Sherbourn PT7030/7020 tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 140 av 140
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    neida ingenting, får vel prøve snart igjen og da sende en mail til denne Nick med forespørsel. Er de før oss eller etter oss norsk tid? hvor lang tidsforsjkell.
    6 timer bak oss. Send mail til nickk@emotiva.com, vet ikke hva du har prøvd tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower
    6 timer bak oss. Send mail til nickk@emotiva.com, vet ikke hva du har prøvd tidligere.
    Har ikke prøvd direkte til han nei,da jeg nå er borte på reisejobb og for øyeblikket bare har en ipad og skrive på og den er ikke det beste og bruke når jeg skal prøve og knote ned litt dårlig skoleengelsk men takk for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke lsound som selger disse i Norge? Klarte ikke finne dem igjen på sidene deres.

-R

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rassmussen
    Er det ikke lsound som selger disse i Norge? Klarte ikke finne dem igjen på sidene deres.

-R
    Gjorde i alle fall, men nå leser jeg at de begynner som importør av Cary og ATI (trodde det siste var et grafikk kort 8)).

Mulig de faser ut Sherbourne ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, skal Lsound begynne med Cary?? Dette har jo Tor Aamodt hatt i årevis. Dette var overraskende. Kanskje positivt med et bytte også, men finner ingenting om dette på sidene deres?

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jøss, skal Lsound begynne med Cary?? Dette har jo Tor Aamodt hatt i årevis. Dette var overraskende. Kanskje positivt med et bytte også, men finner ingenting om dette på sidene deres?
    Forumet har svar på det meste vet du:
    http://avforum.no/forum/pressemeldin...andinavia.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Mulig de faser ut Sherbourne ?
    Er vel heller Sherbourn som har faset ut seg selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Har ikke prøvd direkte til han nei,da jeg nå er borte på reisejobb og for øyeblikket bare har en ipad og skrive på og den er ikke det beste og bruke når jeg skal prøve og knote ned litt dårlig skoleengelsk men takk for tipset.
    Har nå hatt kontakt med nickk hos sherbourn/emotiva og konklusjonen ble at nå har jeg sendt bestilling på 1 stk pt-7030 pluss jeg fikk brukt mitt 40% rabbatt kort opp imot min bestilling. Og enda bedre var at jeg ikke trengte å sende kortet i posten til amerika men var nok at jeg fotograferte kortets 2 sider. Pluss jeg måtte fotografere kortet etter at jeg hadde klippet det i 2 deler sikkert et bevis så det skal være vanskelig og misbruke kortet 2 ganger.
    Rabbaten trekkes fra av ordinær pris som er 1799 dollar men likevel så er det jo en grei deal.
    For kansjke av de som lurer på hvilket kort jeg brukte så stammer det fra den gang jeg kjøpte en umc-1 fra emotiva så det var ikke så dumt og la det ligge i skuffen disse årene,kom til nytte til slutt.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra det ordnet seg, du kan bare glede deg! Jeg har fått min og er kjempefornøyd. Matcher veldig bra lydmessig til mine Klipsch RF-7 (og RC-7 + RS-7), jeg hører mye mer detaljer og jeg la spesielt merke til at bassnivået er en del høyere enn min gamle Yamaha RX-A810 receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra det ordnet seg, du kan bare glede deg! Jeg har fått min og er kjempefornøyd. Matcher veldig bra lydmessig til mine Klipsch RF-7 (og RC-7 + RS-7), jeg hører mye mer detaljer og jeg la spesielt merke til at bassnivået er en del høyere enn min gamle Yamaha RX-A810 receiver.
    Jo skal bli spennende og prøve når jeg en gang får den, har swans f2f2 og swans senter pluss jamo og definitve tech. oppsett i surround. Pluss epik empire og en liten svs sub. Forsterkere er parasound halo og emotiva xpa 5 som vill drive selskapet så det blir litt og prøve seg fram på. Men får avvente til nick gir lyd fra seg først så jeg får betalt og får tilsendt en ordrebekr.
    Og så et vanlig spørsmål "hvor lang tid tok det fra du bestilte,betalte,ordrebekr etc. til du hadde den hjemme"
    Er vel ingen autooppsett på disse der så det kan vel bli en utfordring men vill man lære så får man prøve.
    Men takk for info

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok vel 2 uker denne gangen fra jeg betalte til den var på døra, men det tok lenger tid pga påsken. Da jeg bestilte XPR-5 (kommer fra samme lager) så tok det vel 9 dager fra jeg betalte til den var her.

Når det gjelder oppsett så puttet jeg inn info fra romkorreksjonen på Yamaha receiveren jeg hadde før. Blir nok å måle på nytt med radioshack, REW og laser avstandsmåler nå snart for å få alt helt nøyaktig og optimalt. EQ har jeg ikke lekt meg med enda, føler kanskje det er litt mer for folk med DIY høyttalere?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok vel 2 uker denne gangen fra jeg betalte til den var på døra, men det tok lenger tid pga påsken. Da jeg bestilte XPR-5 (kommer fra samme lager) så tok det vel 9 dager fra jeg betalte til den var her.

Når det gjelder oppsett så puttet jeg inn info fra romkorreksjonen på Yamaha receiveren jeg hadde før. Blir nok å måle på nytt med radioshack, REW og laser avstandsmåler nå snart for å få alt helt nøyaktig og optimalt. EQ har jeg ikke lekt meg med enda, føler kanskje det er litt mer for folk med DIY høyttalere?
    EQ funksjonen sammen med REW er jo noe du absolutt burde sjekke ut !

Det er jo like nyttig uansett hvilke høyttalere man har
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Etter det jeg vet har Sherborn mye av, hvis ikke den samme innmaten som min Rotel RSM1572. EQ'n fungere utmerket, 10 trinn og du kan justere frekvensen/+-DB/følsomhet for hvert av de 10 trinnene. Men REW kan du få den responsen du vil.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ'en er sikker fin den, har ikke kikket på den. Veldig fornøyd med lyden slik som den er nå. Det jeg mente var at jeg tenkte at EQ kanskje blir mer brukt av de med aktivt delte DIY høyttalerbygg, ala InConcert Miles? Men når jeg tenker meg om er det sikkert helt gull å ha for å rette ut dips osv med REW? Har ikke prøvd det programmet enda, bare lest om det samt at jeg har en Radioshack.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EQ'en er sikker fin den, har ikke kikket på den. Veldig fornøyd med lyden slik som den er nå. Det jeg mente var at jeg tenkte at EQ kanskje blir mer brukt av de med aktivt delte DIY høyttalerbygg, ala InConcert Miles? Men når jeg tenker meg om er det sikkert helt gull å ha for å rette ut dips osv med REW? Har ikke prøvd det programmet enda, bare lest om det samt at jeg har en Radioshack.
    Som sagt så kan EQ være kjekt uansett!

Men det bør brukes med forsiktighet , og heller dempe peaker enn å prøve å booste dipper , da det stjeler mye power !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får vel lese seg fram her på forumet opp imot rew pluss bruke ørene og stille spørsmål her inne så må man vel komme ett stykke.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Som sagt så kan EQ være kjekt uansett!

Men det bør brukes med forsiktighet , og heller dempe peaker enn å prøve å booste dipper , da det stjeler mye power !
    OK, har vel gjort begge deler uten å merke noe spesielt. Vil ikke det å dra det ned et sted og opp et annet utligne hverandre power messig ?
    Nå har jeg dog 5x250W så jag sawner ikke power, snarere twert i mot.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    OK, har vel gjort begge deler uten å merke noe spesielt. Vil ikke det å dra det ned et sted og opp et annet utligne hverandre power messig ?
    Nå har jeg dog 5x250W så jag sawner ikke power, snarere twert i mot.
    Joda man kan nok booste en del der man har litt lavt nivå , men ikke prøv å booste en dyp dipp , det er nytteløst og stjeler bare masse kraft til ingen nytte!
    Og det kommer jo selvsagt an på hvor i frekvensområdet man booster - å øke masse i dypbasen f.eks stjeler jo mye mer krefter enn lengre opp!

Og har man masse power som du har , så tåler det jo litt mer ja :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 1 stk 7030 bestilt og betalt, ble 1284 dollar med frakt til norge pluss den norske momsen må jeg legge på da såklart, men tror ikke det ble så dårlig deal da jeg kunne bruke mitt 40% rabbatt kort på handelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke EQ uten hjelp av måleprogrammer som REW er rimelig dødfødt, med mindre du jobber og skriver for Fidelity, de har tydeligvis slike evner.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •