Air Play på Marantz AV 7005 How the?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Air Play på Marantz AV 7005 How the?!?

Hei. Oppgaderte etter lang tid endelig til en feature på Marantz pro/pre'n. Registrerte meg på Marantz sine EU-sider, og fikk e-post om at det var vellykket, og klart for nedlasting og innstalering. Innstaleringen gikk knirkefritt. Men hvordan fungerer det?! Er ingen Air Play-ikon eller noe som helst å finne i Marantz'n. Finner heller ikke noe Air Play ikon i Itunes. Noen med receiver med innebygd Air Play eller lignedende som kan hjelpe meg å komme i gang med Air Play i situasjoner man ikke bruker Airport Express og lignende? Skjønner ikke bæret. :lol: Ønsker å streame musikk fra Ipad og Windows-PC. Itunes, men gjerne også spotify o.l Men først og fremst det som er enklest og få til. Setter pris på hjelp for er frustrert nå!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at forsterkeren er tilkoblet nettet, siden du tross alt lastet ned oppdateringen. Skjønte ikke stort i starten selv, men etter å ha avsluttet programmene det er aktuelt å bruke helt og restartet, dukket AirPlay ikonet opp i Itunes på macen, og Spotify og YouTube og andre avspillingsprogrammer på iPhonen. Kan være det tar litt tid før ikonet dukker opp.

Men det har du sikkert prøvd før

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VA GEORGE
    Regner med at forsterkeren er tilkoblet nettet, siden du tross alt lastet ned oppdateringen. Skjønte ikke stort i starten selv, men etter å ha avsluttet programmene det er aktuelt å bruke helt og restartet, dukket AirPlay ikonet opp i Itunes på macen, og Spotify og YouTube og andre avspillingsprogrammer på iPhonen. Kan være det tar litt tid før ikonet dukker opp.

Men det har du sikkert prøvd før
    Takk for svar! Ja, prosessoren er koblet til internett. Er det noe programmer på pc'n (windows) jeg trenger for at itunes skal finne Air Play? Noe jeg må aktivere manuelt på Marantzen. Er ikke i klok i det hele tatt. Hehe.
    Vil si at jeg er oppdatert på pc og teknologi generelt, men her er jeg helt blank.

Noen med receiver/forsterker med innebygd Air Play her? :-P
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg sliter med det samme! Har du funnet ut av dette?
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være litt kranglete. Restart Ruter, reciver, tlf, ipad, PC, Mac osv.

Se om det kommer på nett da.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har Windows trenger du vel Airfoil for at Airplay skal fungere.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Om du har Windows trenger du vel Airfoil for at Airplay skal fungere.
    Jeg la hele møkke på hylla. Men du har nok rett i at jeg ikke har AirFoil. Men på iPad er det bare tut og kjør, eller må man ha installert AirPlay også på denne. Blir så forvirra. Godt jeg ikke er alene med å krongle med teknologien! :wink:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Jeg la hele møkke på hylla. Men du har nok rett i at jeg ikke har AirFoil. Men på iPad er det bare tut og kjør, eller må man ha installert AirPlay også på denne. Blir så forvirra. Godt jeg ikke er alene med å krongle med teknologien! :wink:
    Alle Apple produkter er tut og kjør ja..

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva man skal.

Man kan spille sanger og filmer rett fra iTunes, men om man vil spille fra youtube, wimp, spotify osv så må man laste ned airfoil.

Måtte laste ned Airfoil på Mac før også for å gjøre dette, heldigvis endret seg etter Lion / ML.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte opp iPad'en min på McIntosh MX121 i går. Etter hva jeg har forstått så er det vel samme menyer på denne og AV7005. Nå husker jeg ikke helt menyen i hodet, men var inn å satte Network til On (eller noe lignende). MX121 dukket da opp som et valg på iPad'en selv om jeg måtte lete litt etter dette. Jeg måtte trykke på en sang, få denne opp på full skjerm, for så å trykke på Airplay ikonet.

Er ikke helt sikker på om det er dette du spør om, men det fungerte veldig greit i alle fall. Dette er forøvrig kun testet på Spotify med iPad3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •