Airplay problem Apple TV 3.gen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Airplay problem Apple TV 3.gen

Heisann!
    Fekk ein Apple TV 3.gen i posten idag og tenkte dette skulle være enkel skuring å få til å funke, men den gang ei!
    Får ikkje opp AirPlay ikonet på iPaden, har prøvd i bilder, på youtube og Sumo appen (dobbelklikker på home-knappen og AirPlay ikonet skal i TEORIEN ligge med spoleknappen?) den finst ikkje.
    Begge enhetene ligger i samme nettverk, har sjekka at enhetene ligger i lista over utdelte IPer på router for å være på sikre sida. Har oppdatert Apple TVen til siste programvare og iPad har siste programvare.

Nokon som kan hjelpe!? har restarta enhetene og router uten hell. Routeren har også WPA2 krytpering (som i følge googling skulle være det som funka..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er AirPlay på i innstillingen på Apple tv?

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg strever med veldig ustabilt airplay selv ( fikk ATV til jul) og ikonet forsvinner hyppig,
    Hos meg kommer det opp igjen ( i alle fall i musikk,youtube og wimp-appene som er de jeg har prøvd) hvis jeg skrur wifi av og på på Ipoden (Touch 3. generasjon), men hvis du har restartet alt flere ganger så vil vel antakelig ikke den "løsningen" fungere hos deg, men det kan vel være forsøket verdt kanskje...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Heisann!
    Fekk ein Apple TV 3.gen i posten idag og tenkte dette skulle være enkel skuring å få til å funke, men den gang ei!
    Får ikkje opp AirPlay ikonet på iPaden, har prøvd i bilder, på youtube og Sumo appen (dobbelklikker på home-knappen og AirPlay ikonet skal i TEORIEN ligge med spoleknappen?) den finst ikkje.
    Begge enhetene ligger i samme nettverk, har sjekka at enhetene ligger i lista over utdelte IPer på router for å være på sikre sida. Har oppdatert Apple TVen til siste programvare og iPad har siste programvare.

Nokon som kan hjelpe!? har restarta enhetene og router uten hell. Routeren har også WPA2 krytpering (som i følge googling skulle være det som funka..)
    Sleit med det samme selv ang youtube. Men lastet ned youtube appen på nytt i appstore på ipaden og siden har det vært null problem.

Annet tips: Prøv å se filmen i full skjermstørelse på ipaden, kan være du må det for å se symbolet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AirPlay i AppleTV er på ja. Har som sagt restartet alt, har gjennoppretta ATV-en også i håp om at det kunne løse problemet, uten hell.
    Her er det ikkje en gang ustabilt, den ikonet finst ikkje og har aldri vært her på dei 4 timene eg har vridd alle hjernecellene for å prøve å forstå logikken i eplet!
    Har testa fullskjerm modus uten hell også.

Forstår det virkelig ikkje, ALT virker tilsynelatende å være som det skal, men alikavel skjer ingenting!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å forsøke ethernet/kablet-tilkobling på ATV-en for å se om det utgjør noen forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ruteren din veldig nærmt Apple Tv? I så fall prøv å flytt de lenger fra hverandre

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordvest
    Hva med å forsøke ethernet/kablet-tilkobling på ATV-en for å se om det utgjør noen forskjell?
    Du redda husfreden! Funka med ein gang kabelen kom inni! Men kvifor skjønner eg ikkje da ATV-en står 10 cm fra routeren, men derfor gjer det heller ingenting med kabel i! Takker så mykje

MEN siden eg har dere her, lyden virker ikkje... Uansett om eg speiler skjermen fra iPad eller bruker youtube, radio eller netflix appen som ligger i ATV-en.

Det er kobla slik at HDMI går fra ATV->Onkyo forsterker og fra onkyo->TV (slik er også BD spiller og GET tuner kobla, dette gir lyd) men lyd fra ATV skjer ikkje, nokon god forklaring? Må eg til med optisk kabel bare på pur F?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det funket!

Lyden har jeg ikke peiling på ; den har fungert her hele tiden...Mener det er noen innstillinger for lyd (og hdmi; men det går vel på bildeoppløsning) under innstillinger på ATV-en. Kanskje det hjelper å fikle litt der? Jeg ville imidlertid tippet at det er mer sannsynlig at det er relatert til innstillinger på forsterkeren så først ville jeg imidlertid ha sjekket at inngangen på Onkyoen som ATV-en er koblet til er satt opp til å ta i mot lyd fra HDMI (og ikke optisk eller coax e.l.)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fikla litt med ATV-en sine innstillinger, men var ikkje noko som var hjelp i der. Får klure litt i menyene på onkyo-en, sjølv om eg trur det ikkje ligger problemer der. Men kven veit, alt er ikkje logisk idag!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at det sjelden er det når nytt utstyr kommer i hus
    Alltid kaos når en ny reciever, tv eller annen boks kommer i hus her i alle fall
    Kom på at det er et valg for volumregulering eller noe slikt under Lyd og Video-innstillinger på ATV-en. Kanskje det er verdt å sjekke at den står på "av" (aner ikke hva den innstillingen gjør;antakelig er den ikke relevant i denne sammenhengen...)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at dette har vært ein festlig dag der Apple har slått gullfuglen! Noe meir utrulig ulogisk og sært produkt har eg ikkje vært borti (men steike så stilig den er, og praktisk med iPad). Hadde sett det valget om volumregulering og viste den sto av, så trykte eg på den for å se kva eg kunne velge. DA kom det plutselig eit pling for kvar gang eg trykte noko (Volumregulering står forsatt på AV!) Kva som gjor at det faktisk kom lyd skjønner eg ikkje, men lyd kjem det både fra apper i ATV og via AirPlay!

Så takker igjen så mykje!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at du skulle få så mye problemer med dingsen din, selv brukte jeg under 10 minutter på å få alle ipader og iphoner til kommunisere med apple tv. Puttet stort sett bare stikkontakten i veggen og apple tv gjorde resten selv.
    Men kos deg med dette herlige produktet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Må innrømme at dette har vært ein festlig dag der Apple har slått gullfuglen! Noe meir utrulig ulogisk og sært produkt har eg ikkje vært borti (men steike så stilig den er, og praktisk med iPad). Hadde sett det valget om volumregulering og viste den sto av, så trykte eg på den for å se kva eg kunne velge. DA kom det plutselig eit pling for kvar gang eg trykte noko (Volumregulering står forsatt på AV!) Kva som gjor at det faktisk kom lyd skjønner eg ikkje, men lyd kjem det både fra apper i ATV og via AirPlay!

Så takker igjen så mykje!
    Utrolig sært, men bra at det fungerer nå Beklager at jeg sendte deg på villspor med Onkyo-forslaget mitt...
    Er Airplay stabilt hos deg nå? Lurer på hva som gjør det så ustabilt her hos oss, men jeg tror jeg bare får la det være som det er for det virker som risikoen for å gjøre det enda verre er større enn muligheten for å fikse det... Mulig jeg har et ruterproblem. Har et Zyxel multimodem fra Telenor hvis det sier noen noe om mulig problemer...

Newcomer Mikkel1977 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under lyd og video i instillinger på atv skal Dolby digital stå av om du ikke skal bruke lyden til annet enn til lyd fra Tven eller 2 kanaler fra eks forsterker.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har et ruterproblem. Har et Zyxel multimodem fra Telenor hvis det sier noen noe om mulig problemer...
    Dette er et kjent problem men bruk workaround i vedlagt link så løser det seg.

Airport verktøy og Time Capsule • mac1

Med å sette opp ESSID nummer to og koble til de trådløse klientene som bruker mDNS på det så ser dette ut til å fungere stabilt. For å sette opp en ESSID nr to: Network settings -> wireless -> More AP -> modify på et av aksesspunktene -> Gi et nettverksnavn, sett nettverkspassord.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Dette er et kjent problem men bruk workaround i vedlagt link så løser det seg.

Airport verktøy og Time Capsule • mac1

Med å sette opp ESSID nummer to og koble til de trådløse klientene som bruker mDNS på det så ser dette ut til å fungere stabilt. For å sette opp en ESSID nr to: Network settings -> wireless -> More AP -> modify på et av aksesspunktene -> Gi et nettverksnavn, sett nettverkspassord.
    Takk for tipset og linken!!
    Ser det der blir referert til et momdem som heter 2812. Mitt heter 2602. Vil det være samme løsningen der tror du?
    Og løsningen ser ut til å gå langt over mitt tekniske nivå, men hvis det er samme løsning på mitt modem så får jeg prøve å gjøre et forsøk

Edit: Gjorde et forsøk i følge oppskrifta på linken. Fikk ikke airplay til å fungere i det hele tatt på aksesspunkt 2. Kanskje ingen bombe da jeg ikke aner hva jeg driver med

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt ATVen no ei stund så har eg ikkje hatt noen ustabilheter overhode, har to iPader i huset her og begge får opp AirPlay knappen kvar gang. Men det er jo pga. eg har nettkabelen i, når den skal bli brukt på Wi-Fi så er eg jo ute på bærtur igjen, så det anbefales å bruke nettkabel om det er mulig

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset og linken!!
    Ser det der blir referert til et momdem som heter 2812. Mitt heter 2602. Vil det være samme løsningen der tror du?
    Og løsningen ser ut til å gå langt over mitt tekniske nivå, men hvis det er samme løsning på mitt modem så får jeg prøve å gjøre et forsøk

Edit: Gjorde et forsøk i følge oppskrifta på linken. Fikk ikke airplay til å fungere i det hele tatt på aksesspunkt 2. Kanskje ingen bombe da jeg ikke aner hva jeg driver med
    My bad, trodde du hadde 2812. Kjenner ikke 2602. Tror jeg hadde klaget til Telenor og bedt om å få et nytt modem ettersom det ikke fungerer skikkelig med apple og airplay.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et godt forslag Og jeg skrev jo ikke hvilket Zyxelmodem jeg hadde så det var ikke akkurat noe "bad". Regner med at 2812 er en nyere versjon og at det derfor er større sjanse for å få det til å fungere?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •