300 Antec ISK 110 VESA 703,00 kr.
    2371911 Intel Core i3-3225 Ivy Bridge - Box 926,00 kr.
    2331232 ASRock H77M-ITX 654,00 kr.
    2243686 Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX 368,00 kr.
    2284604 Scythe Kozuti SCKZT-1000 248,00 kr.
    2328204 Intel 330 SSD - 60GB 536,00 kr.

Totalt beløp 3560,00 kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •