Sherbourn PT7030/7020 tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 140
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sherbourn PT7030/7020 tråden

Nå som første ladning PT7030 er sendt ut fra LSound idag så tar jeg meg den frihet å opprette dedikert tråd for prosessoren hvor vi kan dele erfaringer spørsmål som helt sikkert vil dukke etterhvert som vi får greiene i hus.

Sherbourn PT-7030

Litt info fra LSound ang RK:

"PT-7030 kommer med automatisk romkorreksjon utviklet av Sherbourn, "ut av esken". Dette er å anse som en meget god romkorreksjon og er bygget på PT-7020 som allerede er meget habil på dette. Vi kommer til å selge TACT PRO add-on/tilleggsenhet for de som ønsker dette i 2013 som vil være en meget avansert romkorreksjon og for avanserte brukere. Dete vil ikke være et produkt for en som ikke har interesse eller forståelse rundt romkorreksjon der romkorreksjonen som medfølger PT-7030 ut av esken vil dekke de aller flestes behov da dette er en Hi-End prosessor av høy kvalitet. TACT tilleggsenheten være et ekstern system som man kopler til en PC med USB fra PT-7030 for så å styre alt fra denne PC-en. Prisen på en slik TACT Pro pakke er ikke fastsatt fra Sherbourn men vi skal gi særdeles fordelaktige priser for dem som har forhåndsbestilt om dette skulle være interessant å oppgradere senere. Vi håper dette ikke vil koste altfor mye slik at det blir en god, men rimelig investering for den som ønsker."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endringer på gang:

TACT Pro romkorreksjon vil bli solgt som tilleggsutstyr første kvartal 2013.

Så i første omgang så kommer PT7030 uten noen form for automatisk romkorreksjon. Her må man frem med avstandsmåler eller målebånd.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    "PT-7030 kommer med automatisk romkorreksjon utviklet av Sherbourn, "ut av esken". Dette er å anse som en meget god romkorreksjon og er bygget på PT-7020 som allerede er meget habil på dette...
    Jeg leser de setningene som at den har en 'basic' normal rom korreksjon ut av esken, og Lsound vil selge en TACT oppgradering for de som vil ønske det på ny året.

BEF har vel fått sin snart så dette må vel kunne fås avklart snart hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg leser de setningene som at den har en 'basic' normal rom korreksjon ut av esken, og Lsound vil selge en TACT oppgradering for de som vil ønske det på ny året.

BEF har vel fått sin snart så dette må vel kunne fås avklart snart hehe.
    Vel, informasjonen vi fikk idag sier at den ikke har automatisk RK, vi må selv legge inn verdiene i prosessoren ved hjelp av målebånd/avstandsmåler og eventuelt frekvensmålinger, PT7020 så er det vel en automatisk RK? I første kvartal vil vi få muligheten å oppgradere 7030 med TACT.

BEF, Dolbytor og meg selv er de jeg vet om som har bestillt og som har fått og får PT7030 denne uken. Er ikke til å stikke under en stol at jeg har store forventninger til denne prosessoren.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres litt surt ut, dog er jo ikke dette sånt dere 'dobbelt' sjekker manuelt uansett.

Syns dere bør få en 'god' deal på TACT da.

Stussa litt bare siden som jeg leser første meldinga så sier lsound at den hadde.
    Kommer nok ikke til og få noe sånt sjøl de første åra. Kjøpte jo helt ny receiver tidligere i sommer så den skal nok få noen flere år på seg her hos meg før jeg kan tillate meg og oppgradere den. Mao er jeg jo ikke mere kjent med pt 7030 enn hva jeg har såvidt googla og lest her på avforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres litt surt ut, dog er jo ikke dette sånt dere 'dobbelt' sjekker manuelt uansett.

Syns dere bør få en 'god' deal på TACT da.

Stussa litt bare siden som jeg leser første meldinga så sier lsound at den hadde.
    Kommer nok ikke til og få noe sånt sjøl de første åra. Kjøpte jo helt ny receiver tidligere i sommer så den skal nok få noen flere år på seg her hos meg før jeg kan tillate meg og oppgradere den. Mao er jeg jo ikke mere kjent med pt 7030 enn hva jeg har såvidt googla og lest her på avforum.
    De som forhåndsbestillte har fått tilbud om TACT gratis, som kompensasjon fra LSound.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    De som forhåndsbestillte har fått tilbud om TACT gratis, som kompensasjon fra LSound.
    Ok DET er et eksempel på solid kunde behandling

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok DET er et eksempel på solid kunde behandling
    DET er jeg helt enig i!! Greit nok at de har gjort en tabbe, men dette er veldig bra etter min mening

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En glipp jeg kan forstå meget godt at de gjorde, de som jobber der har ikke så mye mer info om dette enn hva som ligger tilgjengelig på nettet for alle involverte med mindre de åpner en enhet og kjører en full test på god saken.

Knapt noe man har tid til med en normal arbeids dag, når du legger til at det en relativt spessiellt higher end enhet med kunder som venter og det er jo ikke så høy gevinst på dette at man har råd til og bruke 12-15k bare på åpne en eske, legger man på at det er midt i verste julestria med det logistiske kaoset som alltids kommer på denne tida så kan man mildt sagt skjønne det.

Vil si at denne saken i tillegg til hva jeg har hørt tidligere så har Lsound.no gått opp i en tet posisjon for når jeg skal ha meg nye fronter utpå nyåret :-)

Må bare spare opp litt mer for jeg ser for meg og legge en 10-20k i de og ha noe som holder en stund.
    Det er jo veldig mye bra i dette sjiktet så sånne ting som god kundebehandling kan fort bli deal maker :-D

Update: utfylte litt mer.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En glipp jeg kan forstå meget godt at de gjorde, de som jobber der har ikke så mye mer info om dette enn hva som ligger tilgjengelig på nettet for alle involverte med mindre de åpner en enhet og kjører en full test på god saken.

Knapt noe man har tid til normalt, når du legger til at der en relativt spessiellt higher end enhet med kunder som venter, midt i verste julestria med det logistiske kaoset som alltids kommer på denne tida.

Vil si at denne saken i tillegg til hva jeg har hørt tidligere så har Lsound.no gått opp i em tet posisjon for når jeg skal ha meg nye fronter utpå nyåret :-)

Må bare spare opp litt mer for jeg ser for meg og legge en 10-20k i de og ha noe som holder en stund.
    Det er jo veldig mye bra i dette sjiktet så sånne ting som god kundebehandling kan fort bli deal maker :-D
    Lsound er konge! Bare gode erfaringer derfra selv. Raske, gode priser og ikke minst fantastisk kundeservice. :wink: Nei, jeg jobber ikke der.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    DET er jeg helt enig i!! Greit nok at de har gjort en tabbe, men dette er veldig bra etter min mening
    Vel - ganske opplagt at dette skal være gratis spør du meg. At produsenten ikke klarer å få på plass alt innen lansering av et nytt produkt er vel ikke nytt, man at man skulle behøve å kjøpe det i etterkant henger ikke på greip så ikke inbill Lsound at de har gjort dere en STOR tjenste.

Dette minner meg litt om reklamen til Volvo der de selger feilretting av programvare i bilen til en ekstra kostnad. En kollega som som og har Subaru fikk oppdatert programvaren her om dagen - bestilt time og trodde han måtte betal men det kostet ikke noe selv om det tok en time....

Lsound prøvde seg som Volvo, men fant klokelig ut at dette ble for dumt, men så er de ikke svensker heller :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel - ganske opplagt at dette skal være gratis spør du meg. At produsenten ikke klarer å få på plass alt innen lansering av et nytt produkt er vel ikke nytt, man at man skulle behøve å kjøpe det i etterkant henger ikke på greip så ikke inbill Lsound at de har gjort dere en STOR tjenste.

Dette minner meg litt om reklamen til Volvo der de selger feilretting av programvare i bilen til en ekstra kostnad. En kollega som som og har Subaru fikk oppdatert programvaren her om dagen - bestilt time og trodde han måtte betal men det kostet ikke noe selv om det tok en time....

Lsound prøvde seg som Volvo, men fant klokelig ut at dette ble for dumt, men så er de ikke svensker heller :-)
    Det som ble sagt i forkant var at det skulle følge med en RK ala den som er i PT7020, TACT RK var en oppgraderings option i 2013, når det da ikke fulgte med noen automatisk RK i det hele tatt så stillte saken seg i annet lys. Mulig jeg er lettkjøpt men jeg tror jeg har gjort en god deal...vi får se.

Og når det gjelder Subaru, for 8 år siden tok det Subaru 1.30 time å skifte ei registerreim, i dag bruker dem 3 timer på samme reima...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Tror ikke Lsound har prøvd seg "på en Volvo" her, men det er nå min mening. De har gjort en tabbe som koster dem både tid og penger. Som du også påpeker er det forskjell på hvordan en leverandør løser problemer overfor sine kunder og Lsound har valgt den kundevennelige varianten (fremdeles etter min mening).

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på denne tråden, fikk min 7030 i går og har såvidt koblet den opp.

Synes det virker rimelig enkelt laget inne i menyene under setup, hadde sett for meg mer avansert og mer "finesse" i mangel av et bedre ord. Det fulgte heller ikke med manual i esken fra Lsound (tror ikke de har åpnet den før de sendte den videre fra Sherbourn). Sendte en forespørsen til Sherbourn om manual nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg fikk heller ikke med manual/cd noe som burde være en selvfølge! Jeg rotet en stund før jeg kom inn i setup'en pga at det tar 4-5 sekunder fra jeg trykker på knappen til menyen er oppe på skjermen. Jeg er vant til at dette skjer momentant, så jeg trykket mange ganger uten å få opp menyen. Ikke noe problem når man vet om det, men jeg må innrømme at jeg ble en smule småforbannet før jeg fant ut av dette

Menyene er forøvrig ganske selvforklarende som du også sier. Mange muligheter for routing av signaler i alle retninger. Tror jeg må få meg noen kabler for å utnytte trigger funksjonene. Har kun cd-spilleren koblet opp via trigger nå, men vil jo være veldig kjekt til effektforsterkerene. Man kan jo lagre hvilke forsterkere som skal trigges på de forskjellige innganger.

Jeg reagerer på at jeg har lavt volum. Har flere merket noe til dette? Jeg må opp på ca. 20 for å kunne høre noe særlig fra anlegget i det hele tatt. Har alt spillt over 80 uten at jeg ble skremt av det. Når volumkontrollen ikke går lenger enn til 100 så virker dette litt rart.

Er det ev forskjell på lydnivået mellom RCA og XLR kabling?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sherbourn har ikke fått skrevet noen manuall til den. Går dere inn på nettsidene til Sherbourn ser du det står at den vil komme.

Jeg reagert å at den har lavt ut-signal, ca 9db lavere enn hva jeg hadde på 7020. Ikke testet om det er forskjel på balansert og ubalansert.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Balansert har 6 dB høyere nivå enn ubalansert. Det er i alle fall det som er det vanlige.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de ikke har klart å skrevet manual når produktet har "stått på vent" siden september er for meg en gåte, men det er nå uansett ikke det største problemet. Jeg har nå maxet volumet på 100 under spilling. Jeg skal ikke nekte for at det var rimelig høyt, men jeg hadde aldri trodd at forforsterkeren skulle være begrensiningen...

Jeg gikk samtidig med 7030 over til XLR/balansert kabling, så da har jeg i teorien økt nivået med 6dB bare her?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet selv litt mere i kveld og har prøvd ubalansert signal. Nivået detter markant, så da er det iallefal ikke snakk om ikke korekt balansert signal.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Testet selv litt mere i kveld og har prøvd ubalansert signal. Nivået detter markant, så da er det iallefal ikke snakk om ikke korekt balansert signal.
    Forstår jeg deg riktig så er det lavere nivå med RCA enn med XLR?
    Det med 6 db økning er vel på produkter med fullbalansert Konstruksjon?
    Så denne (7030) er altså ikke semi-balansert?

Kan man øke level på hver kanal slik at Dolbytor likevel ikke trenger å makse volumkontrollen?

Jeg har selv prøvd 7020 så hadde vært fint med en tilbakemelding på hvordan 7030 låter kontra 7020, primært til musikk.

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •