Boxee, hvorfor buffrer den, og kommer det snart noe bedre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boxee, hvorfor buffrer den, og kommer det snart noe bedre?

Boxee`n min fungerer, til en viss grad. Bortsett fra det den er ment å gjøre...streame digre 1080p, eller til nød, 720p-filmer trådløst.
    Det er mange som har sliter med det samme problemet og jeg har innfunnet meg med at "sånn er det". For noen fungerer den mens hos andre ikke.
    Jeg har vært i kontakt med ruterleverandører og alt mulig av folk som har bedre peil på det enn meg, og alle sier: det er ingen grunn til dette, annet enn at det må være boxee`n som ikke er "god nok".

(filstørrelse på 1G = buffering hver halvtime, ca 30sek.)
    (filstørrelse 12G = buffering hvert 5. sek...så og si konstant..det eneste positive her er stillbildet mens det buffrer, fantastisk)

uansett...feilsøkingen fra min side er over, etter 2 uker med frustrasjon og knoting...jeg ble så arg at min siste kommentar på Boxee forumet aldri ble lagt ut...det var noe med det å brenne en Boxee Box på youtube de ikke likte tror jeg..:twisted:

så...har dere hørt om noe nytt, tilsvarende produkt, fungerende, som er der ute eller er på vei?
    Jeg ønsker ikke epleprodukt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du prøver ikke å streame 1080p filer trådløst?
    Det er å be om problem.
    Aldri hatt problem med 720 eller 1080 filer.
    Bruk kabel skal du streame så store filer det er det eneste som fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det har jeg skjønt..men da jeg kjøpte den var jeg uvitende om dette, og det sto jo tydelig i beskrivelsen at den skulle klare det..
    Jeg forstod dette etter en del feilsøking og lesing i forumer..

problemet er at den ikke klarer dette med kabling heller..

før jeg kjøpte Sonos hadde jeg det samme probleme tilogmed ved streaming av små musikkfiler gjennom Boxee...men her var det kun snakk om et halvt sekunds buffring om gangen....
    Jeg lover deg at dette virkelig setter sjela di ut av spill når du har Lamb Of God på full guffe..

Det er en del som har fått det til å fungere ved å tilbakestille oppdateringer, til diverse utgaver, forskjellig utgave/oppdatering fungerer for forskjellige brukere...
    jeg fant aldri ut hvilken som passet for meg...og det viste seg at den automatisk oppdaterte seg til nyeste utgave hver gang den ble slått på, inntil jeg fant ut at dette var pgr av screensaveren....hehe...når jeg deaktiverte screensaveren oppdaterte den ikke automatisk lengre...smart opplegg:?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er bare tull å streame trådløst er jeg ikke helt enig i. Jeg streamer stadig 1080p-filer helt fint trådløst. Trådløskortet som sitter i Boxee imidlertid, er nok sannsynligvis ikke all verden, dessverre. Slik du skisserer problemene dine virker det som noe ikke er som det skal, jeg har hatt boxee en stund tidligere og opplevde at den sleit med skikkelig store filer, men opplevde aldri buffring på serier 1-2gb pr episode eller filmer på 5-6-7gb pr film, og spesielt ikke på små musikkfiler.

Det er nok litt vanskelig å feilsøke problemet ditt uten å vite litt mer om utstyret du bruker, hvordan det er koblet, hvor langt unna rutern boxeen står osv.

Når det gjelder spørsmålet om "det kommer noe bedre", vil jeg påstå at det allerede finnes endel bedre saker, men det som kanskje er "best" er jo rett og slett å bygge seg en HTPC med XBMC..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsi70
    Det er nok litt vanskelig å feilsøke problemet ditt uten å vite litt mer om utstyret du bruker, hvordan det er koblet, hvor langt unna rutern boxeen står osv.
    nå skal ikke jeg starte på nytt med feilsøking på Boxee`n asså...merker at jeg er ferdig med den i andre forumer8)
    Jeg og har tenkt at det er trådløskortet i Boxeen som er det svakeste punktet.

Når det gjelder spørsmålet om "det kommer noe bedre", vil jeg påstå at det allerede finnes endel bedre saker
    hvilke godsaker tenker du på?
    Jeg er opptatt av at produksjonen på produktet ikke er nedlagt, eller i det minste ikke har sluttet å sende ut oppdateringer.

men det som kanskje er "best" er jo rett og slett å bygge seg en HTPC med XBMC..
    Høres så vanskelig ut!! hihi..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg en harddisk og hekt den på Boxee. Kopier filene dit så er du kvitt problemet. Ellers så streamer jeg filmer fra VUDU og dess like helt greit over kable.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javisst, det kan jeg jo gjøre:-D

En NAS er jo noe jeg har vurdert en stund allerede..som backup til viktige filer i første omgang.

takk for den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er jo Xtreamer en het potet om dagen

Xtreamer Ultra 2 Deluxe

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert en nabo som har kjøpt samme ruter som deg og kjører på samme trådløskanal. Der det er mange wifi nett i samme område er dette et tilbakevendende problem. Er ikke få ganger jeg har ønsket et nabonett til helv....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    javisst, det kan jeg jo gjøre:-D

En NAS er jo noe jeg har vurdert en stund allerede..som backup til viktige filer i første omgang.

takk for den
    NAS er bra, har det selv og bruker det på squeezebox, men på Boxee hekter jeg på en helt vanlig usb disk.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Det er sikkert en nabo som har kjøpt samme ruter som deg og kjører på samme trådløskanal. Der det er mange wifi nett i samme område er dette et tilbakevendende problem. Er ikke få ganger jeg har ønsket et nabonett til helv....
    SantSant..

Jeg har ikke hatt veldig god peil på dette men gjorde et iherdig forsøk på å sette meg inn i dette temaet da jeg kjøpte Boxee...har lært en del men tenker ikke på alle de "naturlige" gledesdreperne som for andre er naturlig.

Jeg testet faktisk Boxee igjen igår kveld, helt trådløst, etter egentlig å ha slått den fra meg. Det var nok starten av denne tråden som gjorde det.
    Da slo jeg av wifien på nettbrettet, mobilen og koblet ut Sonosen..
    Da klarte jeg faktisk å streame en 4G Hobbit-film helt strøkent, ikke en eneste buffering..
    Gleden over dette forårsaket at jeg ikke merket det store inntaket av whisky, snublet over ruteren på vei inne i bingen og rev i filler ledningene..8)
    Fint at jeg hadde en i backup.

Pointet mitt etter å ha kjøpt div. trådløse dingser er at det har vokst en slags fobi mot alt av ledninger...og jeg klikka et par ganger da Boxeen var nykjøpt fordi en del brukere av Boxee-forumet fortalte da at jeg måtte bruke kabel for å få dette til, og det ødelegger jo hele inntrykket av HIFI oppsettet mitt og jeg blir sittende å kikke på kabelen som ligger slengt over gulvet..
    Det var ingen da som nevnte noe så enkelt som å kjøpe en NAS eller en USB-disk...
    Kjære tid, jeg har jo en Western Digital stasjonær HD som er blitt brukt til backup av bilder osv....denne skal jeg prøve på Boxeen imorgen kveld når jeg får tid...så enkelt så enkelt...

hvordan fungerer en slik med tanke på scanning av filer som ligger på den?
    for å scanne pc filene må jeg jo først dele filene på selve maskin og deretter scanne mappene på Boxee.
    i og med at det ligger alle typer sjangre på disken, bilder, musikk og videofiler, uten mulighet for å få "delt" de på samme måte...bør jeg da fjerne alle filer bortsett fra filmfiler på den?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder ekstern disk på Boxee setter du det opp i menyen over resurser slik du gjør for det du har på PC,NAS mm. Jeg henter musikken på NAS og filmer lokalt.

Når det gjelder netverksproblemet ditt kan det være lurt å ha en router med 2 frekvenser - 5 og 2.4 Ghz og fordele enhet på de to frekvensene der det er mulig. Det normale er 2.4GHz men noen kan og bruke 5 GHz og der er du gjerne konge på haugen uten forstyrrelser fra nabo mm. Problemet er at rekkevidden går ned med økende frekvens...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forum-brukeren Hodepine har skrevet en god guide for oppsett av trådløst nett http://avforum.no/forum/brukerguider...440-wi-fi.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Når det gjelder ekstern disk på Boxee setter du det opp i menyen over resurser slik du gjør for det du har på PC,NAS mm. Jeg henter musikken på NAS og filmer lokalt.
    ja det gleder jeg meg til å teste, ikveld. Fungerer dette, hvilket det sikkert gjør, er jo alle problemer løst..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Forum-brukeren Hodepine har skrevet en god guide for oppsett av trådløst nett http://avforum.no/forum/brukerguider...440-wi-fi.html
    Meget bra, takk

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    SantSant..
    Pointet mitt etter å ha kjøpt div. trådløse dingser er at det har vokst en slags fobi mot alt av ledninger...
    Selv har jeg gitt opp å bruke trådløst nett til andre ting enn surfing. Gaming og streaming skjer kablet. Benytter en ethernet over power løsning til å koble en Cisco 4200 router inne på hifirommet til kabelmodemet. Det er helt nødvendig for å få gaming og streaming til å gå sømløst hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte ikke helt problemet her, jeg mener du kommer og klager over boxee box? men er ikke interisert i og lokalisere problemet? vel har hatt boxeebox siden den kom ut, og til og streame filmer har den aldri skuffet, streamer 1-20gb filer som en drøm uten buffring her (trådløst sliter jeg med buffring over 7gb tho)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AcidRain
    Skjønte ikke helt problemet her, jeg mener du kommer og klager over boxee box? men er ikke interisert i og lokalisere problemet? vel har hatt boxeebox siden den kom ut, og til og streame filmer har den aldri skuffet, streamer 1-20gb filer som en drøm uten buffring her (trådløst sliter jeg med buffring over 7gb tho)
    Nei det er helt riktig, du skjønte ikke helt problemet..
    Jeg skrev tidligere her at jeg knotet i 2 uker med å få den til å fungere - så å si at jeg er uvillig til å lokalisere problemet blir vel litt å ta i..

Jeg endte opp den gang med å ikke få det til og la den derfor fra meg...nå har jeg fått noen nye tips her, som sannsynligvis er noe du helt naturlig ville gjort forsøk på om du fikk det samme problemet, som gjør jeg at jeg har tatt den frem igjen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ...men på Boxee hekter jeg på en helt vanlig usb disk.
    Når jeg starter en film, spiller den i ca 10sekunder uten lyd før alt stopper opp..
    Boxee henger seg og manuell reboot er nødvendig..

bruker en western digital passport USB-hektet i Boxee`n.

Noen ide om hva som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom den...etter uttallige rebooter og red-screens...ikke helt frisk denna boksen min...
    det som hjalp, når jeg først fikk skrudd den på var å deaktivere wifien, ble vel for mye for den..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •