Hvordan få lyd og bilde fra pc til tv i stua trådløst?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få lyd og bilde fra pc til tv i stua trådløst?

Jeg fikk et spørsmål fra en gjest som var innom meg her om dagen. Han ville gjerne vise meg musikk fra en konsert som han hadde funnet på en eller annen musikkside på Internett. Han lurte på om jeg kunne få konsertopptaket vist på anlegget i stua slik at lyden ble best mulig(trådløst). Dette klarte jeg dessverre ikke sa jeg....

Hvordan gjør jeg dette egentlig?

Konsert opptaket fantes dessverre ikke på Spotify. Jeg bruker Spotify sammen med sonos.

Konsertopptaket var heller ikke å finne på YouTube. Da kunne jeg ha brukt min blurayspiller(cambridge azur 751) som jo har Internett med bla.a YouTube.

Jeg kunne tenkt meg å overføre både lyd og bilde fra pcen min til tv og anlegg i stua uavhengig av hva jeg er inne på på pcen. Er dette mulig?

Tv'n min(Pioneer 428 plasma)har ikke Internett, men har hdmi.
    Forsterkeren min er en Yamaha 3010 med Internett.

Må jeg kjøpe meg en boks(streamer) til for å få dette til?

Jeg har også iPad. Har vurdert å kjøpe meg Apple tv. Fikser Atv dette?

Kanskje dumme spørsmål dette her, men jeg er dessverre litt grønn på dette området. Det hadde vært fint hvis noen kunne ha hjulpet meg med dette "problemet".

HK

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har en ipad kan jeg anbefale å kjøpe en app som heter air video. Det du trenger å kjøpe er en appletv.

Appen installerer du på ipad, server applikasjonen på pcn (ja, funker på PC). Da kan dekoder programmet på pc videoen i så høy kvalitet du ønsker og streamer denne til ipad. Har ennå ikke funnet en video den ikke klarer å streame direkte. Den gjør all koding av videoen i realtime så det er minimalt med buffering. Bruk så ipad sin airplay og send hele streamen til appletv.

Bruker dette ofte hjemme hos meg selv og det fungerer utmerket (krever selvfølgelig at du har en ok trådløsrouter som klarer en noen megabit).

Totaltsett koster dette deg en 700kr for appletvn og en 20-50kr for appen (husker ikke helt).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo en Blu-Ray spiller med trådløs nettverksfunksjon så da kan du bruke den til streaming fra PC ved å innstallere en home server (media server) på pc'n. Det finnes flere varianter,men jeg bruker en superenkel en som heter Serviio (gratis) til å sende musikk og film trådløst fra bærbar pc til TV. Du må sende til blu ray spilleren din,men det spiller ingen rolle for den er jo koblet til tv. Eller du kan innstallere en nettverksdisk (ekstern harddisk som kobles til hjemmenettverket ditt) å streame fra den til spilleren din. Men sjekk ut Serviio media server å test den. Burde funke som en drøm hvis du har en bra internettlinje. Jeg har bare 5mb,men det funker det også. Gi gjerne tilbakemelding om det virker :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Beklager sent svar her, men har vært lite på i det siste. Jeg forsøkte med Serviio via BD spilleren, men fikk ikke dette helt til... Jeg har nå kjøpt meg apple tv og den fungerer som en drøm! Kjempefornøyd.

HK

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK8500
    Hei igjen.
    Beklager sent svar her, men har vært lite på i det siste. Jeg forsøkte med Serviio via BD spilleren, men fikk ikke dette helt til... Jeg har nå kjøpt meg apple tv og den fungerer som en drøm! Kjempefornøyd.

HK
    Det var jo synd....he he. Neida,bra du fikk noe som virka!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •