Hvordan streame Netflix på Mac til Apple TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan streame Netflix på Mac til Apple TV?

Hei

Jeg har tidligere brukt Ipad'en min til å streame netflix til Apple TV, men siden jeg ønsker å få tilgang til den amerikanske netflixen må jeg bruke Mac (firefox+media hint-plugin), siden jeg ikke kan kjøre dette på Ipaden.

Det er mulig jeg overser noe latterlig simpelt, men airplay-funksjonen til iPad fungerer helt annerledes enn airplay-funksjonen som fins på Itunes. Det virker som om jeg bare kan streame iTunes-filer til Apple TV og ikke sync'e Mac-bildet til TVen slik jeg kan med iPaden.

Jeg tror det er 3. generasjons Apple TV jeg har.

Fins det noen gode løsninger her? Vi prøvde også å koble mac'en til receiveren med HDMI-kabel, men da kom bare bilde på TVen, uten lyd i surround-anlegget.

Setter pris på hjelpen!

Mvh

- [wcip]Angel

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Mac har du? Er vel kun de nyeste mac ene som har Airplay. Fra midt 2012 tror jeg. Lyd ut til hdmi skal vel fungere på mac fra midt 2010. Du kan bruke programmet Parot for å få samme funksjonen som airplay på din mac.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo netflix på apple-tv vel?

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan kjøre amerikansk netflix direkte på apple tv ved hjelp av en DNS tjeneste som f.eks tunlr.net (gratis) eller unblock-us.com (noen dollar i mnd).

Som nevnes lengre opp så må du ha en av de nyere macbook modellene for å kunne airplaye video.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah ok. Dette er en eldre mac (ca. 2008). Jeg skal prøve å kjøre netflix rett på apple tv. Jeg har brukt apple tv veldig lite og fjernkontrollen har jeg nesten ikke vært borti.

Jeg skal prøve å kjøre netflix på apple tv.. men hvis jeg ikke får det til å funke, vet dere om det går an å bruke media hint-plugin'en enten på iphone 4, samsung galaxy 3 eller ipad? (er de apparatene med netflix vi har her i huset)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du lese detaljert hvordan du gjør det!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å kjøre Netflix på apple tv. Den har en av de bedre applikasjonene du finner for Netflix. Fjernkontrollen til appeltv regner jeg med du finner ut av rimelig kjapt

Følg oppskriften som MarkusBrovold linka til. Har ikke selv brukt tunlr.net på et års tid men når jeg brukte det var det til tider (ca en gang i uka) ustabilt. Mulig dette er fikset men fortvil ikke. De har vanligvis to DNS adr tilgjengelig så går den ene ned bare bytt til den andre. Unblock-us har vært dønn stabilt siden jeg startet å bruke dette.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix appen på Apple TV suger balle. Eneste fordelen er at teksten er hvit og tar mindre plass enn på ipad/bluray etc.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Netflix appen på Apple TV suger balle. Eneste fordelen er at teksten er hvit og tar mindre plass enn på ipad/bluray etc.
    Mener du den er dårligere enn appene på andre platformer eller at netflix apper generelt suger balle?

Syntes selv den er veldig oversiktelig og leverer god lyd og godt bilde (Dolby Digital 5.1 lyd og HD bildet). Har vært stabil og fin på min appletv. Samt resume funksjonen funker bra.

Prøvde HBO sin streaming tjeneste, denne vil jeg derimot si suger balle!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Vil anbefale deg å kjøre Netflix på apple tv. Den har en av de bedre applikasjonene du finner for Netflix. Fjernkontrollen til appeltv regner jeg med du finner ut av rimelig kjapt

Følg oppskriften som MarkusBrovold linka til. Har ikke selv brukt tunlr.net på et års tid men når jeg brukte det var det til tider (ca en gang i uka) ustabilt. Mulig dette er fikset men fortvil ikke. De har vanligvis to DNS adr tilgjengelig så går den ene ned bare bytt til den andre. Unblock-us har vært dønn stabilt siden jeg startet å bruke dette.
    Hei

Takk for tipset om bruk av Netflix på ATV. Jeg tenkte det var en innlysende løsning jeg hadde klart å overse.

Når det gjaldt tunlr.net så funka dette, men Internet forsvant etterpå, og jeg fikk ikke skiftet tilbake til automatic DNS, som gjorde at hele greia ble mislykka. Jeg skal prøve mer idag, men hvis ikke tunlr er mer stabilt så vurderer jeg å investere i Unblock-us istedenfor. Er dette systemet lett å finne ut av og feilfritt å bruke?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tunlr.net skal funke men som sagt erfarte jeg noen stabilitetsproblemer, mulig det er det du erfarer. Unblock-us har funka bra siden jeg tegnet abbonoment (vært nede et par ganger det siste halve året). Tror første mnd er gratis så du kan jo teste det.

Merk at du kun trenger å skifte DNS på appletv, ikke i routeren din. Vil ikke anbefale deg å forandre DNS i routeren da disse tjenestene fortrinnsvis er ment for streaming og ikke nettsurfing.

Du kan ha hvor mange enheter du vil koblet opp med unblock-us. Jeg har satt opp den ene ipaden med amerikans DNS så jeg kan bruke den til å streame nett-tv fra f.eks BBC og lignende. Veldig mye bra på BBC sin nett-tv (les Top Gear) og den kan airplayes direkte til tv/appletvn.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vært litt borte i påske men er nå tilbake og skal prøve å finne ut av dette. Tenkte jeg skulle gi Tunlr en sjanse til.

Et spørsmål. Se på steg 7 her: Get started with AppleTV | tunlr.net

6. When asked for the DNS address, enter: 142.054.177.158
    7. (pad with leading zeroes where applicable)

Hva betyr steg 7?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvert tall i IP-adressen er 3 siffer langt, dvs at dersom du skal skrive 54 må du skrive 054. Skjønner ikke hvorfor de har med punktet i forklaringen da det er en selvfølge for de fleste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Hei

Jeg har tidligere brukt Ipad'en min til å streame netflix til Apple TV, men siden jeg ønsker å få tilgang til den amerikanske netflixen må jeg bruke Mac (firefox+media hint-plugin), siden jeg ikke kan kjøre dette på Ipaden.

Det er mulig jeg overser noe latterlig simpelt, men airplay-funksjonen til iPad fungerer helt annerledes enn airplay-funksjonen som fins på Itunes. Det virker som om jeg bare kan streame iTunes-filer til Apple TV og ikke sync'e Mac-bildet til TVen slik jeg kan med iPaden.

Jeg tror det er 3. generasjons Apple TV jeg har.

Fins det noen gode løsninger her? Vi prøvde også å koble mac'en til receiveren med HDMI-kabel, men da kom bare bilde på TVen, uten lyd i surround-anlegget.

Setter pris på hjelpen!

Mvh

- [wcip]Angel
    For lyd via HDMI hold ALT og trykk volum ikonet. Da kommer reciver opp som et valg.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Mener du den er dårligere enn appene på andre platformer eller at netflix apper generelt suger balle?

Syntes selv den er veldig oversiktelig og leverer god lyd og godt bilde (Dolby Digital 5.1 lyd og HD bildet). Har vært stabil og fin på min appletv. Samt resume funksjonen funker bra.

Prøvde HBO sin streaming tjeneste, denne vil jeg derimot si suger balle!
    jeg liker også netflix appen på atv, men resume funksjonen funker ikke hos meg. kan spille av i opptil 30 sek og så hopper den ut, og da må jeg spole meg fram til der jeg var, det suger..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    For lyd via HDMI hold ALT og trykk volum ikonet. Da kommer reciver opp som et valg.
    Takk! Dette skal vi teste. Igår skulle vi se en film på den amerikanske netflix'en, men filmen stoppet opp etter ca. 1 minutt. Da er det greit å ha mac'en tilkoblet til anlegget.

Et annet spørsmål:

Bruker nå iPaden til å streame Spotify til AppleTV og anlegget, men for å få lyd i anlegget må jeg ha TVen på. Virker litt unødvendig. Ingen krise, men HDMI-kabelen går rett fra ATV til receiveren, så det er ingen grunn (slik jeg ser det) til hvorfor TVen må være på. Noen tips?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •