3D mediastreamer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D mediastreamer?

Jeg har hatt en boxee box i noen år sammen med en qnap nas. Nå i romjulen oppgradere jeg til full 3D projektor og vil gjerne ha en boks som støtter dette.
    Menyer og GUI bør med fordel være på høyde med boxee.
    Støtte for andre streaming tjenester ville vært fint...

Finnes det noe slikt??

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Jeg har hatt en boxee box i noen år sammen med en qnap nas. Nå i romjulen oppgradere jeg til full 3D projektor og vil gjerne ha en boks som støtter dette.
    Menyer og GUI bør med fordel være på høyde med boxee.
    Støtte for andre streaming tjenester ville vært fint...

Finnes det noe slikt??
    Boxee Boxen støtter bare side by side eller over/under 3D materiale. Sony BDP S790 støtter framepacked i full HD. 3D film fra Vudu fikk seg et kraftig løft for å si det mildt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så denne blueray spilleren kan streame fra nas eller nettverk som en boxee gjør? Hvordan er GUI ved streaming fra hd eller nettverk? Hvis det bare er filnavn eller katalog navigering er det mindre interessant..

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mede8er MED600X3 evt 1000 versjonen.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Jøss, så denne blueray spilleren kan streame fra nas eller nettverk som en boxee gjør? Hvordan er GUI ved streaming fra hd eller nettverk? Hvis det bare er filnavn eller katalog navigering er det mindre interessant..

Stort sett likt GUI som PS3 om du kjenner det. Det er ikke noe biblioteksystem som på Boxee. Personlig likte jeg ikke Boxee strukturen. Jeg foretrekker å kjenne igjen arkivet på pcen(e).

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker streaming av lokalt lagrede filer så vær obs på at cinavia eller hva det heter nå er implementert som en del av bluray standarden etter hva jeg har forstått. Denne vil da slå ut på ting den er laget for å slå ut på. Slik er det ikke med Boxee eller andre rendyrkede bokser, da de ikke er avhengig av å følge noen bluray standard.
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv Mede8er 1000 og den støtter "alt" inkludert 3D BD.

Som alle andre nye spillere så er Cinavia trådd i kraft og da vises ikke menyene dessverre.

Men, dette vil gjelder alle spillere så det er ikke noe argumet for den ene fremfor den andre.

Jukeboxen kan man gjøre så enkel ( kun bilder ) eller avansert ( meatadata og xml søk ) man vil.

Har prøvd Dune, Boxee, Mede8er, WD TV ( 1. 2. og 3. gen ), ATV og flere PC utgaver.

Håper å få PCH A-400 i dag for å teste den også.

Alle mediaspillere har sine styrker og svakheter.

Til nå er Mede8er den mest komplette.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen testet streaming av 3D BD på Mede8er 1000? og som kan bekrefte at det fungerer?

Vurderer spilleren, men vil først være sikker på at dette fungerer bra uten hakking. Hvordan oppleves brukergrensesnittet ellers?

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Har noen testet streaming av 3D BD på Mede8er 1000? og som kan bekrefte at det fungerer?

Vurderer spilleren, men vil først være sikker på at dette fungerer bra uten hakking. Hvordan oppleves brukergrensesnittet ellers?
    Hadde litt problemer med Bd-iso'er i starten men gikk litt over nettverket mitt og deretter har jeg koblet ekstern hd direkte til min 600. Så Dredd i helga og det funket knall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Bruker selv Mede8er 1000 og den støtter "alt" inkludert 3D BD.

Som alle andre nye spillere så er Cinavia trådd i kraft og da vises ikke menyene dessverre.

Men, dette vil gjelder alle spillere så det er ikke noe argumet for den ene fremfor den andre.

Jukeboxen kan man gjøre så enkel ( kun bilder ) eller avansert ( meatadata og xml søk ) man vil.

Har prøvd Dune, Boxee, Mede8er, WD TV ( 1. 2. og 3. gen ), ATV og flere PC utgaver.

Håper å få PCH A-400 i dag for å teste den også.

Alle mediaspillere har sine styrker og svakheter.

Til nå er Mede8er den mest komplette.
    En bekjent, (som har prøvd mange mediaplayere), kjøpte seg PCH A-400. Han sendte den rett tilbake...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mede8er cinavia implementert? Eg trudde det kun var bluray spelarar osv som hadde dette. Vurderer sterkt denne no, då Samsung BD-D8500N, som eg brukar no, slit voldsomt med strømming. Samsungen har kun 100mbs nettverk, alit med å få til hd lyd, undertekst, leser ikkje iso filer, og generlet problem med formatstøtte.

Har greidd å unngå Cinavia på denne, ved å installera anna firmware oppdatering. Med ny mediaspelar, er det for min del essensielt å unngå cinavia.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også bestilt A-400 etter å ha brukt A-100 og A-200 lenge. A-200 tok kvelden før jul, og da passet det greit at A-400 har kommet.

Er først og fremst interessert etter en 3D BlurayISO-spiller. Ser det kommer hyppige oppdateringer fra NMT, så da regner jeg med at den vil funke greit.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem å skrive noe i A-400 tråden når dere får testet litt.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mediaspiller

Ikke glem Tvix 3D S2 som faktisk støtter 4K oppløsning og har en GUI som setter de fleste andre i skammekroken. Den har innebygget wi-fi, støtter andriod og linux kan styres via smartphone for og nevne noe.

Har hatt den i noen timer nå og kan si at Bildeprosessoren er kraftig oppgradert fra forrige utgave.

Dessuten er hele chassiet/deksler i aluminium. Så kvalitetsfølelsen er skyhøy.

Alt dette for ca 1800 kr inkl frakt fra dustinhome.no.

Anbefaler denne boksen på det sterkeste. (har hatt Tvix siden den kom på markedet i norge.) Har vel hatt 4 bokser før denne. Faktumet at jeg har kjøpt ny for 5 gang er vel muligens et tegn på kvalitet eller ren skjær idioti fra min side døm selv!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt fornøyd med Tvix 3D S2 andersj ?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er og keen på å høre med om denne andersj. Har brukt Tvix i mange år, og liker de veldig godt. Dual boot høres jo veldig stilig ut og en kan knytte til mus og tastatur er ikke feil det heller.

Mer info ønskes

Kjell

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •